Citat:
Ursprungligen postat av
Jaro Paro
Den här meningen känns bara som du har lärt dig av någon annan. D3 är ett fantastiskt spel Hack n Slash i hur spelkänslan är och hur det flyter på.
Problemet med Blizzard spel i dagens läge är hur dom dummar ner alla sina spel för att locka en såpass bred publik dom bara kan. Och när folk sitter i forum och tycker det är "orättvist" att dedikerade människor blir belönade, ja då blir det som det har blivit med spelen.
Du har rätt med dummar ner sina spel, jag håller med dig där. Att belöna spelare har jag inte klagat på, jag tänkte bara lite på att andra som inte kan starta nya gubbar i ladders pga tidsbrist etc, bör ha mycket mindre chans till de nya legendery's men fortfarande chans att det droppar i "casual" stilen med.
Sedan har jag inte lärt mig någon mening för att, jag känner ju själv att det var mycket blodigare, mer "verkligt" när jag spelade Starcraft + expansion samt Diablo 2 för några år sedan. Det kändes mer att spelen var gjorda för "vuxna". Sedan var storyn och scenerna ett av bästa upplevelserna fansen kunde få. Sedan kom ju denna nästan tecknat smått barnsligt liknande dynamiken i blizzard spelen, Warcraft 3 + WoW etc. Men fortfarande så var Warcraft 3 storslaget i sin tid och jag älskar Warcraft 3 fortfarande. Enligt mig har WoW barnsligt dynamik och det gick vidare till Starcraft 2 och D3 för att den var just SÅ populär eller så kanske orkade de inte komma på med nytt engine eller vad det kan vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
TzOn
Om du tycker d3 är det värsta som hänt i spelvärlden varför i helvete spelar du då?
Förlåt om jag har formulerat mig fel någonstans. Jag sa aldrig att D3 var det värsta som har hänt spelvärlden. Enligt min tycke så var AUCTION HOUSE AKA PAY TO WIN, det värsta och WoW som enligt min tycke har en väldigt barnsligt dynamik. För att WoW blev så populär användes samma dynamik ("fyrkantigt", runda, kraftiga/stora, super färgglada NPC, soldater etc) i både D3 och Starcraft 2. När enligt min åsikt så hade de absolut inte samma dynamik på D2 eller Starcraft 1 som var på ett sätt väldigt lik varandra. Jag var smått rädd när jag spelade D2, Starcraft kändes mer "verkligt" som Commander & Conquer stil om jag ska försöka formulera mig så gott som möjligt så ni förstår mina tankar.
Jag spelade D3 i 2 veckor när den kom ut 2012. Slutade pga det kändes för mycket ett pay to win spel. Sedan testade jag D3 RoS. tog mig 2 veckor att nå T4. Det kändes plötsligt mycket roligare. Hur jag och mina vänner fick bra gear så fort, kan jag berätta. Vi gör samma vocations, tex. 4 wizard. Vi kör rifts etc och gearar upp varandra så, det går 1000 gånger fortare än om man kör normalt, enligt min tycke förstås.
Samma sak om man tröttnar på Wizard, levlar man upp WD, eller Barb, eller hittar man likanande partyn i general.