2014-05-19, 10:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Inte spelat på ett par veckor . Helt okej med uppdateringen för Crusader, 1.1kk dmg och 20kk toughness!

Tack för droprate listan
Citera
2014-05-19, 10:52
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Alltså, hur rare är Witching Hour?

Tror jag köpt 500+ bälten nu hos Kadala och säkert lootat 20 leg bälten utan att ha sett röken av den.

vissa grejer är det bara meningen att man inte ska ha.
Tjejen har bränt alla sina shards på handskar utan att få magefist. måste va uppe i närmare 10 000 shards

Jag har bränt över 10 000 shards på en cindercoat som ännu inte kommit. har fått närmare 10 av varje av alla andra chests. Har bränt över 5000 shards på en MoJ utan lycka.
Men fick Witching Hour på typ 100 shards, samma med magefist.
Generellt är Kadala en riktig jävel.
Strills i FB klanen har fått nästan hela Zunimassa-setet av henne, saknar en del tror jag. Så vissa är hon snäll emot
Citera
2014-05-19, 10:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
vissa grejer är det bara meningen att man inte ska ha.
Tjejen har bränt alla sina shards på handskar utan att få magefist. måste va uppe i närmare 10 000 shards

Jag har bränt över 10 000 shards på en cindercoat som ännu inte kommit. har fått närmare 10 av varje av alla andra chests. Har bränt över 5000 shards på en MoJ utan lycka.
Men fick Witching Hour på typ 100 shards, samma med magefist.
Generellt är Kadala en riktig jävel.
Strills i FB klanen har fått nästan hela Zunimassa-setet av henne, saknar en del tror jag. Så vissa är hon snäll emot

fördelen är förvisso att man blir djävligt glad när man väl får det, speciellt när det är en specifik del som man letar efter och inte en random upgrade.

Hoppas att du och tjejen var i samma grupp när du fick din magefist så du kunde ge den till henne.

Edit: Har fått ett nice supply på souls dock från att salvage alla legs, så när jag får den där djävla WH'n så kan jag rerolla i evighet
Citera
2014-05-19, 11:00
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
fördelen är förvisso att man blir djävligt glad när man väl får det, speciellt när det är en specifik del som man letar efter och inte en random upgrade.

Hoppas att du och tjejen var i samma grupp när du fick din magefist så du kunde ge den till henne.

Edit: Har fått ett nice supply på souls dock från att salvage alla legs, så när jag får den där djävla WH'n så kan jag rerolla i evighet

hehe, nej har 3 par magefist som jag inte kan dela med mig av. men det kommer alltid till slut, bara man aldrig ger upp. Ja souls var bristvara i starten, det är det inte längre. har +50 nu och har ingen nytta av dem, har re-rollat allt så bra det går till wizen. men satsar som du kanske såg tidigare i tråden på en crusse just nu. plus att jag har en wd som behöver en hel del kärlek :P
Citera
2014-05-19, 11:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
hehe, nej har 3 par magefist som jag inte kan dela med mig av. men det kommer alltid till slut, bara man aldrig ger upp. Ja souls var bristvara i starten, det är det inte längre. har +50 nu och har ingen nytta av dem, har re-rollat allt så bra det går till wizen. men satsar som du kanske såg tidigare i tråden på en crusse just nu. plus att jag har en wd som behöver en hel del kärlek :P

Mjo, i början var souls en pina, man fick en leg som man kunde salvage och kunde då göra en reroll, sen 1-2 timmar senare kunde man göra ytterligare en reroll osv osv.

Har väl runt 200st nu tror jag.

Ska lvla upp min Barb vid tillfälle, har ju fått Shard of Hate, Cindercoat och lite annat bra barbsaker, så känner mig manad att lvla upp den nu.
Citera
2014-05-19, 11:18
Medlem
swebarbs avatar
Det är ju sjukt va många legendaries kadala gav en igår.. det är synd att buffen snart tar slut och det blir som vanligt man får sällan legendaries.. det är ju såhär det borde vara hela tiden inte köra jävla torment 4 och man får sällan legendaries från bossar oftast.
Citera
2014-05-19, 11:24
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det är ju sjukt va många legendaries kadala gav en igår.. det är synd att buffen snart tar slut och det blir som vanligt man får sällan legendaries.. det är ju såhär det borde vara hela tiden inte köra jävla torment 4 och man får sällan legendaries från bossar oftast.

Fast Kadala är inte buffad som jag förstått det...
Två dagars spelande i bara rifts på allt mellan T1-T6, har fått "blind faith" som enda leg från kadala. Helt orealistiskt snål har hon varit mot mig tyvärr.
Citera
2014-05-19, 11:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Håller med, även om 99% av alla legs är värdelösa så slår hjärtat ett dubelslag när man ser den där oranga/gröna beamen, och man blir så där barnsligt glad (även om saken som sådan är skit).
Citera
2014-05-19, 12:32
Medlem
Yamals avatar
Kom på att jag hade en gammal lvl 60 witching hour när ni snackade om det.. fick en rätt söt dps boost
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Yamal-2190/hero/12513449
Citera
2014-05-19, 12:47
Medlem
ni som kör monks på torment 2-3. hur mkt dps har ni ungefär? och hur mycket toughness + healing? Ja tycker det är svårt att öka min toughness utan att få ner dps jättemycket. Hur mkt dps,toughness och healing ungefär bör man ha på torment 2-3
Citera
2014-05-19, 13:10
Medlem
Opilus5500s avatar
Wyatt Cheng pratade en hel del om Ladder seasons och den kommer upp på PTR snart.

Här lite gobitar ifrån intervjun

Tiered Rifts
  • Concept: Each Rift has a timer (15 minutes mentioned). Rifts get increasingly difficult up to the point where you can't handle them anymore.
  • There will be Leaderboards for Tiered Rifts (Separate for HC/SC, Season/Non-Season, classes and group sizes)
  • Tiered Rifts will be used as a benchmark to measure class balance (solo capabilities, group synergy, high vs. low difficulty farming speed to be taken into account)
  • 2.1 has been worked on for multiple months now. Tiered Rifts are working in the internal build, though some UI elemts are only prototyped.
  • Opening Tiered Rifts will require normal Rifts for a new type of key.
  • After clearing a Tiered Rift, the key for the next tier drops, allowing you to open it once.
  • Rewards for Tiered Rifts are still being worked on but they should be the most rewarding thing you can do on a certain diffictuly (Legendary Gems hinted on)
Som sagt de mycket nytt på ingång skall bli roligt testa PTR troligtvis blir PTR i juni om inte tidigare.
Citera
2014-05-19, 13:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Wyatt Cheng pratade en hel del om Ladder seasons och den kommer upp på PTR snart.

Här lite gobitar ifrån intervjun

Tiered Rifts
  • Concept: Each Rift has a timer (15 minutes mentioned). Rifts get increasingly difficult up to the point where you can't handle them anymore.
  • There will be Leaderboards for Tiered Rifts (Separate for HC/SC, Season/Non-Season, classes and group sizes)
  • Tiered Rifts will be used as a benchmark to measure class balance (solo capabilities, group synergy, high vs. low difficulty farming speed to be taken into account)
  • 2.1 has been worked on for multiple months now. Tiered Rifts are working in the internal build, though some UI elemts are only prototyped.
  • Opening Tiered Rifts will require normal Rifts for a new type of key.
  • After clearing a Tiered Rift, the key for the next tier drops, allowing you to open it once.
  • Rewards for Tiered Rifts are still being worked on but they should be the most rewarding thing you can do on a certain diffictuly (Legendary Gems hinted on)
Som sagt de mycket nytt på ingång skall bli roligt testa PTR troligtvis blir PTR i juni om inte tidigare.

Tiered Rifts låter djävligt trevligt OM de fixar mob density, som det är nu så känns det som att det är väldigt random om det ska vara packat med mobs eller om det är 5 våningar med mediokert med mobs (vilket gör det svårt att cleara på 15minuter).

De flesta riftsen clearar jag solo på 8-10 minuter på T3 (de gånger jag satsar på att cleara och inte satsar på att döda alla elites för legendary drops), men kommer det en lågpop rift så tar det längre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in