2014-05-19, 22:20
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nic gjorde mig uppmärksam på dessa skojare. Jag var själv på väg att köpa SMW på tradera men efter några frågor till säljaren förstod jag att det rörde sig om en kopia. Så tack vare Nic här så slapp jag en förbannat massa krångel och irritation. TACK Nic.

Ingen orsak. Det är aldrig kul att bli pålurad kopior så man ska som sagt vara väldigt försiktig och uppmärksam. Ska man tvunget köpa en doft från en auktionssida rekommenderar jag eBay som har policyn att man får pengarna tillbaka om något går fel vid köpet och man kan dessutom få hjälpa att driva ärenden mot säljare som inte vill sammarbeta. Motsvarigheten finns inte på Tradera så där är det helt upp till en själv att driva eventuella misslyckade köp mot säljaren.
Citera
2014-05-20, 10:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Är det inte billigast att beställa en flaska Aventus från allbeauty.com? Hur stor risk är det att den fastnar i tullen eller att det tillkommer extra kostnader?.. Förut beställde jag från Essenza Nobile men var inte riktigt nöjd med batch nummer då den luktade annorlunda än den jag fick i sample, så jag tänkte ta och chansa lite och beställa ännu en gång och hoppas på mer tur. Jag mailade dem och frågade villka batch nummer dem sålde och det var den här "A42B13R01"...vete fan...

Har tyvärr hört att "R01" är usel.
Citera
2014-05-20, 15:04
Medlem
mr.demons avatar
Galet kanske, men orkade inte vela fram och tillbaka, och nåt sample fick jag ej heller tag i, så jag har blinköpt en ADP Colonia Essenza 100 ml. Får hoppas jag gillar den. Älskar ju citrondofter, så håller tummarna, om inte så är det en snygg flaska.
Citera
2014-05-20, 15:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Galet kanske, men orkade inte vela fram och tillbaka, och nåt sample fick jag ej heller tag i, så jag har blinköpt en ADP Colonia Essenza 100 ml. Får hoppas jag gillar den. Älskar ju citrondofter, så håller tummarna, om inte så är det en snygg flaska.
Citrus och citron är ju inte samma sak. Essenza är mer neroli än citron.
Citera
2014-05-20, 16:10
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Citrus och citron är ju inte samma sak. Essenza är mer neroli än citron.

Okej. Varje dag en ny lärdom. Men jag tror jag kommer att gilla den. Hoppas det i alla fall.
Citera
2014-05-20, 17:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Okej. Varje dag en ny lärdom. Men jag tror jag kommer att gilla den. Hoppas det i alla fall.

Tror du kommer gilla den. Lär vara enkel att sälja om inte annat
Citera
2014-05-20, 17:49
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ja det är en mycket bra doft, men förvänta dig inte citron .
Citera
2014-05-20, 18:08
Medlem
mr.demons avatar
Jag förväntar mig att den ska lukta sommar! Det gjorde jag också iofs när jag blindköpte Cartier Roadster. Den enligt mig luktar så långt ifrån sommar det bara går.
Citera
2014-05-20, 18:18
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig att den ska lukta sommar! Det gjorde jag också iofs när jag blindköpte Cartier Roadster. Den enligt mig luktar så långt ifrån sommar det bara går.

Det är helt klart en ganska "vuxen" doft.
Citera
2014-05-20, 18:31
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det är helt klart en ganska "vuxen" doft.

Jag är väldigt "vuxen" åldermässigt. Mentalt är ju en annan sak.
Citera
2014-05-21, 13:52
Medlem
Om ni alla vill ha en parfym som passar perfekt för sommaren och är fortfarande ovanlig i Malmö och sverige föreslår jag den eminente parfyrmörens paco rabannes mästervärk 1 miljon som är en ekslusiv parfym som får en att lukta som en riktig man.

Den går att fås billigt och om man vill ha en mer somrig doft finns även invictus... det är mina 10 ören.
Citera
2014-05-21, 14:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Om ni alla vill ha en parfym som passar perfekt för sommaren och är fortfarande ovanlig i Malmö och sverige föreslår jag den eminente parfyrmörens paco rabannes mästervärk 1 miljon som är en ekslusiv parfym som får en att lukta som en riktig man.

Den går att fås billigt och om man vill ha en mer somrig doft finns även invictus... det är mina 10 ören.
Du driver med oss va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in