2013-12-22, 11:31
Medlem
Stickerzs avatar
Kan STARKT rekommendera Ralph Lauren, blå. Luktar sjukt jävla gott.
Citera
2013-12-23, 15:12
Medlem
Någon som vet om Versace Pour Homme EdT är något att ha ?

tänkte köpa till brorsan på 30 bast, tacksam för svar
Citera
2013-12-23, 15:42
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Någon som vet om Versace Pour Homme EdT är något att ha ?

tänkte köpa till brorsan på 30 bast, tacksam för svar

Jag gillar den, väldigt fräsch och "ren" doft. Använder den själv dock bara vår och sommar och framförallt under dagtid så den är kanske inte så mångsidig.
Citera
2013-12-24, 16:32
Medlem
Något som har något positivt/negativt att säga om chanel allure homme sport? Är 20 år gammal.
Funderar på att blindköpa. Men är inte säker på vart jag ska beställa ifrån.
allbeauty har 3x20ml flaskor för 483kr. Någon som har en aning om denna kan vara fake eller ej? Hade ju helst beställt en 100ml flaska men det enda jag hittat är för 1200kr+.
Citera
2013-12-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpidump
Något som har något positivt/negativt att säga om chanel allure homme sport? Är 20 år gammal.
Funderar på att blindköpa. Men är inte säker på vart jag ska beställa ifrån.
allbeauty har 3x20ml flaskor för 483kr. Någon som har en aning om denna kan vara fake eller ej? Hade ju helst beställt en 100ml flaska men det enda jag hittat är för 1200kr+.
Säker, sportig doft. Fungerar dagtid alt. på skolan/jobbet.
Inte fake, bara att du då kommer få 3 st. småflaskor.
Nordicfeel brukar få in doften emellanåt. Skulle vänta tills efter julen och mellandagarna, tills de börjar få påfyllning i sortimentet.
Citera
2013-12-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Säker, sportig doft. Fungerar dagtid alt. på skolan/jobbet.
Inte fake, bara att du då kommer få 3 st. småflaskor.
Nordicfeel brukar få in doften emellanåt. Skulle vänta tills efter julen och mellandagarna, tills de börjar få påfyllning i sortimentet.
Den fungerar inte så bra som kvälls/nattparfym då?

Vet du något om dessa, kanske något som passar bättre som krog/festparfym:
Rochas Man
YSL L'homme
Paris Hilton Just Me, for men
Versace pour homme
Issey Miyakes L'eau D'lssey
DKNY Be Delicious, for men
Citera
2013-12-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpidump
Den fungerar inte så bra som kvälls/nattparfym då?

Vet du något om dessa, kanske något som passar bättre som krog/festparfym:
Rochas Man
YSL L'homme
Paris Hilton Just Me, for men
Versace pour homme
Issey Miyakes L'eau D'lssey
DKNY Be Delicious, for men

Samtliga du listar är ganska så fräscha, sportiga dofter. Möjligtvis att Rochas är lite tyngre i sin utformning. La Nuit de L'homme är bra för kvällen, men även en populär doft. Så risken är väl stor att någon annan även bär samma på krogen.
Citera
2013-12-24, 17:33
Medlem
Citat:
Samtliga du listar är ganska så fräscha, sportiga dofter. Möjligtvis att Rochas är lite tyngre i sin utformning. La Nuit de L'homme är bra för kvällen, men även en populär doft. Så risken är väl stor att någon annan även bär samma på krogen.
Mja fast La Nuit L'Homme har jag inte hört så mycket om. Ingen top3 mans parfym iaf som nästan alla bär på. Jag försöker hålla mig borta från AdG, million, Le Male....

Har föresten testat både Dior Homme och Dior Homme Intense som jag hade höga förhoppningar på, men ingen av dem var något som jag tyckte om. Intense speciellt har en väldigt kraftig doft som jag förstår att många ska gilla och ska ge mycket komplimanger, men jag tyckte bara det var en stark udda doft som inte alls passar mig. orginalversionen var bättre.

Har också testat dolce gabbana the one. Inget speciellt alls, ganska söt och ointressant om jag minns rätt.

Chanel allure homme doftade ganska gott, men stack inte ut alls. Väldigt mild doft. Det är därför jag tänkte ge mig på sportversionen.

Jag tycker förövrigt att AdG luktar gott, men pga populariteten och att kompisar har den också så håller jag mig borta.

Läste att Paris Hilton Just me for men ska vara lite lik AdG. Och den har fått bra kritik av det jag läst också. Därför jag är lite sugen på att testa :P Har du testat den?
Citera
2013-12-24, 18:19
Medlem
Nej, inte testa Paris Hilton, och skulle förmodligen aldrig göra det. Att den är lika AdG räcker för mig. Huvudsaken är att man själv gillar den doft man bär och trivs med den. Att försöka gilla något som man tror andra uppskattar blir bara fel. Chanel Allure Homme Sport är ganska så söt, om du frågar mig.
Citera
2013-12-24, 18:37
Medlem
Citat:
Nej, inte testa Paris Hilton, och skulle förmodligen aldrig göra det. Att den är lika AdG räcker för mig. Huvudsaken är att man själv gillar den doft man bär och trivs med den. Att försöka gilla något som man tror andra uppskattar blir bara fel. Chanel Allure Homme Sport är ganska så söt, om du frågar mig.
Jag vill ha en parfym som både jag och andra gillar. Troligen så kommer det vara något söt, kanske sportig parfym. Fast att jag skulle ha en parfym som jag själv inte gillade är uteslutet, isåfall skulle jag nog bara gå på dior homme intense.

Aja jag får se, tror jag kommer beställa Chanel Allure Homme Sport iaf och kanske några samples från perfumedcourt på några andra jag vill prova. Finns dessvärre inget sample på paris hilton parfymen

Tack för din input!
Citera
2013-12-25, 01:14
Medlem
Noterar att Fragrancenet tyvärr automatiskt verkar addera moms eller VAT på ens order. Finns det någon välsorterad onlineaffär med bra priser som inte gör det, förslagsvis inom EU? Positivt om de kör någon kampanj också såhär i juletider... Annars kör jag nog på att beställa ifrån FragranceX, de har 10% rabatt på allt för tillfället med koden holiday2013 eller gratis frakt om det lönar sig mer med koden free69.
Citera
2013-12-25, 10:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Noterar att Fragrancenet tyvärr automatiskt verkar addera moms eller VAT på ens order. Finns det någon välsorterad onlineaffär med bra priser som inte gör det, förslagsvis inom EU? Positivt om de kör någon kampanj också såhär i juletider... Annars kör jag nog på att beställa ifrån FragranceX, de har 10% rabatt på allt för tillfället med koden holiday2013 eller gratis frakt om det lönar sig mer med koden free69.

kolla escentual som har 20% rabatt just nu, inom EU dessutom. Annars tycker jag allbeauty har funkat bra om man inte har superbrådis. Wowhd har jag använt ett par gånger med lyckat resultat.
Fragrancenet är väl usa-baserat vilket alltid är lite trist om man åker på tull och postavgifter när paketet kommer, kan bli trist när enbart postens avgifter brukar hamna på en hundring.

Måste tacka irrbloss också för det gamla tipset på Miller Harris Feuilles de Tabac, har nu lagt vantarna på en flaska och den är GRYM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in