2017-04-25, 15:26
Medlem
Loxuss avatar
Diablo 3 har haft konstant högt spelartal, så nej, man kan inte kalla det en flopp.

No Man's Sky däremot...
https://venturebeat.com/2016/09/26/yikes-no-mans-sky-drops-below-1000-simultaneous-players-on-steam/

Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
Det här borde du ta och läsa.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/677ck0/8_facts_about_early_diablo_iii_you_may_or_may_not/

Ja...jag visste allt detta...vad menar du?
Citera
2017-04-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Eh...hur är Diablo 3 en flopp?!
Spelet sålde bra på grund av Diablo 2, folk förväntade sig ett spel som höll liknande klass. Det finns inte ord för hur dåligt Diablo 3 var när det släpptes, det har kommit en väldigt lång bit men det är tyvärr även långt kvar i mitt tycke.

Ekonomiskt var Diablo 3 absolut ingen flopp men "Diablo-mässigt" är det nog värsta floppen någonsin. Det är inte ens lite likt Diablo 2 bortsett från namnet.
Citera
2017-04-25, 21:21
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Spelet sålde bra på grund av Diablo 2, folk förväntade sig ett spel som höll liknande klass. Det finns inte ord för hur dåligt Diablo 3 var när det släpptes, det har kommit en väldigt lång bit men det är tyvärr även långt kvar i mitt tycke.

Ekonomiskt var Diablo 3 absolut ingen flopp men "Diablo-mässigt" är det nog värsta floppen någonsin. Det är inte ens lite likt Diablo 2 bortsett från namnet.

Nja, det sålde ju även bra för att det är ett Blizzard-spel i allmänhet. Blizzard är ju sjukt bra på att sälja in sina varumärken hos konsumenterna. Kan inte tänka mig att något annat spelföretag ens är i närheten av att utmana Blizzard ifråga om ekonomisk effektivitet. Fan till och med när de släppte ett jävla F2P kortspel försvann folks cash som smör i solsken...
Citera
2017-04-25, 22:06
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Diablo 3 är inte Diablo 2. Diablo 2 är typ helt olikt mot första Diablo, men den jämförelsen klagar ingen på...
Citera
2017-04-25, 22:15
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:

Jag köpte spelet på releasen och redan efter tre månader tillsammans med patcher etc. så var det väldigt många som nötade Diablo 3 (trots att de hatade spelet som du beskriver) men att den "floppade diablo-mässigt" håller jag ej med om. Det var fortfarande ett hack n slash spel med valmöjligheter att antingen köra på det konceptet eller spela "Contra-Diablo" som Demon Hunter.

Floppen blev flopp när de inte kunde utveckla ett PVP-system och när den drömmen inte slog igenom så dog spelar-poolen trots ny ledning som gjorde om spelet efter forumiternas tycke. Tänk dig om PVP blev verklighet och du fick chansen att bland 6 miljoner spelare framstå som en av de bättre speciellt om de även hade spectators i matcherna.

Nu sålde ju spelet 6 miljoner exemplar tack vare Diablo 2s storhet men det var även väldigt många spelare som rekommenderade D3 till sina vänner trots att dem var helt olika spel.

I skrivande stund kom jag på vad du menade, det är AH och RMAH som gjorde spelet väldigt hatad av fansen samt en stor anledning till "rage-quit" men folk hatade spelet i forumet men spelade ändå så på ett sätt så skrev D3 historia.

Jag själv älskade förövrigt att spela Barbarian i public games med en 200dps yxa med 1k life on hit men act 3 o uppåt var omöjligt men jag älskade ändå att nöta om Act II om och om igen trots att jag bara fick ett bra item för typ varje 48 timmar spelade.
Citera
2017-04-26, 02:10
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Jag köpte spelet på releasen och redan efter tre månader tillsammans med patcher etc. så var det väldigt många som nötade Diablo 3 (trots att de hatade spelet som du beskriver) men att den "floppade diablo-mässigt" håller jag ej med om. Det var fortfarande ett hack n slash spel med valmöjligheter att antingen köra på det konceptet eller spela "Contra-Diablo" som Demon Hunter.

Floppen blev flopp när de inte kunde utveckla ett PVP-system och när den drömmen inte slog igenom så dog spelar-poolen trots ny ledning som gjorde om spelet efter forumiternas tycke. Tänk dig om PVP blev verklighet och du fick chansen att bland 6 miljoner spelare framstå som en av de bättre speciellt om de även hade spectators i matcherna.

Nu sålde ju spelet 6 miljoner exemplar tack vare Diablo 2s storhet men det var även väldigt många spelare som rekommenderade D3 till sina vänner trots att dem var helt olika spel.

I skrivande stund kom jag på vad du menade, det är AH och RMAH som gjorde spelet väldigt hatad av fansen samt en stor anledning till "rage-quit" men folk hatade spelet i forumet men spelade ändå så på ett sätt så skrev D3 historia.

Jag själv älskade förövrigt att spela Barbarian i public games med en 200dps yxa med 1k life on hit men act 3 o uppåt var omöjligt men jag älskade ändå att nöta om Act II om och om igen trots att jag bara fick ett bra item för typ varje 48 timmar spelade.

Tror inte så stor del av spelarbasen är intresserade av PvP?
Citera
2017-04-26, 02:21
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Tror inte så stor del av spelarbasen är intresserade av PvP?
Om PVP kunde fixas samtidigt som det var balanserat med team death-match så skulle RMAH priserna gå uppåt och spelarna skulle få en ärligare chans att tjäna pengar, det var det som lockade och höll kvar spelarna i bassängen men efter att de tog bort RMAH och lade till "Monster Power" så försvann typ alla efter en lång väntan och standard spelare började lira HC.
Citera
2017-04-26, 02:33
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Om PVP kunde fixas samtidigt som det var balanserat med team death-match så skulle RMAH priserna gå uppåt och spelarna skulle få en ärligare chans att tjäna pengar, det var det som lockade och höll kvar spelarna i bassängen men efter att de tog bort RMAH och lade till "Monster Power" så försvann typ alla efter en lång väntan och standard spelare började lira HC.

Så du menar att RMAH var en bra grej?
Citera
2017-04-26, 06:00
Medlem
Korders avatar
Hur får man tillgång till högre Greater Rifts levels? Inte lirat på aplänge men kör säsong, och ett av objektiven är att klara lvl 20 Greater Rift ensam, men det högsta jag kan välja är lvl 13...

EDIT: Nvm. Testade lite och märkte att det berodde på vilken svårighetsgrad man körde vanliga Nephalem Rifts på. Nu kan jag lira lvl 20.
Senast redigerad av Korder 2017-04-26 kl. 06:25.
Citera
2017-04-26, 16:13
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hur får man tillgång till högre Greater Rifts levels? Inte lirat på aplänge men kör säsong, och ett av objektiven är att klara lvl 20 Greater Rift ensam, men det högsta jag kan välja är lvl 13...

EDIT: Nvm. Testade lite och märkte att det berodde på vilken svårighetsgrad man körde vanliga Nephalem Rifts på. Nu kan jag lira lvl 20.

Ja, det, och beroendes på vilken grift-nivå man klarat.
Citera
2017-04-26, 16:40
Medlem
wastaahs avatar
Citat:

Problemet var aldrig RMAH, AH & RMAH var en skitbra grej, för det säkrade en fortsatt inkomstkälla (&goldsink) för spelet. Vill man ha stabil fortsatt utveckling för spelet måste de tjäna pengar för ett storbolag som blizzard ska lägga aktiv fokus på spelet. Vi skulle utan tvekan haft en till expansion och dubbelt så mycket kontent idag om det fanns en inkomstkälla i spelet. Eller menar du att d2jsp är en jättedålig grej för folk böt pengar mot items? Det är vad som säkrade att d2 fortfarande hade en community.

Problemet var att jay wilson var en liten grinig 12 åring som lagt instegskurvan på inferno så jävla högt att det inte gick att spela utan att blåsa 5000kr. När folk börja kritisera hans designval så valde han att bara ta bort allt istället för att fixa svårighetsgraden, dropsen & ett vettigt endgame. Spelet var totalt skit fram tills att ros släpptes (första paragon patchen var ok i början, men knappt). Kommer fan aldrig glömma när jag sålde en gul chestarmor för 1300kr

Idag är diablo för lätt, men spelar det för det är fortfarande den enda dungeoncrawlern med flyt & som inte känns som att försöka styra en traktor med ridspö (host host poe). Men spelar hardcore
Citera
2017-04-27, 17:43
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Nej verkligen inte, RMAH var det som gjorde spelet till en flopp på forumen (ingen flopp som i "floppen sålde inte"). Jag bojkottade vanliga AH också eftersom den förstörde hela grejjen med att man skulle fynda sina items själv samtidigt bidra till mer glädje när man får en chest armor med 100 i all resist samt 3 öppna slots.

RMAH hade varit en succé och en guldkalv om dem lyckades med att lansera ett balanserat PVP <--- lyckat = att PVP spelades mer än vanliga games. Men nu lyckades dem inte med det och som jag skrev i mitt tidigare inlägg så försvann majoriteten av spelarna samt försäljningen tog stopp efter att de tog bort RMAH o AH samt lade till monster power (Alla väntade på ett lyckat PvP system som skulle locka in alla i RMAH, desto större tillfrågan desto mer försäljning). Bristen låg i spelmotorn och enda sättet att lansera PVP var som en slags "Sten Sax o Påse"matcher vilket de inte gjorde eftersom det fanns ingen glädje i det. Men tänk såhär, Diablo-typen av spel med PVP som är både inspirerat av WoW och CS, hade det inte varit ett av de mest episka spelen att lira online? Jag själv köpte Elder Scrolls Online i hopp om att dem skulle lyckas med det men det spelet sög. Jag väntar på fortfarande på Fallout Online.

En del spelare blev lockade tillbaka med expansionen som t.ex. jag och några av mina vänner.

edit: Fast det mest patetiska men ändå lyckade sättet att hålla kvar spelarna i spelet var att lansera "Seasons"
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-04-27 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in