2014-05-22, 18:22
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Satsar på denna har allt förutom plan till sourcen och WAND OF WOH

det är inte Wand of Woh som ger två hydras, samt Mirrorball är inte en craft utan en drop.
Citera
2014-05-22, 18:25
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Förenklat menat är att nya ligor som öppnas upp där man börjar om ifrån noll. Du har inge mängder miljoner guld du har ingenting i princip.
Förutsättningarna kan vara helt annorlunda. De ryktas om nya Legendary items och legendary gems vilket låter intressant =). Men jag tror vi kommer få se nya saker i Ladder som erbjuder roligare gameplay, och allmänt nytt som man känner de här skulle vara kul starta om ny klass i.
Din chars som du har nu dem finns kvar som vanligt men ladder är separat ifrån gamla chars. Ungefär som spela HC / Softcore. Hur länge ladder varar beror på men om de blir som i D2 mellan 5-6 månader. Efter de resattas laddern och dina chars förs över till den nuvarande ladder där du har dina gamla gubbar kvar på....
Många spelare som tycker de här meningslöst, men många tycker också om de här, att de startas om och nya förutsättningar skapas med det.. Jag nog ladder spelare, jag tycker om korta intensiva perioder där man spelar försöker plocka så mycket av dem utmaningar som finns. Non-ladder känns meningslöst pgr de bara ett ända maraton av levelande av paragons som aldrig tar slut.

Tack snälla du. Inte något till mig, orkar inte börja om bara för att. Orättvist om ni får nya legs, gems etc och inte vi som kör normalt. absolut ni bör ha egen race om vem som är bäst på 5-6 månader etc och kanske en belöning med 1000 % legends buff etc. Men att ni får bättre gear än vi och sedan smälter det ihop om 5-6 månader. Inte så roligt, kan lika gärna sluta spela :P
Citera
2014-05-22, 18:27
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
det är inte Wand of Woh som ger två hydras, samt Mirrorball är inte en craft utan en drop.

Glömde länka sidan -.-. Förlåt

http://www.reddit.com/r/Diablo3Wizards/comments/25012e/ultimate_arcane_build_archon_cdr_eb_wow/
Citera
2014-05-22, 18:30
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Glömde länka sidan -.-. Förlåt

http://www.reddit.com/r/Diablo3Wizards/comments/25012e/ultimate_arcane_build_archon_cdr_eb_wow/

va? dedär är en helt annan build
Citera
2014-05-22, 19:29
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Tack snälla du. Inte något till mig, orkar inte börja om bara för att. Orättvist om ni får nya legs, gems etc och inte vi som kör normalt. absolut ni bör ha egen race om vem som är bäst på 5-6 månader etc och kanske en belöning med 1000 % legends buff etc. Men att ni får bättre gear än vi och sedan smälter det ihop om 5-6 månader. Inte så roligt, kan lika gärna sluta spela :P

Bättre legendarys vet jag inte, men de klart "Legendary gems lär nog vara intressanta.. Kanske är ladder legendarys inte Account bound då öppnas de upp för marknad när vi kommer tillbaks till non-ladder
Citera
2014-05-23, 01:15
Medlem
Vad hade ni använt? Är ute efter att göra så mycket dps som möjligt!

Danettas Revenge + Spite, båda med socket, eller Buriza-Do Kyanon med Quiver.

Quivern har +12% Cluster Arrow bl.a..

Vad är bäst? Danettas med mycket attackspeed och CHD eller Buriza+Quiver med högre dmg fast lägre attackspeed?

Gör attackspeed så stor skillnad när mainskillen är Cluster Arrow?

Någon DH expert som vill svara?
Citera
2014-05-23, 02:43
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Haha, hade ju tänkt lvla upp min barb för shard of hate och Cinder coat, men inte haft hjärta att slösa tid på min lowbie (sen är jag förvisso fortfarande livrädd för att en Witching Hour droppar där mellan 61-69 medans jag lirar min barb).

Citat:
Ursprungligen postat av Pf0llz0r
Förstår hur du tänker, såg aldrig till någon Thunderfury på min main men när jag levlade upp en barbar så droppade det givetvis en på lvl42

Mm...droppade thunderfury på min wizard vid lvl 61... -.-
Citera
2014-05-23, 03:40
Medlem
Citat:
Orättvist om ni får nya legs, gems etc och inte vi som kör normalt.

Det är personer som dig som gjorde att diablo 3 blev ett dåligt spel och WoW också, du gör mig ledsen.
Citera
2014-05-23, 10:04
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Vad hade ni använt? Är ute efter att göra så mycket dps som möjligt!

Danettas Revenge + Spite, båda med socket, eller Buriza-Do Kyanon med Quiver.

Quivern har +12% Cluster Arrow bl.a..

Vad är bäst? Danettas med mycket attackspeed och CHD eller Buriza+Quiver med högre dmg fast lägre attackspeed?

Gör attackspeed så stor skillnad när mainskillen är Cluster Arrow?

Någon DH expert som vill svara?

Attack speed är generellt något att undvika som dh. Svårt att säga när du inte länkar dina vapen men dw med chd gems är bättre till vanlig CA spam build. Förutsatt dock att du har resource cost reduction nog (20-30% + cindercoat är målet) annars kan 2hand hjälpa då man spammar mkt mindre.
Citera
2014-05-23, 10:13
Medlem
Lanoos avatar
vilken karaktär skulle ni säga lämpar sig absolut bäst att göra en firebuild med? Har en hel del riktigt bra firegear som ligger i banken och borde användas
Citera
2014-05-23, 10:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
vilken karaktär skulle ni säga lämpar sig absolut bäst att göra en firebuild med? Har en hel del riktigt bra firegear som ligger i banken och borde användas

De som tjatar mest om Cindercoat verkar vara Wizards och Barbs, så någon av dessa?
Citera
2014-05-23, 10:28
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Det är personer som dig som gjorde att diablo 3 blev ett dåligt spel och WoW också, du gör mig ledsen.

Förlåt, då tar jag tillbaka det. Du kanske har rätt, jag tänkte det skulle vara rättvist för dem som inte orkar eller har tid att starta nya gubbar, ha chansen till liknande gear på ett eller annat sätt.

Men, Diablo 3 var redan ett dåligt spel när den släpptes ut! Varför? Denna mörka, artistiska känsla med ett dunder härligt story Blizzard North hade skapat för Diablo 2 och Starcraft hade tagits bort. Sedan var D3 pay to win spel. Att fick D3 WoW liknande liknande dynamik gjorde inte saken bättre, som i mina ögon är det värsta som hänt spel världen. Till och med Tibia med dess 2D grafik var bättre WoW på alla fronter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in