2014-05-23, 10:29
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
va? dedär är en helt annan build

Ja? Jag har tänkt och köra på denna, vad tycks?
Citera
2014-05-23, 10:33
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
De som tjatar mest om Cindercoat verkar vara Wizards och Barbs, så någon av dessa?

var det jag misstänkte! perfekt!
värderar på att smacka upp en wiz till. vill inte peta på min Greger med tal rasha
Citera
2014-05-23, 10:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
var det jag misstänkte! perfekt!
värderar på att smacka upp en wiz till. vill inte peta på min Greger med tal rasha

Haha, är lite sugen på att dra upp min barb de sista 9 lvlarna och smälla på min cinder och shard of hate. Problemet är att jag tycker min Crusader är så djävla kul att spela, speciellt nu när jag har full setbonus på Akkhan settet.

Ska försöka få bättre delar, ligger på 950K ingame DPS nu, men proccar ju Akarat's Champion's mindre än var 45:e sekund nu (Edit: E.g. hitta bättre rolls på dessa delar, de är inte perfekta, men de är ok för T3-4 farmning iaf).

Dock, vill ha Akkhan Shoulders, så jag kan byta bort Hjälmen mot Helm of Rule för extra blockchans, sen vill jag ha Salvation skölden som healar gruppen när jag blockar (ja, jag vet, förlänger min cooldown på Heaven's Fury, men iom att Akarat's proccar oftare, så kommer jag använda den för att ta ner cooldown på Heaven's Fury + bli en grouphealer).

Edit: Apropå inget, någon som har ett tips på trevliga amuletter? Enda gula itemet jag har, men den är så svår att byta bort.

53-101 dmg
573 STR
100% CD
10% CC

Djävligt svår att byta ut faktiskt
Senast redigerad av ^Eaz 2014-05-23 kl. 11:02.
Citera
2014-05-23, 11:23
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
vilken karaktär skulle ni säga lämpar sig absolut bäst att göra en firebuild med? Har en hel del riktigt bra firegear som ligger i banken och borde användas
Skulle säga wizard eller barbar. Kör själv WD så har inte superkoll på vilken som är "bäst". Spela den klass du tror kommer vara roligast, antigen hoppa in mitt i smeten och kötta som barb eller stå i utkanten å kasta spells, är en smaksak helt enkelt!
Citera
2014-05-23, 11:29
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
vilken karaktär skulle ni säga lämpar sig absolut bäst att göra en firebuild med? Har en hel del riktigt bra firegear som ligger i banken och borde användas

Witch Doctor med fire petbuild är trevligt, dock rätt krävande på vissa andra legendarys för att bli effektivt

Mask of Jeram (För pet dmg)
Magefist/Tasker & Theo (Magefist för mer fire eller T&T för mer pet dmg)
Rhen'ho Flayer (Grodor exploderar två gånger och blir målsökande)
The Tall Man's Finger (Hundarna blir en enda stor hund som slår som ett djävla tåg)
Citera
2014-05-23, 12:51
Medlem
fgnms avatar
Allt detta snack om fire builds och ingen nämner dh, är den klassen verkligen så underspelad? Dhs utan tvekan mest använda build är cluster arrow - loaded for bear spam builden med cindercoat som core item.

Vore intressant o höra, om det nu stämmer, varför folk undviker dh. Kan tillägga att jag gör t6 rifts solo på under 10 min med min fire sentry build, har 12m toughness så nej jag dör inte hela tiden heller.
Citera
2014-05-23, 13:00
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Allt detta snack om fire builds och ingen nämner dh, är den klassen verkligen så underspelad? Dhs utan tvekan mest använda build är cluster arrow - loaded for bear spam builden med cindercoat som core item.

Vore intressant o höra, om det nu stämmer, varför folk undviker dh. Kan tillägga att jag gör t6 rifts solo på under 10 min med min fire sentry build, har 12m toughness så nej jag dör inte hela tiden heller.
DH var min första gubbe i D3 och jag tycker fortfarande den är ganska rolig. Även om mitt spelande i D3 har lutat åt Wizard/WD. Skaffade precis cindercoat och SoJ och lite marauders till den och den är jätterolig tycker jag. Fast det enda problemet är att jag har alldeles för lite toughness så jag dör av ingenting knappt om jag inte är snabb nog med smoke screen - healing vapors.
Citera
2014-05-23, 13:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
varför folk undviker dh..

Jag har en 59 DH (försökte verkligen ha en av varje på 60 innan RoS), men jag finner DH så djävla tråkig.

Jag vet inte varför, de andra klasserna tilltalar mig mer eller mindre, men just DH'n hade jag INGET kul med.

Sen visst, kommer nog aldrig lira min munk eller min barb (förutom för att testa Cindercoaten/SoH osv), men de var inte en ren pina för mig att lvla upp utan de var roliga.

I ordning över kul att spela för mig:

Crusadern 70 - helt klart min favorit och den jag spelar dagligen.
Witch Doctorn 70 - min första main pre RoS.
Wizarden 60 - Det var den jag lvlade sist (om man bortser från crusadern) då alla mina försök att spela den var urtrista, men så helt plötsligt vid typ 40 eller något så blev den riktigt kul att lira.
Monken 60 - Min andra karäktar att bli 60 Var faktiskt riktigt kul att lvla och spela när jag körde den vid sidan av min WD, dock kan jag inget om den nu, och som sagt Barben tar all min tid.
Barbaren 61 - Inte riktigt min kopp, visst kötta är kul, men jag föredrar Crusadern där, gillar att stå mitt i smeten och ta stryk.
Demon Hunter - Den har aldrig varit kul för mig, passar inte alls min spelstil.
Citera
2014-05-23, 15:17
Medlem
Moffins avatar
Citat:

Jag kan ju bara tala för mig själv så jag gör det

Har nog spelat mest på min DH, som jag tycker är roligast egentligen. Det som sabbar det för mig är att DHs har så jävla kass mastery på sin primary stat. Där str ger armor och int ger all res så ger dex värdelös jävla dodge. Känns som att jag anstränger mig dubbelt så mycket för att bli "defensive" på min DH än min wiz och crusader men den tål inte ett jävla skit ändå. Med de andra klasserna kommer det liksom gratis från din primary stat.

Den nya talenten som ger armor (minns tyvärr inte vad den heter) hjälper till men samtidigt kan jag känna att det var snålt att lägga den som talent när den istället borde blivit baseline för dex. Jag tycker DH är roliga att spela men samtidigt blir det så jävla tröttsamt att jag sitter fast på t2 (solo) med ~1,5 miljoner sheat DPS (och mer av elemental) för att T3 helt enkelt är ineffektivt då nästan allt oneshottar mig, dör ju som ett jävla mongo och det är helt enkelt inte kul.

Innan någon säger att jag gör fel; ja det kanske jag gör men jag har gearat alla mina andra gubbar efter samma princip utom monk då jag ej gillar monks, dvs att hitta balans mellan toughness och DPS. DH är den enda klassen jag har det här problemet med ändå.
Citera
2014-05-23, 16:29
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
De som tjatar mest om Cindercoat verkar vara Wizards och Barbs, så någon av dessa?

Munkar funkar Cindercoat på för Firebuilds med, men som du säger, Wiz och Barb är nog majoritet av vad för typ av Char folk spelar
Citera
2014-05-23, 16:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Munkar funkar Cindercoat på för Firebuilds med, men som du säger, Wiz och Barb är nog majoritet av vad för typ av Char folk spelar

som sagt, hade ingen egentlig koll

Var mest vilka som blir grattade mest i klanen när en sån droppar, var ingen som sade grattis till mig, däremot var det ett par som svor åt mig

Edit: Ding, 10k inlägg.
Citera
2014-05-23, 17:30
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Förlåt, då tar jag tillbaka det. Du kanske har rätt, jag tänkte det skulle vara rättvist för dem som inte orkar eller har tid att starta nya gubbar, ha chansen till liknande gear på ett eller annat sätt.

Men, Diablo 3 var redan ett dåligt spel när den släpptes ut! Varför? Denna mörka, artistiska känsla med ett dunder härligt story Blizzard North hade skapat för Diablo 2 och Starcraft hade tagits bort. Sedan var D3 pay to win spel. Att fick D3 WoW liknande liknande dynamik gjorde inte saken bättre, som i mina ögon är det värsta som hänt spel världen. Till och med Tibia med dess 2D grafik var bättre WoW på alla fronter.

Den här meningen känns bara som du har lärt dig av någon annan. D3 är ett fantastiskt spel Hack n Slash i hur spelkänslan är och hur det flyter på.

Problemet med Blizzard spel i dagens läge är hur dom dummar ner alla sina spel för att locka en såpass bred publik dom bara kan. Och när folk sitter i forum och tycker det är "orättvist" att dedikerade människor blir belönade, ja då blir det som det har blivit med spelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in