Citat:
Ursprungligen postat av
tthd
Ska även påpeka att jag har kissat negativt på mina 50ng stickor i minst 2 veckor även med morgonurin mörkare än mordor!
Ganska säker på att du kommer vara ren. Men som sagt de där analyserna vet jag för lite om och skulle vara tacksam om någon med erfarenhet kunde fylla i vart man sätter gränsen när man letar cannabis i en analys från ett urinprov. Om man skulle hitta en mikroskåpisk mängd som finns kvar i urinet trots att stickor visar negativt.
Om man blivit utsatt för passiv rökning t.ex så är det väl inte helt otänkbart att det kan finnas 0.0001% thc i urinet vid en analys. Torskar man på det då?
http://www.rmv.se/index.php?id=143
Citat:
Analys av cannabis i blod och urin är riktade mot THC respektive THC-syra. Immunologiska analysmetoder för cannabis korsreagerar med övriga cannabinoider. Detta är i sig inte någon nackdel men leder till att resultaten från s.k. screeninganalys ofta är högre än de som erhålles vid verifikationsanalys. Därför är det viktigt att tröskelvärdet är lägre för verifikationsanalysen än för motsvarande screeninganalys.
Vid rökning av cannabis uppnås maximal plasmakoncentration inom 30 minuter, för att sedan avta snabbt och 8-10 timmar efter intag finns normalt inga mätbara mängder THC kvar i blodet. Normalt efter ett enstaka missbrukstillfälle utsöndras metaboliter i urinen upptill 1 - 2 veckor.