2014-05-11, 21:43
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Bevisa att ha inte var med för sannolikhetsmässigt och tittar man på indicierna så pekar allt på att han var insyltade så det stänker om det.

Skulle det vara som du säger att han inte var med så måste han älska al-qaida för de har gjort honom mycket rikare

Och du fortsätter att hävda saker (lögner) utan att belägga ett enda påstående med en egen text som du kan verifiera med beräkningar eller fakta underlag.

Du följer foliehattarnas gör det själv bok punkt till pricka.

Nej Silverstein tjänade inte på 9/11. Du kan väl visa oss vilka siffror du har.

Nu kommer vi att få vänta förgäves igen.
Citera
2014-05-11, 21:45
Bannlyst
Kollar på en kort dokumentär angående Hollywood och 911, det är så välgjort. Allt hänger ihop med Hollywood konspirationen och 911.
Citera
2014-05-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Nej Silverstein tjänade inte på 9/11. Du kan väl visa oss vilka siffror du har.
Varför tar han inte bara försäkringspengarna då? varför tror du han är med och bygger nytt
Citera
2014-05-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nu var det inte frågan så sluta slingra dig likt en ål i en fiskares händer, du hävdar att det finns pesoner som förlorat sin pension för att det pratat om 911 så då får du stödja detta med källor på att det är så!
Jag visade dig en källa. Du vet säkert att det är mycket svårt att få ut någon information alls om 9/11 eftersom staten i USA gör allt för att hemlighålla, exempelvis genom att lägga munkavle på poliser och brandmän som deltog

Till och med så här långt efteråt dyker det upp nya fakta
Citera
2014-05-11, 22:29
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Varför tar han inte bara försäkringspengarna då? varför tror du han är med och bygger nytt

Kan du varken läsa eller räkna?

Försäkringspengar $3,55 miljarder, kostnad för nya byggnaden $9 miljarder.
+ Att under ett antal år betalat leasingavgifter till ärgen av husen utan att få in en dollar i hyra.

En cykelpump kan räkna ut att detta är en förlustaffär. Men inte du. Grattis, du har igen visat oss hur kass du är.
Citera
2014-05-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Kan du varken läsa eller räkna?

Försäkringspengar $3,55 miljarder, kostnad för nya byggnaden $9 miljarder.
+ Att under ett antal år betalat leasingavgifter till ärgen av husen utan att få in en dollar i hyra.

En cykelpump kan räkna ut att detta är en förlustaffär. Men inte du. Grattis, du har igen visat oss hur kass du är.

ehhh ? Läste du? Jag undrade varför han inte bara tog pengarna ($3,55 miljarder enligt dig) och struntade i att bygga nytt.
Citera
2014-05-11, 23:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
ehhh ? Läste du? Jag undrade varför han inte bara tog pengarna ($3,55 miljarder enligt dig) och struntade i att bygga nytt.

Därför att
A) Han hade precis leasat wtc i 99 år för 3,2 miljarder dollar,
och
B)Han är enligt samma kontrakt skyldig att bygga upp det igen.

so it was decided by the Port Authority to open a 99-year lease to competitive bidding
In January 2001, Silverstein, via Silverstein Properties and Westfield America, made a $3.2 billion bid for the lease to the World Trade Center.
... gave Silverstein, as leaseholder, the right and the obligation to rbuild the structures if destroyed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Silverstein
Citera
2014-05-11, 23:27
Medlem
Citat:
Det KAN ju vara så att han enl. leasingkontraktet är skyldig att hålla reparationer och sådant?
Citera
2014-05-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradet
Det KAN ju vara så att han enl. leasingkontraktet är skyldig att hålla reparationer och sådant?
Mycket svårt att tro det. En sak att man är ansvarig för att underhålla normalt slitage, en helt annat att kräva att man underhåller terroristdåd. Och om det skulle vara så att han tvingades att underhålla det tror jag nog han varit mer aktiv för en offentlig rättslig process
Citera
2014-05-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
... gave Silverstein, as leaseholder, the right and the obligation to rbuild the structures if destroyed.
Det där gör inte att det ringer klockor hos dig? Hur många har sådana kontrakt skrivna
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-05-11 kl. 23:39.
Citera
2014-05-11, 23:44
Medlem
CowboyBurts avatar
Jag kände till det. Det tror jag alla gör. Det kommer från samma källa. För att förenkla skrev jag bars Silverstein! Det är flera namn på avtalet! Mycket riktigt! [quote=ElGiganten]Ett litet exempel på hur lobotomerade foliehattarna här i tråden är.

Påståendet att Larry Silverstein skulle ha tjänat på detta faller ju redan från start.
Jag vet inte hur många gånger detta har varit uppe i tråden redan. Larry var inte ensam ägare av leasingkontraktet.
Det tar max 2 minuter att ta reda på följande.

In January 2001, Silverstein, via Silverstein Properties and Westfield America, made a $3.2 billion bid for the lease to the World Trade Center

Till skillnad från foliehattarnas påståenden så kan vem som helst kolla upp detta.

Jag väntar än idag, snart 13 år senare att jag skall få fakta presenterat som pekar på en konspiration. Lögner kommer varje dag, fakta har jag ännu inte sett.

Och visst jag kan vara
Citera
2014-05-11, 23:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det där gör inte att det ringer klockor hos dig? Hur många har sådana kontrakt skrivna
Antagligen nästan alla. Det är nog inte många som vill leasa ut sina byggnader och riskera att bara få tillbaks en hög med grus. Om du själv t.ex hyr en bil och krockar den, tror du biluthyraren kommer nöja sig med att få tillbaks en bucklig regskylt och bilnyckeln då? Nej du blir givetvis ersättningsskyldig, och vi får väl hoppas att du har en försäkring...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in