2014-05-14, 08:30
Medlem
Jag har Citodon och Sobril på recept. Tänkte dock ta ca 600 mg kodein (CWE på Citodin såklart) och möjligtvis boosta med Sobril om så behövs. Dosen jag fått av min läkare är 120 mg kodein per dag. Jag väntar på att sjukhuset ska ringa och be mig komma in på ett drogtest, men vet inte när. Kommer det synas i drogtestet att jag överdoserat kodeinet? Ungefär hur lång tid kan det då tills jag kan vara säker?
2014-05-14, 13:51
Medlem
tthds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baptiii10
Hur längesen var det du rökte innan senaste tillfället? Dagligen eller?

Hade en paus på ca 3 veckor innan 2,5:an och innan det sammanlagt kanske 10g utspritt på 6-7mån!
2014-05-14, 14:50
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tthd
Hade en paus på ca 3 veckor innan 2,5:an och innan det sammanlagt kanske 10g utspritt på 6-7mån!

Hur länge sedan var det du rökte dom 2.5g och under hur många dagar rökte du upp det?
2014-05-14, 14:55
Medlem
tthds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Hur länge sedan var det du rökte dom 2.5g och under hur många dagar rökte du upp det?

31 dagar sen och på 2 veckor ungefär!
2014-05-14, 15:37
Medlem
tthds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26

Ska även påpeka att jag har kissat negativt på mina 50ng stickor i minst 2 veckor även med morgonurin mörkare än mordor!
2014-05-14, 17:27
Medlem
baptiii10s avatar
Citat:
Ska även påpeka att jag har kissat negativt på mina 50ng stickor i minst 2 veckor även med morgonurin mörkare än mordor!

Ganska säker på att du kommer vara ren. Men som sagt de där analyserna vet jag för lite om och skulle vara tacksam om någon med erfarenhet kunde fylla i vart man sätter gränsen när man letar cannabis i en analys från ett urinprov. Om man skulle hitta en mikroskåpisk mängd som finns kvar i urinet trots att stickor visar negativt.

Om man blivit utsatt för passiv rökning t.ex så är det väl inte helt otänkbart att det kan finnas 0.0001% thc i urinet vid en analys. Torskar man på det då?

http://www.rmv.se/index.php?id=143

Citat:
Analys av cannabis i blod och urin är riktade mot THC respektive THC-syra. Immunologiska analysmetoder för cannabis korsreagerar med övriga cannabinoider. Detta är i sig inte någon nackdel men leder till att resultaten från s.k. screeninganalys ofta är högre än de som erhålles vid verifikationsanalys. Därför är det viktigt att tröskelvärdet är lägre för verifikationsanalysen än för motsvarande screeninganalys.
Vid rökning av cannabis uppnås maximal plasmakoncentration inom 30 minuter, för att sedan avta snabbt och 8-10 timmar efter intag finns normalt inga mätbara mängder THC kvar i blodet. Normalt efter ett enstaka missbrukstillfälle utsöndras metaboliter i urinen upptill 1 - 2 veckor.
2014-05-14, 19:38
Medlem
Bara-Robins avatar
Subutex, 5 dygn i rad, ca. 2mg om dagen, är man ren efter 10 dygn då?
2014-05-14, 21:10
Medlem
Tjena alla stoners! Måste fråga en grej bara, känns jävla drygt att behöva störa med grejer men anyways..

Jag pissade för nyanställning i fredags, men har inte fått svar än.
Höll upp 3 veckor innan dess för att det inte skulle bli utslag,(röker inte så jättemycket, på helgen typ 2 jointar lör, sön)
Har tränat 4 timmar varje vecka sen dess.. Åt fett dagen innan (Grandeluxemeny) Hydrerade mig med 1 lite tranbärsjuice och flera lite vatten dagarna innan.
Dagen D så pissade jag typ första gången kl10, hade testet vid 12. For dit, de tyckte de var för blaskigt så kulle komma tillbaka senare under dagen. For och åt lunch, men drack bara 2 glas vatten och en halv kopp kaffe för att jag skulle slippa fara tillbaka på måndagen.(jävligt dumt nu i efterhand för hade jag pissat i måndags hade jag inte varit ett dugg orolig).
Skulle få svar senast idag. Inget svar ännu och frågan är. HAR JAG KLARAT MIG!? Har ett par gram hemma som bara ligger där och hånar mig. 4 veckor utan så abstinensen börjar kännas vid...

Följdfråga: Om det nu är så att de hittar THC i urinen, mycket liten mängd. Kan jag då hävda att jag rökte det på klassfesten den 26 april i fyllan? Och han(läkaren som kommer ta kontakt med mig om det skulle fucka) säger nåt i stil med: okej, jag tror på att du i fyllan rökte några bloss. Men pissar du rent nu så är det okej. Är det ett troligt scenario?
2014-05-15, 11:21
Medlem
tthds avatar
Citat:
Ganska säker på att du kommer vara ren. Men som sagt de där analyserna vet jag för lite om och skulle vara tacksam om någon med erfarenhet kunde fylla i vart man sätter gränsen när man letar cannabis i en analys från ett urinprov. Om man skulle hitta en mikroskåpisk mängd som finns kvar i urinet trots att stickor visar negativt.

Om man blivit utsatt för passiv rökning t.ex så är det väl inte helt otänkbart att det kan finnas 0.0001% thc i urinet vid en analys. Torskar man på det då?

http://www.rmv.se/index.php?id=143

Sket sig
2014-05-15, 14:33
Medlem
baptiii10s avatar
Citat:
Sket sig

Du rökte 31 dagar innan prov. Jag rökte 8 dagar innan prov, bara några bloss visserligen men ändå. Aldrig känt mig så här körd på förhand som jag gör nu.
2014-05-15, 15:21
Medlem
tthds avatar
Citat:
Du rökte 31 dagar innan prov. Jag rökte 8 dagar innan prov, bara några bloss visserligen men ändå. Aldrig känt mig så här körd på förhand som jag gör nu.

Japp jag följde alla "fuskguider" till punkt o pricka sket sig totalt ändå
2014-05-15, 15:35
Medlem
baptiii10s avatar
Citat:
Japp jag följde alla "fuskguider" till punkt o pricka sket sig totalt ändå

Vore jävligt surt om det visar sig att man faller på att kreatinnivån är för låg så provet måste dubbelkollas. Mitt kiss var så genomskinligt det kunde bli när det skickades iväg på prov. Såg bokstavligen ut som man bara hällt vatten i provröret men de skickade iväg det ändå. Om det var ditt fall, så kommer det nog bli mitt fall också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in