2014-05-24, 18:05
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Ah juste, glömde det! Men precis som du säger, den boosten måste vara rätt så hög för att göra det värt i slutändan.

När du säger gambla, hur menar du då?

Ingen som egentligen vet exakt, men enligt det du beskriver skulle jag faktiskt nöta på i T1. Det låter mer värt. Nöta på tills du får bättre gear och gå sedan upp till T2. Kör du solo eller public?
Jag köper chest armors för mina blood shards?
Citera
2014-05-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide

Ingen som egentligen vet exakt, men enligt det du beskriver skulle jag faktiskt nöta på i T1. Det låter mer värt. Nöta på tills du får bättre gear och gå sedan upp till T2. Kör du solo eller public?

Tänkte också på det, känns som jag har lite för lite toughness för T2 (6,8M) så måste öka min resistens där också, dör lite väl lätt pga den..

Kör solo allt som oftast men ibland med polare, men som sagt, oftast solo
Citera
2014-05-24, 22:55
Medlem
Armadass avatar
Vad är det för droprate på Gyrfalcon's Foote egentligen?
150+ paragonlevels och oändigt antal bloodshards senare och har inte sett en.
Citera
2014-05-25, 00:16
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Den här meningen känns bara som du har lärt dig av någon annan. D3 är ett fantastiskt spel Hack n Slash i hur spelkänslan är och hur det flyter på.

Problemet med Blizzard spel i dagens läge är hur dom dummar ner alla sina spel för att locka en såpass bred publik dom bara kan. Och när folk sitter i forum och tycker det är "orättvist" att dedikerade människor blir belönade, ja då blir det som det har blivit med spelen.

Du har rätt med dummar ner sina spel, jag håller med dig där. Att belöna spelare har jag inte klagat på, jag tänkte bara lite på att andra som inte kan starta nya gubbar i ladders pga tidsbrist etc, bör ha mycket mindre chans till de nya legendery's men fortfarande chans att det droppar i "casual" stilen med.

Sedan har jag inte lärt mig någon mening för att, jag känner ju själv att det var mycket blodigare, mer "verkligt" när jag spelade Starcraft + expansion samt Diablo 2 för några år sedan. Det kändes mer att spelen var gjorda för "vuxna". Sedan var storyn och scenerna ett av bästa upplevelserna fansen kunde få. Sedan kom ju denna nästan tecknat smått barnsligt liknande dynamiken i blizzard spelen, Warcraft 3 + WoW etc. Men fortfarande så var Warcraft 3 storslaget i sin tid och jag älskar Warcraft 3 fortfarande. Enligt mig har WoW barnsligt dynamik och det gick vidare till Starcraft 2 och D3 för att den var just SÅ populär eller så kanske orkade de inte komma på med nytt engine eller vad det kan vara.

Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Om du tycker d3 är det värsta som hänt i spelvärlden varför i helvete spelar du då?

Förlåt om jag har formulerat mig fel någonstans. Jag sa aldrig att D3 var det värsta som har hänt spelvärlden. Enligt min tycke så var AUCTION HOUSE AKA PAY TO WIN, det värsta och WoW som enligt min tycke har en väldigt barnsligt dynamik. För att WoW blev så populär användes samma dynamik ("fyrkantigt", runda, kraftiga/stora, super färgglada NPC, soldater etc) i både D3 och Starcraft 2. När enligt min åsikt så hade de absolut inte samma dynamik på D2 eller Starcraft 1 som var på ett sätt väldigt lik varandra. Jag var smått rädd när jag spelade D2, Starcraft kändes mer "verkligt" som Commander & Conquer stil om jag ska försöka formulera mig så gott som möjligt så ni förstår mina tankar.

Jag spelade D3 i 2 veckor när den kom ut 2012. Slutade pga det kändes för mycket ett pay to win spel. Sedan testade jag D3 RoS. tog mig 2 veckor att nå T4. Det kändes plötsligt mycket roligare. Hur jag och mina vänner fick bra gear så fort, kan jag berätta. Vi gör samma vocations, tex. 4 wizard. Vi kör rifts etc och gearar upp varandra så, det går 1000 gånger fortare än om man kör normalt, enligt min tycke förstås.

Samma sak om man tröttnar på Wizard, levlar man upp WD, eller Barb, eller hittar man likanande partyn i general.
Citera
2014-05-25, 00:23
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Försöker få physical damage på en ring ... omöjligt haha.

Hur kommer det sig att man enchantar hur många gånger som helst, får allt förutom det man behöver? Helt sjukt.
På din Stone of jordan eller vadå?
Citera
2014-05-25, 00:27
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Dagens i-lands problem, försöker gambla cindercoat på min monk åt min DH, så får man nästan perfekt rollade inna's chest & lightning monk chests.
Samma här. Har gamblat efter T&T i flera veckor, har fått hur många Magefists som helst. De bästa har jag på min WD just nu, har sparat undan ett riktigt bra par till en eventuell Wizard och har ett par på min DH som rullade bra. Resten har tyvärr blivit souls eftersom man inte kan dela med sig av Kadalas saker.

Lite roligt att se folk i klanen som blir avundsjuka när jag lootar Magefist samtidigt som jag själv känner mig sur för att det inte var T&T. :P
Citera
2014-05-25, 04:10
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Du har rätt med dummar ner sina spel, jag håller med dig där. Att belöna spelare har jag inte klagat på, jag tänkte bara lite på att andra som inte kan starta nya gubbar i ladders pga tidsbrist etc, bör ha mycket mindre chans till de nya legendery's men fortfarande chans att det droppar i "casual" stilen med.

Sedan har jag inte lärt mig någon mening för att, jag känner ju själv att det var mycket blodigare, mer "verkligt" när jag spelade Starcraft + expansion samt Diablo 2 för några år sedan. Det kändes mer att spelen var gjorda för "vuxna". Sedan var storyn och scenerna ett av bästa upplevelserna fansen kunde få. Sedan kom ju denna nästan tecknat smått barnsligt liknande dynamiken i blizzard spelen, Warcraft 3 + WoW etc. Men fortfarande så var Warcraft 3 storslaget i sin tid och jag älskar Warcraft 3 fortfarande. Enligt mig har WoW barnsligt dynamik och det gick vidare till Starcraft 2 och D3 för att den var just SÅ populär eller så kanske orkade de inte komma på med nytt engine eller vad det kan vara.

Förlåt om jag har formulerat mig fel någonstans. Jag sa aldrig att D3 var det värsta som har hänt spelvärlden. Enligt min tycke så var AUCTION HOUSE AKA PAY TO WIN, det värsta och WoW som enligt min tycke har en väldigt barnsligt dynamik. För att WoW blev så populär användes samma dynamik ("fyrkantigt", runda, kraftiga/stora, super färgglada NPC, soldater etc) i både D3 och Starcraft 2. När enligt min åsikt så hade de absolut inte samma dynamik på D2 eller Starcraft 1 som var på ett sätt väldigt lik varandra. Jag var smått rädd när jag spelade D2, Starcraft kändes mer "verkligt" som Commander & Conquer stil om jag ska försöka formulera mig så gott som möjligt så ni förstår mina tankar.

Jag spelade D3 i 2 veckor när den kom ut 2012. Slutade pga det kändes för mycket ett pay to win spel. Sedan testade jag D3 RoS. tog mig 2 veckor att nå T4. Det kändes plötsligt mycket roligare. Hur jag och mina vänner fick bra gear så fort, kan jag berätta. Vi gör samma vocations, tex. 4 wizard. Vi kör rifts etc och gearar upp varandra så, det går 1000 gånger fortare än om man kör normalt, enligt min tycke förstås.

Samma sak om man tröttnar på Wizard, levlar man upp WD, eller Barb, eller hittar man likanande partyn i general.

Det kan inte bara så att du var yngre och mer lättskrämd då?
Citera
2014-05-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Hur stor skillnad är det på dropprate på rift och bounty mellan T1 och T2? klarar mig bra på T1 nu ( ) Men blir lite väl mycket död och svårigheter på T2, känns ovärt?

Dör du så är det inte värt, det handlar somsagt bara om RNG. Ibland får man inga, ibland 4+.
Så skillnaden mellan T1 och T2 är ganska marginell, dvs bara värt att hoppa upp när man iprincip facerollar packs.
Om du nu vill vara effektiv, tycker själv ibland att det blir segt när det inte är någon utmaning
Citera
2014-05-25, 11:09
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Det kan inte bara så att du var yngre och mer lättskrämd då?

Sluta tramsa?
Citera
2014-05-25, 11:37
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Att belöna spelare har jag inte klagat på, jag tänkte bara lite på att andra som inte kan starta nya gubbar i ladders pga tidsbrist etc, bör ha mycket mindre chans till de nya legendery's men fortfarande chans att det droppar i "casual" stilen med.
Vi vet än så länge inte hur långa seasontiderna blir. Har vi flyt så är varje season sex månader lång, då borde man hinna dra 70 och spendera en hel del mängd timmar till att farma legendaries även om man bara lirar en timme per kväll.
Citera
2014-05-25, 11:59
Medlem
Newis avatar
Citat:
Jag spelade D3 i 2 veckor när den kom ut 2012. Slutade pga det kändes för mycket ett pay to win spel.

Mycket konstigt uttalande enligt mig. Efter två veckor var det väldigt få spelare som faktiskt hade något av egentligt värde. Spelet var fortfarande så pass nytt att det gick relativt fort att hitta uppgraderingar, och priserna för ganska mediokra items var relativt höga eftersom det ännu inte hade lootats så mycket bra saker (även om mängden guld i ekonomin visserligen också var mindre). Den som köpte saker i detta skede förlorade snarare än vann på det.

Vidare så var inte RMAH öppet under de två första veckorna, så jag vet inte vad ditt uttalande om "pay-to-win" är baserat på.

Däremot håller jag med om, nu när AH har stängts ner, att det fanns stora nackdelar med det systemet. Man fick spendera mycket tid i AH i stället för i spelet. Ofta kunde man till och med tjäna mer pengar, och därmed spendera sin tid mer effektivt, genom att enbart köpa och sälja saker i AH snarare än att försöka hitta nya saker. Givetvis fick spelare som köpte saker för riktiga pengar en fördel, men att detta var det enda sättet att skaffa en bra karaktär är skitsnack, och något som du inte har en aning om eftersom du endast spelade i två veckor.
Citera
2014-05-25, 12:57
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Sluta tramsa?

Tramsa? Det r rätt vanligt att folk ser tillbaka och gör allt större än vad det egentligen var på grund av att dom var yngre då. "Det var bättre förr" är ett klassiskt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in