2014-05-15, 15:57
Medlem
tthds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baptiii10
Vore jävligt surt om det visar sig att man faller på att kreatinnivån är för låg så provet måste dubbelkollas. Mitt kiss var så genomskinligt det kunde bli när det skickades iväg på prov. Såg bokstavligen ut som man bara hällt vatten i provröret men de skickade iväg det ändå. Om det var ditt fall, så kommer det nog bli mitt fall också.

Hoppas du har bättre tur än vad jag hade!!!
Tycker dom borde hört av sig nu isåfall mitt tog bara ett dygn att få svar på! men dom måste ha expressbudat upp provet till karolinska!
2014-05-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stonermaniac
Tjena alla stoners! Måste fråga en grej bara, känns jävla drygt att behöva störa med grejer men anyways..

Jag pissade för nyanställning i fredags, men har inte fått svar än.
Höll upp 3 veckor innan dess för att det inte skulle bli utslag,(röker inte så jättemycket, på helgen typ 2 jointar lör, sön)
Har tränat 4 timmar varje vecka sen dess.. Åt fett dagen innan (Grandeluxemeny) Hydrerade mig med 1 lite tranbärsjuice och flera lite vatten dagarna innan.
Dagen D så pissade jag typ första gången kl10, hade testet vid 12. For dit, de tyckte de var för blaskigt så kulle komma tillbaka senare under dagen. For och åt lunch, men drack bara 2 glas vatten och en halv kopp kaffe för att jag skulle slippa fara tillbaka på måndagen.(jävligt dumt nu i efterhand för hade jag pissat i måndags hade jag inte varit ett dugg orolig).
Skulle få svar senast idag. Inget svar ännu och frågan är. HAR JAG KLARAT MIG!? Har ett par gram hemma som bara ligger där och hånar mig. 4 veckor utan så abstinensen börjar kännas vid...

Följdfråga: Om det nu är så att de hittar THC i urinen, mycket liten mängd. Kan jag då hävda att jag rökte det på klassfesten den 26 april i fyllan? Och han(läkaren som kommer ta kontakt med mig om det skulle fucka) säger nåt i stil med: okej, jag tror på att du i fyllan rökte några bloss. Men pissar du rent nu så är det okej. Är det ett troligt scenario?

Uppdatering: Ringde företaget idag och frågade lite smooth vilken dag jag skulle börja och om de skickat ut ett anställningsavtal åt mig ännu. De svarade vilket datum jag skulle börja och att deras datorer hade trassel så de ej kunnat skicka ut avtal ännu. Hon sa inget om att pissprovet var felaktigt eller inget om att provet inte kommit tillbaka ännu så jag ser det som att jag är och var ren och kan börja röka igen!
2014-05-15, 16:31
Medlem
baptiii10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonermaniac
Uppdatering: Ringde företaget idag och frågade lite smooth vilken dag jag skulle börja och om de skickat ut ett anställningsavtal åt mig ännu. De svarade vilket datum jag skulle börja och att deras datorer hade trassel så de ej kunnat skicka ut avtal ännu. Hon sa inget om att pissprovet var felaktigt eller inget om att provet inte kommit tillbaka ännu så jag ser det som att jag är och var ren och kan börja röka igen!

Kolla bara hur det gick för tthd.

Jag hade nog väntat lite om jag vore dig. Inget är klart förens du skrivit på avtalen. Du borde frågat lite smooth om provet gick bra. Just nu förutsätter dom ju bara att provet ska komma tillbaka negativt, sen när det inte gör det så lär det ju inte bli något jobb.
2014-05-15, 18:07
Medlem
Hejsan,

mitt pisstest skickades på analys idag

24 år gammal
ca 70kg och 172cm
röktes sist 28 dagar sedan och innan det ca 1-4ggr per månad sedan januari.

cut-off kommer att vara 25 ng/ml (!). Är jag körd nu?? :/. stod även att vi spår av drogen har jag alltid rätt att få göra analysen igen
2014-05-15, 18:17
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Subutex, 5 dygn i rad, ca. 2mg om dagen, är man ren efter 10 dygn då?

Bumpar detta då jag verkligen vill få ett svar!

Jag vet att buprenorfin sitter i olika länge på olika personer, beroende på massor olika variabler, men om en man utav modellen standard kör 2mg buprenorfin om dagen, i 5 dagar, och ska göra ett urinprov efter 10 dagar, är det då:

1: Hellugnt
2: Troligen lugnt
3: Kanske
4: Tror inte det
5: Inte en chans
2014-05-15, 18:19
Medlem
M-A-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painray
Hejsan,

mitt pisstest skickades på analys idag

24 år gammal
ca 70kg och 172cm
röktes sist 28 dagar sedan och innan det ca 1-4ggr per månad sedan januari.

cut-off kommer att vara 25 ng/ml (!). Är jag körd nu?? :/. stod även att vi spår av drogen har jag alltid rätt att få göra analysen igen
Kan inte svara på huruvida du är körd eller inte, men angående det sista om att få göra om provet så brukar det vara så att de tar ett "B-rör" i samband med att du lämnar ditt urinprov. Detta plomberas och är till för att användas om man failar på originalprovet. Dvs du kommer inte få gå och lämna ett nytt prov, utan de använder B-röret. Slutsats - du är körd i vilket fall.
2014-05-15, 18:52
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Bumpar detta då jag verkligen vill få ett svar!

Jag vet att buprenorfin sitter i olika länge på olika personer, beroende på massor olika variabler, men om en man utav modellen standard kör 2mg buprenorfin om dagen, i 5 dagar, och ska göra ett urinprov efter 10 dagar, är det då:

1: Hellugnt
2: Troligen lugnt
3: Kanske
4: Tror inte det
5: Inte en chans

Skulle säga 1 hel lugnt!
2014-05-15, 19:28
Medlem
"Recent scientific literature indicates that it is uncommon for occasional marijuana smokers to test positive for cannabinoid [metabolites] in urine for longer than seven days" at 20 ng/ml or above on the EMIT (Enzyme Multiplied Immunoassay Technique) test, the author concludes. "Following smoking cessation, chronic smokers would not be expected to remain positive for longer than 21 days, even when using the 20 ng/ml cannabinoid cutoff."

http://norml.org/news/2006/02/23/marijuana-detection-time-shorter-than-previously-assumed

pålitligt? Borde jag vara lugnt med mina 2-4 ggr per månad efter 28 dagar? cut-off 25 ng/ml
2014-05-15, 20:20
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Skulle säga 1 hel lugnt!

Tack så hemskt mycket för svaret! Ej nödvändigt, men om hur mycket mindre än 10 dagar efter kan man köra tills det börjar röra sig mot en 3a?

Det jag hittat på nätet är att 7 dagar är ungefär standardtiden det tar innan det gått ur.

Tack igen!
2014-05-15, 21:25
Medlem
Dreadwizs avatar
Hejsan, kommer nu under ett halvår att få lämna slumpmässiga urinprov en gång per månad och kanske även blodprov för att få tillbaka mitt lämplighetsintyg för körkort, tänkte kolla vilka droger som är ganska lungt för mig att bruka alltså som går ur urinet/blodet snabbt eller inte visar alls på prover.

Skulle uppskatta det otroligt mycket om någon skulle kunna ge mig svar på detta!

Må väl.
2014-05-15, 21:30
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreadwiz
Hejsan, kommer nu under ett halvår att få lämna slumpmässiga urinprov en gång per månad och kanske även blodprov för att få tillbaka mitt lämplighetsintyg för körkort, tänkte kolla vilka droger som är ganska lungt för mig att bruka alltså som går ur urinet/blodet snabbt eller inte visar alls på prover.

Skulle uppskatta det otroligt mycket om någon skulle kunna ge mig svar på detta!

Må väl.

Allt syns ju om man söker efter det, men om vi för enkelhetes skull antar att det är en standardsticka som visar på cannabis, amfetaminer, opiater och benso så är de jag kommer på just nu:
Stilnoct, Imovane, Tramadol, Subutex, GBL, GHB, Svamp, LSD, olika typer utav syntetiska cannabinoider, och fentanyl tror jag.

Det finns många fler, och ska man även räkna in de som syns, men går ur fort så finns det ännu fler! Vilken kategori är det du är intresserad utav mest?
2014-05-15, 21:48
Medlem
Dreadwizs avatar
Citat:
Allt syns ju om man söker efter det, men om vi för enkelhetes skull antar att det är en standardsticka som visar på cannabis, amfetaminer, opiater och benso så är de jag kommer på just nu:
Stilnoct, Imovane, Tramadol, Subutex, GBL, GHB, Svamp, LSD, olika typer utav syntetiska cannabinoider, och fentanyl tror jag.

Det finns många fler, och ska man även räkna in de som syns, men går ur fort så finns det ännu fler! Vilken kategori är det du är intresserad utav mest?

Är väl något i stil med någon svag Benzo, Tram eller LSD och Svamp, är även sygen på att köra MDMA/Ecstasy under sommaren som kommer och vad jag förstår är det inte ofta de kollar efter hallucinogener eller MDMA?
Är tidigare dömd för cannabis bruk och cannabinoider så är väl det som är "högst prioriterat" att de kollar efter.
Hur ser det ut med RC-drogerna, tex nån form av CS hade inte varit helt fel att köra någon gång ibland?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in