Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Det enda som talar för det är att han faktiskt tar upp det faktum att Sverige ej generar arbetstillfällen för att suga upp alla som vi släpper in. Brukar inte förekomma i artiklar som berör immigrationspolitik. Det är kanske bara en vild förhoppning och jag läser in för mycket.
Jag fruktar, att du nog läser in för mycket, tyvärr.

Du och jag och alla med fler än två hjärnceller kan ha svårt att riktigt greppa evangeliska multikulturalisters grundläggande värdering:
De negativa konsekvenserna för landet och den befintliga befolkningen är LIKGILTIGA.
Sett genom våra glasögon, så är det ett argument MOT Sveriges världsunika invandringspolitik, att "Sverige ej generar arbetstillfällen för att suga upp alla" som migrerar till Sverige.
Men sett genom evangeliska multikulturalisters glasögon, så är det lite beklagligt, att "Sverige ej generar arbetstillfällen för att suga upp alla" som migrerar till Sverige - men det är
a priori *inte* något argument mot Sveriges världsunika invandringspolitik - eftersom de negativa konsekvenserna för landet och för den befintliga befolkningen är LIKGILTIGA.
Att Sverige ej generar arbetstillfällen för att suga upp alla, som migrerar till Sverige... det är f.ö. svenskarnas fel.