2025-03-12, 20:26
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag tycker normalt inte om homage-klockor men bestämde mig ändå för att klicka hem en Pagani Design PD-1662 GMT-MASTER (Pepsi) från AliExpress häromveckan. Jag blev definitivt inte besviken.

Pagani gör prisvärda solida pålitliga ur i snygg design.

Känns dock lite tacky att bära Fattigmans Rolex. Har haft flera Pagani, men sålde dem. Köpte Seiko 5 istället.
Citera
2025-05-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Pagani gör prisvärda solida pålitliga ur i snygg design.

Känns dock lite tacky att bära Fattigmans Rolex. Har haft flera Pagani, men sålde dem. Köpte Seiko 5 istället.

Tror jag köpte min första superrep när jag var 18 år, är 32 idag.

Fick skrapa ihop mycket pengar men de var värt de

Ägt runt 500 super clones idag

Ägt 2 äkta med ( 116710LN ) har kvar än

116681 ( sålt )

Enda skillnaden mellan super clones och den äkta är oftast 2 grejer, glas/balans/freesprung det är allt, jag använder mer mina super clones än jag använder min äkta gmt :P för jag märker ingen skillnad på dom
Citera
2025-06-23, 17:12
Medlem
Någon Svensk sida med Rolex clones i segmentet 1000-2000:- ?
Citera
2025-06-28, 16:55
Medlem
Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobswedenwatches
Tror jag köpte min första superrep när jag var 18 år, är 32 idag.

Fick skrapa ihop mycket pengar men de var värt de

Ägt runt 500 super clones idag

Ägt 2 äkta med ( 116710LN ) har kvar än

116681 ( sålt )

Enda skillnaden mellan super clones och den äkta är oftast 2 grejer, glas/balans/freesprung det är allt, jag använder mer mina super clones än jag använder min äkta gmt :P för jag märker ingen skillnad på dom

Varför har du ägt över 500 super clones?
Citera
2025-06-30, 11:58
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsike
Jag frågar åter igen om nån kan rekommendera en legit sida som säljer välgjorda kopior

Ali Express. Mycket skit men guldkorn finns. Addiesdive, Merkur, North Edge, Sanda. Förvånansvärt bra kvalité med tanke på priset.
Citera
2025-07-05, 11:19
Medlem
Testar turen. Har drömt om en Omega Speedmaster sedan ungdomen men tjänar inte riktigt i samma takt som priset på uret går upp. Jag är ute efter bästa möjliga replica, dvs i 5-12 tkr-klassen. Djupt tacksam för om någon har koll på vilka som säljer de absolut bästa ditona motsvarande clone/1:1/AAAAA?

Rolexklockor verkar omåttligt mer eftertraktade och därav lättare att hitta riktigt bra replikas på. De gånger jag letat efter riktigt fina Speedmaster-replikas har jag haft så svårt att hitta replikas av absolut högsta kvalité. Kanske har jag turen om någon annan med samma Omega-intresse har hittat ett mycket bra ställe som säljer clones-nivå replikor av dessa klockor?
Citera
2025-07-13, 08:29
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Ali Express. Mycket skit men guldkorn finns. Addiesdive, Merkur, North Edge, Sanda. Förvånansvärt bra kvalité med tanke på priset.

Ali Express säljer inga Rolex-kopior, bara homage. Däremot säljer de fake Seiko och Citizen.

Homage-ur som Pagani, Skmei och Sanda håller förvånansvärt bra kvalitet med tanke på vad du betalar för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in