2014-05-19, 22:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Loota precis min första witching hour så rollar den 27% crit hit damage..

du har iaf fått en!
Citera
2014-05-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
ni som kör monks på torment 2-3. hur mkt dps har ni ungefär? och hur mycket toughness + healing? Ja tycker det är svårt att öka min toughness utan att få ner dps jättemycket. Hur mkt dps,toughness och healing ungefär bör man ha på torment 2-3

Länka din monk så kan ja ge dig tips
Citera
2014-05-19, 22:49
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Loota precis min första witching hour så rollar den 27% crit hit damage..
Du kan väl ändra om den, visst de kostar väl lite granna men de kan vara värt de, få 50% istället eller vad man nu kan ha på den, minns inte. Hade ett par i vanilla på 39%
Citera
2014-05-20, 00:35
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Du kan väl ändra om den, visst de kostar väl lite granna men de kan vara värt de, få 50% istället eller vad man nu kan ha på den, minns inte. Hade ett par i vanilla på 39%
Självklart. Dock så hade jag hellre rollat dit vit.
Citera
2014-05-20, 01:22
Medlem
chullans avatar
Äntligen efter ca 700h spelade timmar i RoS så får jag denna skönhet!
http://2.ii.gl/5j8IQw.png
Citera
2014-05-20, 01:22
Medlem
Wittzells avatar
Finns det något som är värt att crafta till en DH?
Citera
2014-05-20, 01:48
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Äntligen efter ca 700h spelade timmar i RoS så får jag denna skönhet!
http://2.ii.gl/5j8IQw.png

Grattis...
Citera
2014-05-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Länka din monk så kan ja ge dig tips
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Stolten-2571/hero/2834605

stackar fire resitance med OWE så har cirka 1000 all res
Citera
2014-05-20, 09:32
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Känns som att ju bättre gear jag hittar desto sämre blir min gubbe. Jag vet inte vad jag gör fel men det känns inte som att jag får död på gubbarna i rätt fart utan det är dom som får död på mig istället.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/p0nybl1ng-2177/hero/13253395

Bara att sella allt, ta bort karaktären och börja om det!
Citera
2014-05-20, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De måste vara något fel på Set items looten? Nu hittat samma skor 3 gånger i samma game, sen hittade dem igen i nästa game What? de är där dem där "Blackspure boots trist! Påminner lite om Diablo2 Isenheart chesten som alltid droppas på Mepfisto på normal

Folk på reddit 4chan osv kom med ett rykte för ett tag sedan om ett sk "loot-table" att varje gång man öppnar ett game så rollas ett x-antal items som du kan få i just det gamet du öppnat.
De brukade då öppna ett T6game på lvl 35~ och rusha igenom för att kolla vad som finns i just det gamet för att sedan gambla hos kadala, dock är detta inte värt då alla bra items är 60+ osv, tar väldigt lång tid att få massa legendarys även om du facerollar T6...

Det är självklart ganska många items men jag tror på att detta stämmer, jag och lirar ofta med två polare och tar in en random. Vi får väldigt ofta samma items.
Ett game lyckades två av oss få samma legendary belt och tre av oss fick den där värdelösa gröna ringen.
Oddsen på att bara det ska hända i ett och samma game på en timmes tid talar för att det existerar.
Citera
2014-05-20, 09:56
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Folk på reddit 4chan osv kom med ett rykte för ett tag sedan om ett sk "loot-table" att varje gång man öppnar ett game så rollas ett x-antal items som du kan få i just det gamet du öppnat.
De brukade då öppna ett T6game på lvl 35~ och rusha igenom för att kolla vad som finns i just det gamet för att sedan gambla hos kadala, dock är detta inte värt då alla bra items är 60+ osv, tar väldigt lång tid att få massa legendarys även om du facerollar T6...

Det är självklart ganska många items men jag tror på att detta stämmer, jag och lirar ofta med två polare och tar in en random. Vi får väldigt ofta samma items.
Ett game lyckades två av oss få samma legendary belt och tre av oss fick den där värdelösa gröna ringen.
Oddsen på att bara det ska hända i ett och samma game på en timmes tid talar för att det existerar.

jag har också börjat fundera på just loot-table.
Fick igårkväll tre bottomless potions. har fått en tidigare på kanske 150-200 speltimmar.
Samtidigt hos Kadala fick jag och en till Witching Hour och i nästa vända fick vi båda Crown of the Invoker. Det här är grejer som hände igår och typ kvällen före det. Finns säkert mer om man börjar tänka tillbaka lite. Just det, jag fick 6st Butchers Carver och tre Executioner igår.
Citera
2014-05-20, 09:58
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas

Men att ni var 3 som fick samma item i ett game säger inte så mycket, om det bara hände en gång. Om det däremot händer regelbundet att man får samma item från samma mob så vore det en annan sak.

Man får "väldigt ofta samma items" även om man inte ens spelar samtidigt / i samma game, men det beror ju helt enkelt på att det är vissa legendaries som är mycket vanligare än andra.

Nu har jag inte programmerat så överdrivet många spel i min dagar, men jag jobbar ändå med programmering, och jag finner det osannolikt att varje game har ett eget drop table, snarare än varje mob. Intressant teori dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in