2014-08-08, 17:48
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik165
En kille säljer en Rolex submariner, den har röd urtavla och tickar. 400kr vill han ha för den, vad ska jag akta mig för och låter det som en bra affär? Aldrig sett en Submariner med röd urtavla förr, är det stort tecken på att den är falsk? / den okunnige

Du undrar om den röda urtavlan är ett tecken på att den är falsk.
Det största tecknet torde ju vara priset!

400 spänn är ju dessutom extremt överpris för en quartzkopia.
Är det en Colamariner kan du ju tjacka den som en plojpryl, men 400 är för mycket.
17 dollar ny har jag sett den för.
Citera
2014-08-11, 16:45
Medlem
Hej,

Vill tacka Verdes för att du är så aktiv i tråden. Pågrund av det du skrev om billiga 21J urverk lyckades jag i sista stund byta ut detta mot det dyrare asia eta 2836/31 i min Milgauss från Trusty Time. Den bör dyka upp om några dagar.

I samma beställning köpte jag även en Daytona stål med svart urtavla. Enligt dig är 7750 urverket inte det mest pålitliga, men gör även detta att själva boet är tjockare än i orginalet? Såg på Trusty times hemsida att Milgaussen är en exakt kopia i dimensioner jämfört med den riktiga, men gäller inte detta Daytonan?

Ska testa att bära dessa kopior och se om en statusklocka är något för mig i det långa loppet. Gillar jag känslan av att ha något kring handleden så kommer jag nog tillslut införskaffa ett orginal. För är det inte så att dessa replikor tillslut pajar? Livslängden kanske bara är 3-5 år?
Citera
2014-08-11, 18:20
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonzichrille

Ska testa att bära dessa kopior och se om en statusklocka är något för mig i det långa loppet. Gillar jag känslan av att ha något kring handleden så kommer jag nog tillslut införskaffa ett orginal. För är det inte så att dessa replikor tillslut pajar? Livslängden kanske bara är 3-5 år?
Om du servar verken med jämna mellanrum så har du dina klockor ett livslångt förhållande.
Asiatiska 7750 med sekunder på 6 är en tidsinställd bomb.
Dessa är i stort sett helt värdelösa.
Citera
2014-08-11, 19:28
Medlem
Å fan. Är 7750 så jävla dåliga. Några direkta tips ni kan dela med er för att göra så att skiten håller? Läste att man skulle dra upp den försiktigt....
Citera
2014-08-11, 20:15
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonzichrille
Å fan. Är 7750 så jävla dåliga. Några direkta tips ni kan dela med er för att göra så att skiten håller? Läste att man skulle dra upp den försiktigt....
En omodifierad 7750 håller hög kvalitet OM den är ren och oljad på rätt ställen.
Problemet om du köper en fejkklocka är att du kan få ett snustorrt skitigt verk.
Dessa klockor monteras ju inte i rena miljöer, sällan eller aldrig av klockkunniga personer.
Citera
2014-08-12, 08:45
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
OK vad är det som är så dåligt med den då? 21j är fortfarande automatisk om jag förstått det rätt?

Jag kan svara, då jag faktiskt har haft exakt en sådan.

Det är, mycket riktigt, ett DG2813-verk, vanligen kallat Asian 21j. Om man ger det en ordentlig service är det faktiskt ett pålitligt urverk, som man kan få att gå riktigt bra. Nackelen är att de ofta kommer osmorda, vilket förvisso är bättre än om de fått för mycket olja, men naturligtvis inte bra.

Klockan i sig är tänkt att likna Rolex blå sub. Problemet är att originalet är i platina eller vitt guld, medan kopian är i stål. Stål påminner lite om platina, då det är vitt, men inte mer än så. Sen är den blå färgen helt, och då menar jag helt fel. Den är närmast lila, medan originalet är riktigt klarblå. Och så har vi naturligtvis sådana detaljer som kronans placering (vridaxeln på ett 21j-verk sitter något lägre än på ett Rolex cal.3135), luppens förstoring, datumets typsnitt och en massa annat som inte stämmer riktigt.

Kort sagt, det är en dålig kopia. Jag gav bort min till min elvaårige son, som lyckades ha sönder urverket två gånger. :P
Citera
2014-08-12, 08:46
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Om du servar verken med jämna mellanrum så har du dina klockor ett livslångt förhållande.
Asiatiska 7750 med sekunder på 6 är en tidsinställd bomb.
Dessa är i stort sett helt värdelösa.

Det beror på att man fått lägga till en del hjul för att flytta sekundvisaren. Dessa hjul saknar juveler och orsakar alltså en hel del friktion, vilket såklart både leder till att hela verket går tungt och en massa slitage.
Citera
2014-08-12, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Jag kan svara, då jag faktiskt har haft exakt en sådan.

Det är, mycket riktigt, ett DG2813-verk, vanligen kallat Asian 21j. Om man ger det en ordentlig service är det faktiskt ett pålitligt urverk, som man kan få att gå riktigt bra. Nackelen är att de ofta kommer osmorda, vilket förvisso är bättre än om de fått för mycket olja, men naturligtvis inte bra.

Klockan i sig är tänkt att likna Rolex blå sub. Problemet är att originalet är i platina eller vitt guld, medan kopian är i stål. Stål påminner lite om platina, då det är vitt, men inte mer än så. Sen är den blå färgen helt, och då menar jag helt fel. Den är närmast lila, medan originalet är riktigt klarblå. Och så har vi naturligtvis sådana detaljer som kronans placering (vridaxeln på ett 21j-verk sitter något lägre än på ett Rolex cal.3135), luppens förstoring, datumets typsnitt och en massa annat som inte stämmer riktigt.

Kort sagt, det är en dålig kopia. Jag gav bort min till min elvaårige son, som lyckades ha sönder urverket två gånger. :P

Mao inte värd att lägga 35$ plus eventuell frak på den?
Citera
2014-08-12, 17:15
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Bara om man tycker den är snygg... Jag ångrar inte att jag köpte den, men vill du att någon ska tro att det är en Rolex du har på armen är det helt fel.
Citera
2014-08-12, 17:21
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Bara om man tycker den är snygg... Jag ångrar inte att jag köpte den, men vill du att någon ska tro att det är en Rolex du har på armen är det helt fel.
Citera
2014-08-13, 11:44
Medlem
Hej. I natt efter 4 års tid gav min fake rolex submariner upp, visaren har stannat på klockan 4 inatt, är det urtavlan som är kass eller endast batteriet? Tror de 21j eller va de heter som e tavlan.
Citera
2014-08-13, 13:28
Medlem
Kommandos avatar
Hej!

Första gången jag köper en rep. Har fått bilder från TD och undrar om ni ser några skavanker.
Tacksam för svar. Tack på förhand.

http://imgur.com/qtd9i2k
http://imgur.com/1rg7paE http://imgur.com/Fz2Z0PK
http://imgur.com/Mcoa87M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här