2014-05-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Kollade på sidan, betalade du verkligen $265 + frakt för den? Då har du blivit väldigt blåst. Den där kan du säkert få för $45 på någon annan kinasida. För priset du betalade hade du kunnat få en riktigt välgjord kopia om du handlade ifrån en seriös säljare.

tips på seriös säljare?
Citera
2014-05-19, 20:10
Medlem
Aquaracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floppz
fick hem denna seamaster idag http://i.imgur.com/QwzgcHK.jpg http://i.imgur.com/NeAVIL9.jpg och är rätt nöjd.

köpte den på http://www.perfectwatches.cn/

Omdömen? Ser den fejk ut?

Haha...
Citera
2014-05-19, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Är http://www.ttw888.com/ säker att beställa från fortfarande?
Ingen aning men herre vad kassa replikor. Kika på Heur Monaco om ni inte tror mig. De har ju inte fått någonting rätt, tom. bytt plats på kronografernas plats.
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaracer
Haha...
Håller med helt och hålllet. Ser ut att vara köpt på Ur&Penn.

Förstår verkligen inte varför ni köper kopior för 2-4tusen(!) när det finns fullgoda alternativ som efterliknar de dyrare märkenas design. Vill man verkligen ha en som ser identisk ut är ju homage ändå bättre väg än en fejk. Seiko, Certina, Tissot osv. är ju fullgoda "riktiga klockmärken" som alternativ. Steinhart gör ju fina homage rolex osv.

Stött på en del muppar med fejk-klockor på fester. 9 fall av 10 har jag kunnat se att det är en fejk
på en armlängds avstånd. Pillat på de flesta av de och då har det varit ännu tydligare. Inte stött på någon som hävdat att de haft en äkta än dock.
Senast redigerad av Kirenstilen 2014-05-19 kl. 20:26.
Citera
2014-05-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Skulle på rak arm säga Noob-versionen. De har lagt ner riktigt lång tid på utvecklingen av den och priset borde väl egentligen ligga på runt $400, såg att den nu säljs för $298. Om du är intresserad av den så maila Angus på puretime-asia.com och kolla om han har den inne, eller när han kan få in den igen. Var dock uppmärksam på dina QC-bilder att logotypen och siffrorna sitter rakt (vilket de inte gjorde på den som fanns recenserad på rwi som du länkade till), annars be om en ny.
Okej okej , tack så mycket !
Är angus han som driver den sidan eller ?
Citera
2014-05-19, 22:23
Medlem
Marina militare. Ni som är ute efter fejkade panerai.
Mllk eller Steinhart för rolex
Archimede för IWC
Davosa för blandat
Parnis för allt, rolex, tudor..

Tycker inte att inlägget är offtopic då det är homage vilket åtminstone jag klassar som fejk.
Senast redigerad av Kirenstilen 2014-05-19 kl. 22:39.
Citera
2014-05-19, 22:34
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floppz
fick hem denna seamaster idag http://i.imgur.com/QwzgcHK.jpg http://i.imgur.com/NeAVIL9.jpg och är rätt nöjd.

köpte den på http://www.perfectwatches.cn/

Omdömen? Ser den fejk ut?

Varför köpte du den..? Finns ju verkligen ingen ursäkt att köpa sådant skräp.

Var det en aqua terra du ville ha? Du hade kunnat köpt den här för mindre än en hundring mer. Dekorerad miyota. Förvisso bara 21j, men fortfarande ett bättre alternativ om du absolut ville ha en.
http://puretime-asia.com/product/aqua-terra-150m-ss-11-best-edition-black-textured-dial-on-ss-bracelet-a8500/

Håller tummarna för att du inte betalade mer än max $50-70 för den där. Annars får jag väl säga att du ska vara glad att du fick något alls Men vad spelar det för roll så länge du är nöjd

Citat:
Ursprungligen postat av scratchy8
Okej okej , tack så mycket !
Är angus han som driver den sidan eller ?

Japp! Det kan man säga.
Senast redigerad av Verdes 2014-05-19 kl. 22:38.
Citera
2014-05-20, 15:29
Medlem
takeitchills avatar
Hoga priser som ni betalar for era fakeklockor. Brukar sjalv kolla in fakeklockor po de stora grossistklockmarknaderna som finns i Guangzhou och dar gar de basta kvaliterna po max 1000kr. Vissa av de som jag sett som saljs for 200-300dollar po dessa sidor koper man for 500kr utan storre svarigheter i Guangzhou dar i princip allt gors eller do i Guangdong regionen dar alla fabriker finns.
Citera
2014-05-20, 18:59
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Hoga priser som ni betalar for era fakeklockor. Brukar sjalv kolla in fakeklockor po de stora grossistklockmarknaderna som finns i Guangzhou och dar gar de basta kvaliterna po max 1000kr. Vissa av de som jag sett som saljs for 200-300dollar po dessa sidor koper man for 500kr utan storre svarigheter i Guangzhou dar i princip allt gors eller do i Guangdong regionen dar alla fabriker finns.

Har du bilder? Vore intressant. Köp med dig ett gäng och sälj på rep-forumen så kan du ju alltid tjäna dig några tusenlappar! Eller låt mig göra det så kan vi bli partners!

Att fisken är billigare vid kusten är ju ingen direkt nyhet, har dock personligen ingen lust att ta mig dit för att spara en tusenlapp (om vi räknar bort reskostnaden på ~7k kr) på något som jag ändå kan sälja igen till någon annan när jag själv tröttnat på den. Köper jag något för $300 kan jag ju ändå sälja den igen för $250 några månader senare utan några problem alls. En $50 förlust är inga stora pengar + att jag slipper besöka Kina
Citera
2014-05-20, 19:12
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Ingen aning men herre vad kassa replikor. Kika på Heur Monaco om ni inte tror mig. De har ju inte fått någonting rätt, tom. bytt plats på kronografernas plats.

Nu har de ju tusentals klockor där och de billiga är säkert inte de bästa heller.

Och var har de bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Kollade på sidan, betalade du verkligen $265 + frakt för den? Då har du blivit väldigt blåst. Den där kan du säkert få för $45 på någon annan kinasida. För priset du betalade hade du kunnat få en riktigt välgjord kopia om du handlade ifrån en seriös säljare.

Så vem är en "seriös säljare"?
Senast redigerad av Pasiphae 2014-05-20 kl. 19:15.
Citera
2014-05-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Nu har de ju tusentals klockor där och de billiga är säkert inte de bästa heller.

Och var har de bättre?
Iprincip samtliga är kassa. Ingenstans finns det bättre. Köp åtminstone hommage om ni prompt vill ha fejk.

http://klocksnack.se/threads/nato-ris-el-ros.23993/
Såhär kan det gå när man försöker stila med falska klockor..
Citera
2014-05-21, 01:31
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Iprincip samtliga är kassa. Ingenstans finns det bättre. Köp åtminstone hommage om ni prompt vill ha fejk.

http://klocksnack.se/threads/nato-ris-el-ros.23993/
Såhär kan det gå när man försöker stila med falska klockor..

Det finns, som tidigare sagts, bättre och sämre replikor. Ingen replika är exakt lik originalet (och det är väl tur det, för annars vore det ju svårt att försvara ett ~60 ggr högre pris för en genuin). Denna diskussion dyker upp titt som tätt i den här tråden och det förvånar mig lika mycket varje gång hur mycket det stör vissa människor att andra människor har på sig en klocka som inte är genuin. Vad spelar det för roll för dig?

Nu finns det olika typer av människor, som inom alla områden. Vissa köper dem för att se rikare ut, vissa köper dem för att de tycker att de är snygga fast inte har någon lust att pynta upp 70 000 för den äkta varan, medan andra tycker om att ha en klocka som man kan bygga lite med och försöka uppnå en så genuin känsla som möjligt. Att under en lång tid bygga den från en replika till en mer och mer genuin klocka är ett grymt kul projekt. Man kanske börjar med visarna, köper sedan kronan, byter ut datumhjulet, installerar det nya urverket som man sökt i månader efter, osv tills man har en "äkta" hemmabyggd IWC eller vad det nu är.

Få människor som jag har mött har varit så kunniga om urverk, olika märkens sortiment och de detaljer som definierar dessa, som just replika entusiaster. De kan ta mig fan allt om sina klockor. Det är dock synd att det finns en grupp som köper replikor och försöker utge dem för att vara äkta på olika sidor med avsikt att försöka bedra människor på typ ebay. Dessa sabbar för oss som faktiskt är genuint intresserade av klockor, men som inte har råd att ha exakt alla som vi vill ha på en gång. Förhoppningsvis förstår du och andra som stör sig på denna typ av låtsasmänniskor att dessa föraktas av alla, inte bara av er. Det finns alltid köp och sälj-trådar i replikaforumen om man vill handla utan att råka bli upptäckt av eliten med de genuina verken Där säljs för övrigt många äkta klockor också, och homager (om man är av åsikten att dessa inte är äkta).

Homager är också fina klockor många gånger. Tyvärr är det ofta svårare att få en riktigt bra homage som håller lika hög kvalitet som just de dyrare replikorna (ironiskt nog) om man inte vill ha ex. Parnis eller Alpha. Marknaden för replikor är jättestor och de större fabrikerna har större resurser att utveckla fram bra replikor än vad många homage-tillverkare har. Dock finns det massor av små tillverkare som jag älskar och som ofta marknadsför sig på just replikaforum. Polska G. Gerlach t.ex., eller Olivier W. Co. med sina jättedykare

tl;dr. Vem bryr sig egentligen om vad andra gör och har på sig när de inte skadar någon. Det finns ingen anledning att stigmatisera folk om de inte gjort någon illa. Om någon har en homage eller en replika, kul för dem. Säg i stället "schysst dinka!" och gå vidare. Poängen är att man inte vet vilken typ av människa det är. Det kan vara en fattig jävel men som ändå vill ha råd med ett ur, fast samtidigt hatar Seiko. Det kan vara jag som byggt klockor själv tillsammans med vänner eller någon som köpte den i Thailand som ett kul minne. Live and let live, allvarligt.. Det är iaf min syn på det.
Senast redigerad av Verdes 2014-05-21 kl. 01:34.
Citera
2014-05-21, 05:32
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Har du bilder? Vore intressant. Köp med dig ett gäng och sälj på rep-forumen så kan du ju alltid tjäna dig några tusenlappar! Eller låt mig göra det så kan vi bli partners!

Att fisken är billigare vid kusten är ju ingen direkt nyhet, har dock personligen ingen lust att ta mig dit för att spara en tusenlapp (om vi räknar bort reskostnaden på ~7k kr) på något som jag ändå kan sälja igen till någon annan när jag själv tröttnat på den. Köper jag något för $300 kan jag ju ändå sälja den igen för $250 några månader senare utan några problem alls. En $50 förlust är inga stora pengar + att jag slipper besöka Kina

Kan ta nästa bilder jag drar dit. Rep-forumen? Finns exakt huuuur mycket klockor som helst där. I samma område finns det flera grossistvaruhus just för klockor och fake-klockor.

Jag vet inte allt för mycket om fake-klockor för att avgöra vad som är bra, förutom då dåliga replikor till bra replikor. Visst kan jag avgöra tyngd och se på material och urtavlan o.s.v. Men är inte ett av de viktigaste även det som driver klockan som man inte ser?

Man kan ju säkert köpa en fake klocka som är gjord av bra material och ser väldigt välgjord men inuti klockan så är det skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in