Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
Imorgon försvinner buffen och det roliga då

In och svara på den här blue posten:
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12675159955?page=8#158
Det är många som vill ha buffen kvar, jag är en bland dem.
Visst, 99% av legendaries är fortfarande skit och man kör en salvage på dem MEN iom dropraten så känns spelet mer belönande.
Som jag skrev i den posten: Istället för att man efter 1-2 timmar får en legendary och man känner "den är nog skit

" så har man efter ett par rifts 10st legendaries att identifiera och man känner "de flesta är nog skit, men man vet ju aldrig

"
Samtidigt så har spelet (iaf för mig) blivit mer community inriktat iom patchen, jag har börjat spela i grupp med folk i FB klanen, något jag inte gjorde ofta innan buffen.
Orsaken var att innan buffen så orkade jag bara köra en rift och sen ta en paus och göra något annat, just för att det inte kändes belönande att spela. Nu är det kul att spela och det har också gjort det kul att gruppa.
En annan fördel är att man nu har ett gäng Forgotten Souls, vilket gör så att man med glädje ger bort items till folk i gruppen om de kan ha nytta av en sak man identiferat, tidigare så vill man helst inte det.
Jag har tom get bort legendary till folk i Rift it Forward grupp, e.g. en total främling som jag aldrig kommer se igen som frågade om jag behövde en ring som droppade eller om han kunde få den till sin char.
Utan att tveka så slängde jag den på backen åt honom eftersom jag vet att jag har över 200 forgotten souls som det är, tidigare hade jag inte gjort det.
Så, spelet har blivit mer ett community nu känns det som.
Enligt mig, så är spelet som det ska vara iom den här buffen, och den enda nackdelen jag ser nu är att andra spel jag tänkt köpa och testa nu ligger installerade med inte testade (hade tänkt lira massa Wildstar beta i helgen, men blev max 2-3 timmar innan jag stängde av för att lira D3 igen t.ex....)
Tack vare att mängden legendaries man får är såpass många som de är just nu, så känns det som att den där perfekta legendary itemen man vill ha ligger och väntar just runt hörnet.