2014-05-20, 15:09
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes

Visst finns det sådana objektiv men de där bilderna tyckte inte jag såg så värst ovanliga ut.

Nej, det var ändå ganska subtilt gjort. Jag har sett värre. Mycket värre. Jag ska länka nästa gång jag ser nåt helt vansinnigt utdraget perspektiv.
Citera
2014-05-20, 15:09
Medlem
Man har ju inte sparat länkar eller bilder till objekt där fotona är uppenbart manipulerade antingen med olika linser eller photoshop. Men det är relativt vanligt att man ser tex. två foton på samma rum och varje foto är taget från olika platser i rummet och varje foto ser ut att visa rummet som bredare än djupt. Vidvinkel av någon sort är det men jag är inte alls insatt i fotografering och vilka termer man använder.

Jag reagerade inte särskilt på det objekt vi nu diskuterat, jag har sett värre och har färska minnen men som sagt inga bilder att länka till.
Citera
2014-05-20, 15:12
Medlem
Skidaddles avatar
Ibland är det så att man undrar vad folk egentligen håller på med:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-arlov-burlovs-kommun-rusthallarevagen-16-6298644

Fem komma fem miljoner för det där? I Arlöv? Tyvärr lite för få bilder. Men det där bara måste bryta mot alla byggnadsregler som bara kan finnas för området. Om man tittar på husen bredvid så är det ganska klassiska funkislimpor. Det där huset är utbyggt utan nån som helst känsla och stil. Helt random. Dom kan drömma om att få ut dom där pengarna för det stället...
Citera
2014-05-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-arlov-burlovs-kommun-rusthallarevagen-16-6298644

Fem komma fem miljoner för det där? I Arlöv? Tyvärr lite för få bilder. Men det där bara måste bryta mot alla byggnadsregler som bara kan finnas för området. Om man tittar på husen bredvid så är det ganska klassiska funkislimpor. Det där huset är utbyggt utan nån som helst känsla och stil. Helt random. Dom kan drömma om att få ut dom där pengarna för det stället...

Ser inte "svenskt" ut. Juldekorbelysningen hänger kvar eller har de kvar den året runt och lyser upp uteplatsen med den på sommarkvällarna, ser ut som ett hak i utlandet där man äter husets pizza på små bord på uteplatsen.
Citera
2014-05-20, 15:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ser inte "svenskt" ut. Juldekorbelysningen hänger kvar eller har de kvar den året runt och lyser upp uteplatsen med den på sommarkvällarna, ser ut som ett hak i utlandet där man äter husets pizza på små bord på uteplatsen.

Det är en zigenarfamilj som bor där, så svenskt - nej!
Citera
2014-05-20, 16:19
Medlem
Citat:

Kollar man Ratsit verkar huset märkligt nog vara indelat i fem olika lägenheter...
Citera
2014-05-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du skulle skriva en bok....eller noveller om varje hemnetobjekt

Helt utan ironi: den boken hade jag köpt...
Citera
2014-05-20, 18:26
Medlem
Skidaddles avatar
Lite kul lägenhet på gamla väster i Malmö, i två plan:

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-6rum-gamla-vaster-malmo-kommun-slottsgatan-22a-6276085

Huset i sig är ganska intressant, en av dom där minimala bostadsrättsföreningarna. Det är bara fyra hushåll i huset, en lägenhet (eller våning, som man kanske skulle säga) per våningsplan. Den på bottenvåningen är lite mindre, eftersom den trängs med entrén. Dom övre är lite större. Och den här är uppenbarligen störst, eftersom den består av en av dom ursprungliga lägenheterna plus hela vindsvåningen.

Hissen är också lite intressant, eftersom det är ett senare tillägg. Den står rakt framför trapphuset, och går direkt in i lägenheterna. Och knapparna är låsta med nyckel, dvs, hissen fungerar som ingång till lägenheterna. Compact living, liksom.

Men priset? Fem komma fyra miljoner, plus avgift på nästan åttatusen i månaden. Jag tror den blir svårsåld till det priset och dom kostnaderna. Fast man vet ju aldrig...
Citera
2014-05-20, 20:49
Medlem
dayweeds avatar
I DN står det om paprika-huset i Saltsjöbaden:

http://www.dn.se/ekonomi/klick-pa-klick-nar-hus-pa-hemnet-pryddes-med-paprikor/

Det är ju lite speciellt med paprikor i ett badrum ändå..
Citera
2014-05-20, 21:17
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy
tror inte denna blivit postad förut....
nån som gillar paprika?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-saltsjobaden-solsidan-nacka-kommun-skyttevagen-35-6188807

Paprikamäklaren hamnade på DNs förstasida ikväll. Men minns att det var här på FF som du först läste om det!

http://www.dn.se/ekonomi/klick-pa-klick-nar-hus-pa-hemnet-pryddes-med-paprikor/

Sorry för dubbelpost. Kan inte radera mitt meddelande...
Citera
2014-05-20, 21:32
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ett av mina favorithus ute nu igen. Lybska vägen i Falsterbo, prissänkt med två miljoner från 19 till 17 miljoner. Vilket fortfarande är minst 7 miljoner för mycket. Huset har funnits i familjens ägo sen det byggdes för hundra år sen och borde ha varit avbetalt redan innan andra världskriget, så det är ju lite girigt av släktingarna att försöka casha in så pass mycket. Fantastiskt fint och charmigt hus, men fortfarande inte till det priset.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-falsterbo-vellinge-kommun-lybska-vagen-3b-5733091

Eh, vad menar du?! Priset är väl åtminstone 15 miljoner off i dagsläget- minst! För vem betalar mer än 2 mille för en villa på 180 kvm i Vellinge, även om den visserligen är lite unik? Men faktum kvarstår att det också ser ut som ett lilliputhus och dessutom så har huset sprickor i varenda rum och troligen har murgrönan klättrar in här och där och elen ser ut att vara från 30-talet... Med andra ord, minst 1 mille till att göra i beboeligt skick. Sälj den för 1,5 och få nån som tar hand om det istället!
Senast redigerad av SuraStina 2014-05-20 kl. 21:40.
Citera
2014-05-20, 21:45
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Eh, vad menar du?! Priset är väl åtminstone 15 miljoner off i dagsläget- minst! För vem betalar mer än 2 mille för en villa i Vellinge, även om den visserligen är lite unik? Men faktum kvarstår att det också ser ut som ett lilliputhus och dessutom så har huset sprickor i varenda rum och troligen har murgrönan klättrar in här och där och elen ser ut att vara från 30-talet... Med andra ord, minst 1 mille till att göra i beboeligt skick. Sälj den för 1,5 och få nån som tar hand om det istället!

Ja, nu vet jag inte om du är allvarlig, men snittet för området ligger på över sju miljoner. Och det finns en hel del villor ute för betydligt mer. Kollar man på Vellinge som helhet finns det fyra villor ute för över femton miljoner, inklusive den där. Och elva stycken över tio miljoner.

Ljunghusen/Skanör/Falsterbo tillhör dom allra dyraste adresserna i skåne, tillsammans med Båstad/Torekov ligger dom i en klass för sig.

Dom senaste åren har jag sett kanske ett tiotal hus i området för mellan 25-35 miljoner, bla två Josef Frank villor som låg ute till försäljning. Det finns en del riktigt exceptionella objekt på Falsterbonäset, men dom kommer inte ut ofta.

Det är ju svårt att värdera marknaden, eftersom det alltid handlar om vad någon är beredd att betala. Men rent överslagsmässigt skulle jag nog värdera det där till nånstans mellan 8-12 miljoner. Med tanke på att det har legat ute över ett år för det horribla priset 19 miljoner så verkar marknaden hålla med mig. Det är ett fantastiskt charmigt hus, men aldrig någonsin till det priset.
Senast redigerad av Skidaddle 2014-05-20 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in