Citat:
Ursprungligen postat av
Farenhigh
Det är verkligen på gränsen då om det skulle visa sig på analysen. Enligt Nal Von Minden är spårningstiden för heroin upp till 96 timmar och detta handlar alltså om regelrätta urinanalyser genom GC/MS vilket också Rättsmedicinalverket, Karolinska med flera använder sig av.
http://www.nal-vonminden.com/se/laboratorieservice/cat/urinanalyse-drogen-alkohol-etg.html
Har du tur så syns inte heroinet på screeninganalysen och då går du fri. Syns det på screeningen kommer det dock att synas på verifieringen också - eftersom att cut off-gränsen är mycket lägre för verifiering än för screening.
Jag håller tummarna för dig!
Fast det där sista där stämmer inte alltid. Jag har varit med om gånger då tagit någon substans och screeningen visat det, men jag blånekat. Sedan några dagar senare så kom verifiering tillbaka och då visade det sig att jag var negativ. Så jag förstår ditt resonemang, men samtidigt så har jag varit med om många gånger då det varit motsatta.
Därför jag har hopp kring detta.
Du kanske missuppfattade mig men jag har redan lämnat prov, det var positivt på screening och jag nekade så det skickades till labb. Men samtidigt har jag haft en historia av att vara drogfri ett bra tag utöver det då jag gång på gång för ett tag sen har visat mig positiv till benzo fastän det är något jag aldrig tar numera.
Jag tror också att det handlar om att när urinprovet färdas mot labb så går det ju en viss tid, även om det ligger i rör osv. Jag vet att det måste ju förstöra proverna lite åtminstone, för dom klarar ju sig max en vecka. Och jag måste ha varit väldigt nära gränsen ändå med tanke på fyra dagar och tio timmar från senaste dos...
Men, fett tråkigt att behöva oroa sig.
P.S ifall du missade så skrev jag två poster på förra sidan och det värmer att du håller tummarna!
D.S Det handlar också om att stickorna är sämre på metaboliterna medan verifikation är mer rak fram. Eftersom screening täcker så många grupper osv så kan man vara positiv av fel anledning, så jag har hopp!