Citat:
Ursprungligen postat av
SuraStina
Eh, vad menar du?! Priset är väl åtminstone 15 miljoner off i dagsläget- minst! För vem betalar mer än 2 mille för en villa i Vellinge, även om den visserligen är lite unik? Men faktum kvarstår att det också ser ut som ett lilliputhus och dessutom så har huset sprickor i varenda rum och troligen har murgrönan klättrar in här och där och elen ser ut att vara från 30-talet... Med andra ord, minst 1 mille till att göra i beboeligt skick. Sälj den för 1,5 och få nån som tar hand om det istället!
Ja, nu vet jag inte om du är allvarlig, men snittet för området ligger på över sju miljoner. Och det finns en hel del villor ute för betydligt mer. Kollar man på Vellinge som helhet finns det fyra villor ute för över femton miljoner, inklusive den där. Och elva stycken över tio miljoner.
Ljunghusen/Skanör/Falsterbo tillhör dom allra dyraste adresserna i skåne, tillsammans med Båstad/Torekov ligger dom i en klass för sig.
Dom senaste åren har jag sett kanske ett tiotal hus i området för mellan 25-35 miljoner, bla två Josef Frank villor som låg ute till försäljning. Det finns en del riktigt exceptionella objekt på Falsterbonäset, men dom kommer inte ut ofta.
Det är ju svårt att värdera marknaden, eftersom det alltid handlar om vad någon är beredd att betala. Men rent överslagsmässigt skulle jag nog värdera det där till nånstans mellan 8-12 miljoner. Med tanke på att det har legat ute över ett år för det horribla priset 19 miljoner så verkar marknaden hålla med mig. Det är ett fantastiskt charmigt hus, men aldrig någonsin till det priset.