2014-05-23, 18:21
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Ja? Jag har tänkt och köra på denna, vad tycks?

Om du tycker d3 är det värsta som hänt i spelvärlden varför i helvete spelar du då?
Citera
2014-05-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag kan ju bara tala för mig själv så jag gör det

Har nog spelat mest på min DH, som jag tycker är roligast egentligen. Det som sabbar det för mig är att DHs har så jävla kass mastery på sin primary stat.

Det är sant att dodge är dåligt men det är värre för monks som faktiskt måste tanka skada. Jag kör HC och kör t4 med min dh, kan nog köra lite högre med tar det steg för steg, ligger på runt 13m toughness med awareness som enda defensiva passiva och tycker det fungerar utmärkt, det man saknar i toughness tar man igen i mobilitet. Om man som jag kör 6pc marauder så kan man lägga ner mycket tid på att undvika grejer och man saknar aldrig disciplin då du kan skrota preparation.

Min enda mardröm är att bli vortexad in i en molten jävligt timeat så jag inte hinner vaulta iväg, annars har jag svårt att se mig själv dö ska gå upp till t5 inom kort, skulle behöva en ny bombardiers rucksack bara
Citera
2014-05-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Den här meningen känns bara som du har lärt dig av någon annan. D3 är ett fantastiskt spel Hack n Slash i hur spelkänslan är och hur det flyter på.

Problemet med Blizzard spel i dagens läge är hur dom dummar ner alla sina spel för att locka en såpass bred publik dom bara kan. Och när folk sitter i forum och tycker det är "orättvist" att dedikerade människor blir belönade, ja då blir det som det har blivit med spelen.

Jo men grejen är att dedikerade människor är en extrem minoritet och Blizzard gör bara ett smart drag, för dem alltså.

Jag kan inte säga att jag klagar, jag är inte den som kan sitta mer än 2 - 3 timmar per dag och därför kommer jag aldrig kunna bygga upp en gubbe till max. Det är en självklarhet att de som spelar mycket mer ska bli mycket mer belönade, vilket de självklart blir.

Även med de nya dropsen, vem tror du kan maxa alla classes som finns?

Det måste alltså finnas en gräns till hur mycket man måste spela för att överhuvudtaget komma någonstans med gubbarna.
Citera
2014-05-23, 22:28
Medlem
Fridaynights avatar
Då har man lagt D3 på hyllan.

.. nej, jag kommer inte whina och påstå att det är ett dåligt spel, för det är det inte.
D3 är ett bra spel i sin egen bemärkelse, däremot håller det inte en suck mot D2 - om man jämför dem.

Antar att man "gått vidare" från denna genren till något annat
Citera
2014-05-24, 09:48
Medlem
Secondss avatar
Är det cold damg som gäller för jade WD's?
Citera
2014-05-24, 12:55
Moderator
^Eazs avatar
Vad är e.g. bäst?

Jag vill ha Salvation, Act 5 Cache reward.

Är det bäst att grinda på Normal, eller är boosten på T2+ värd den extra tiden?
Citera
2014-05-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vad är e.g. bäst?

Jag vill ha Salvation, Act 5 Cache reward.

Är det bäst att grinda på Normal, eller är boosten på T2+ värd den extra tiden?

Jag har ju för mig att Cache rewards inte är beroende av svårighetsgraden, så tror du skulle kunna nöta på i normal faktiskt.
Citera
2014-05-24, 13:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Jag har ju för mig att Cache rewards inte är beroende av svårighetsgraden, så tror du skulle kunna nöta på i normal faktiskt.

Fast fixade de inte så i sista patchen att T2+ fick en boost på Caches?

Edit:

http://us.battle.net/d3/en/game/patch-notes/

Citat:
Horadric Caches
Now have an increased chance to drop Legendary items on Torment II - VI

Men, om det tar 5 minuter att köra vs 20, så krävs det att boosten är stor så att säga.
Citera
2014-05-24, 14:19
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Försöker få physical damage på en ring ... omöjligt haha.

Hur kommer det sig att man enchantar hur många gånger som helst, får allt förutom det man behöver? Helt sjukt.
Citera
2014-05-24, 16:55
Medlem
chullans avatar
Dagens i-lands problem, försöker gambla cindercoat på min monk åt min DH, så får man nästan perfekt rollade inna's chest & lightning monk chests.
Citera
2014-05-24, 16:59
Medlem
Hur stor skillnad är det på dropprate på rift och bounty mellan T1 och T2? klarar mig bra på T1 nu ( ) Men blir lite väl mycket död och svårigheter på T2, känns ovärt?
Citera
2014-05-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast fixade de inte så i sista patchen att T2+ fick en boost på Caches?

Edit:

http://us.battle.net/d3/en/game/patch-notes/

Men, om det tar 5 minuter att köra vs 20, så krävs det att boosten är stor så att säga.

Ah juste, glömde det! Men precis som du säger, den boosten måste vara rätt så hög för att göra det värt i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Dagens i-lands problem, försöker gambla cindercoat på min monk åt min DH, så får man nästan perfekt rollade inna's chest & lightning monk chests.

När du säger gambla, hur menar du då?

Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Hur stor skillnad är det på dropprate på rift och bounty mellan T1 och T2? klarar mig bra på T1 nu ( ) Men blir lite väl mycket död och svårigheter på T2, känns ovärt?

Ingen som egentligen vet exakt, men enligt det du beskriver skulle jag faktiskt nöta på i T1. Det låter mer värt. Nöta på tills du får bättre gear och gå sedan upp till T2. Kör du solo eller public?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in