2014-05-20, 10:08
Medlem
swebarbs avatar
Imorgon försvinner buffen och det roliga då
Citera
2014-05-20, 10:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Imorgon försvinner buffen och det roliga då

In och svara på den här blue posten: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12675159955?page=8#158

Det är många som vill ha buffen kvar, jag är en bland dem.

Visst, 99% av legendaries är fortfarande skit och man kör en salvage på dem MEN iom dropraten så känns spelet mer belönande.

Som jag skrev i den posten: Istället för att man efter 1-2 timmar får en legendary och man känner "den är nog skit " så har man efter ett par rifts 10st legendaries att identifiera och man känner "de flesta är nog skit, men man vet ju aldrig "

Samtidigt så har spelet (iaf för mig) blivit mer community inriktat iom patchen, jag har börjat spela i grupp med folk i FB klanen, något jag inte gjorde ofta innan buffen.

Orsaken var att innan buffen så orkade jag bara köra en rift och sen ta en paus och göra något annat, just för att det inte kändes belönande att spela. Nu är det kul att spela och det har också gjort det kul att gruppa.

En annan fördel är att man nu har ett gäng Forgotten Souls, vilket gör så att man med glädje ger bort items till folk i gruppen om de kan ha nytta av en sak man identiferat, tidigare så vill man helst inte det.

Jag har tom get bort legendary till folk i Rift it Forward grupp, e.g. en total främling som jag aldrig kommer se igen som frågade om jag behövde en ring som droppade eller om han kunde få den till sin char.

Utan att tveka så slängde jag den på backen åt honom eftersom jag vet att jag har över 200 forgotten souls som det är, tidigare hade jag inte gjort det.

Så, spelet har blivit mer ett community nu känns det som.

Enligt mig, så är spelet som det ska vara iom den här buffen, och den enda nackdelen jag ser nu är att andra spel jag tänkt köpa och testa nu ligger installerade med inte testade (hade tänkt lira massa Wildstar beta i helgen, men blev max 2-3 timmar innan jag stängde av för att lira D3 igen t.ex....)

Tack vare att mängden legendaries man får är såpass många som de är just nu, så känns det som att den där perfekta legendary itemen man vill ha ligger och väntar just runt hörnet.
Citera
2014-05-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Men att ni var 3 som fick samma item i ett game säger inte så mycket, om det bara hände en gång. Om det däremot händer regelbundet att man får samma item från samma mob så vore det en annan sak.

Man får "väldigt ofta samma items" även om man inte ens spelar samtidigt / i samma game, men det beror ju helt enkelt på att det är vissa legendaries som är mycket vanligare än andra.

Nu har jag inte programmerat så överdrivet många spel i min dagar, men jag jobbar ändå med programmering, och jag finner det osannolikt att varje game har ett eget drop table, snarare än varje mob. Intressant teori dock.

Det var bara ett av många exempel, man börjar ju undra när folk tex får samma craftreciepe två gånger i samma rift innan man hunnit lära sig det som redan finns i bagen.

jag förstår att folk är skeptiska mot teorin, men oddsen att man skulle få samma saker som sina teammates så ofta som det endå händer gör att jag ej kan släppa den helt

Edit: Jag menar inte från samma mob, utan generellt i det öppnade gamet. Samt att vi under korta perioder i samma "öppnade game" får likadana items.
Senast redigerad av rastadallas 2014-05-20 kl. 11:08.
Citera
2014-05-20, 11:38
Medlem
TzOns avatar
Hade min sjukaste rift någonsin just, 8 legs och 2 gröna på samma rift. Det var verkligen legederys hela tiden. Stackarn jag spelade med hittade 1.
Citera
2014-05-20, 11:41
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Hade min sjukaste rift någonsin just, 8 legs och 2 gröna på samma rift. Det var verkligen legederys hela tiden. Stackarn jag spelade med hittade 1.

fy fan, det är så kul när det sker. lirade med 3 andra igår och det haglade grejer under en T4 rift. Satt till slut och skrattade framför skärmen för att det var så sjukt
Citera
2014-05-20, 12:11
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Det var bara ett av många exempel, man börjar ju undra när folk tex får samma craftreciepe två gånger i samma rift innan man hunnit lära sig det som redan finns i bagen.

jag förstår att folk är skeptiska mot teorin, men oddsen att man skulle få samma saker som sina teammates så ofta som det endå händer gör att jag ej kan släppa den helt

Edit: Jag menar inte från samma mob, utan generellt i det öppnade gamet. Samt att vi under korta perioder i samma "öppnade game" får likadana items.

Att man får samma plan två gånger skulle kunna förklaras med att man redan har de flesta, så det finns inte så många olika kvar man kan få.

Och när man talar om trollen: http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/54455-are-game-specific-loot-tables-real
Citera
2014-05-20, 13:16
Medlem
Shit, prövade slänga på mig 6pc marauder nu och köra sentrys, riktigt jävla nice. Det jag vill ha nu är en bra bombardiers rucksack samt en del CDR på gearen så man kan få ner sentrysen till runt 4 sekunder. Underbart att som hardcore lirare bara behöva vaulta runt och dodga shit och plocka globes medans sentrys och pets gör grovgörat.

Såg att en del kör ghanon bolter och spike traps men det skulle dock innebära att jag måste byta bort smokescreen om jag vill köra multishot, cluster och spike traps. Något jag inte var så jätteförtjust i även om jag gillar konceptet med den crossbowen
Citera
2014-05-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
In och svara på den här blue posten: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12675159955?page=8#158

Det är många som vill ha buffen kvar, jag är en bland dem.

Visst, 99% av legendaries är fortfarande skit och man kör en salvage på dem MEN iom dropraten så känns spelet mer belönande.

Som jag skrev i den posten: Istället för att man efter 1-2 timmar får en legendary och man känner "den är nog skit " så har man efter ett par rifts 10st legendaries att identifiera och man känner "de flesta är nog skit, men man vet ju aldrig "

Samtidigt så har spelet (iaf för mig) blivit mer community inriktat iom patchen, jag har börjat spela i grupp med folk i FB klanen, något jag inte gjorde ofta innan buffen.

Orsaken var att innan buffen så orkade jag bara köra en rift och sen ta en paus och göra något annat, just för att det inte kändes belönande att spela. Nu är det kul att spela och det har också gjort det kul att gruppa.

En annan fördel är att man nu har ett gäng Forgotten Souls, vilket gör så att man med glädje ger bort items till folk i gruppen om de kan ha nytta av en sak man identiferat, tidigare så vill man helst inte det.

Jag har tom get bort legendary till folk i Rift it Forward grupp, e.g. en total främling som jag aldrig kommer se igen som frågade om jag behövde en ring som droppade eller om han kunde få den till sin char.

Utan att tveka så slängde jag den på backen åt honom eftersom jag vet att jag har över 200 forgotten souls som det är, tidigare hade jag inte gjort det.

Så, spelet har blivit mer ett community nu känns det som.

Enligt mig, så är spelet som det ska vara iom den här buffen, och den enda nackdelen jag ser nu är att andra spel jag tänkt köpa och testa nu ligger installerade med inte testade (hade tänkt lira massa Wildstar beta i helgen, men blev max 2-3 timmar innan jag stängde av för att lira D3 igen t.ex....)

Tack vare att mängden legendaries man får är såpass många som de är just nu, så känns det som att den där perfekta legendary itemen man vill ha ligger och väntar just runt hörnet.
Håller verkligen med. Spelat i flera såna riftgrupper på sistone där man delar med sig av loot och det funkar verkligen skitbra. Just för att man så ofta får legs så är det inget problem att dela med sig.
Citera
2014-05-20, 14:16
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Folk på reddit 4chan osv kom med ett rykte för ett tag sedan om ett sk "loot-table" att varje gång man öppnar ett game så rollas ett x-antal items som du kan få i just det gamet du öppnat.
De brukade då öppna ett T6game på lvl 35~ och rusha igenom för att kolla vad som finns i just det gamet för att sedan gambla hos kadala, dock är detta inte värt då alla bra items är 60+ osv, tar väldigt lång tid att få massa legendarys även om du facerollar T6...

Det är självklart ganska många items men jag tror på att detta stämmer, jag och lirar ofta med två polare och tar in en random. Vi får väldigt ofta samma items.
Ett game lyckades två av oss få samma legendary belt och tre av oss fick den där värdelösa gröna ringen.
Oddsen på att bara det ska hända i ett och samma game på en timmes tid talar för att det existerar.

jorå, jag hade en sjuk tur när jag lirade D2 en gång de droppades 2 st Cham runes i samma game, =). Så turen kanske vänder för mig i det här rng spelet. Jag kanske hittar 2 brutalt bra med tiden. Just nu är jag inte på jakt efter några vapen armors. Jag vill ha "Legendary potions =).
Citera
2014-05-20, 14:58
Medlem
Fladdermasks avatar
Damage gör jag för att fixa T6, drar ner ett elitpack solo på ca 10sek men har inte touffness till att klara av mer än T4. T5 går med bra tanks. Vad ska jag satsa på för att behålla min nuvarande skada till min pet build men öka touffnessen?

Minna 15feticher crittar 11milj obuffade, och med slam-dance och 5 health potions buffén så ligger dom på 28-30miljoner crittar.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/fladdermask-2992/hero/1115961

http://www.diabloprogress.com/hero/fladdermask-2992/Doctorio/1115961
Citera
2014-05-20, 15:28
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Damage gör jag för att fixa T6, drar ner ett elitpack solo på ca 10sek men har inte touffness till att klara av mer än T4. T5 går med bra tanks. Vad ska jag satsa på för att behålla min nuvarande skada till min pet build men öka touffnessen?

Minna 15feticher crittar 11milj obuffade, och med slam-dance och 5 health potions buffén så ligger dom på 28-30miljoner crittar.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/fladdermask-2992/hero/1115961

http://www.diabloprogress.com/hero/fladdermask-2992/Doctorio/1115961

En Uhkapian Serpent och Life Link på hundarna gör stor skillnad och borde inte påverka din dps jättemycket (kan ju bara rolla 6.5% på cc istället för dina 9.5%)
Citera
2014-05-20, 15:50
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pf0llz0r
En Uhkapian Serpent och Life Link på hundarna gör stor skillnad och borde inte påverka din dps jättemycket (kan ju bara rolla 6.5% på cc istället för dina 9.5%)
Va? Uhkapian serpent kan rolla 10% crit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in