Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Det är frågetecken på frågetecken hela vägen. För mig är det en gåta att han fälldes.
Ta bara den här tejpen. Den har hängt med i två domar nu, sedan åklagare i slutplädering i TR hävdade att den matchade tejpen på VB. Dom kör hårt med att KJ sa att det va hans tejp. Den tejp KJ använder till luftbössor och att rulla röka med. Jag ger mig fan på att dom vet att KJ helt enkelt tog fel på tejp, å jag är ganska säker på att dom vet att KJ skulle få en kemisk lunginflammation på stört om han rökte skiten.
Hur uttryckte hon sig om tejpen vid det tillfället? Att påstå att tejpen i håret matchar tejprullen är att misstolka SKL utlåtande anser jag.
Jag har fortfarande inte fått någon förklaring till hur domstolen så lättvindigt köpte åklagarens påstående att KJ och VB befann sig i KJ lägenhet när 112* knappades på VB mobiltelefon. Det finns alternativa hypoteser som kan förklara undersökningsresultatet angående mobilernas positioner. Frågan handlar inte om att värdera KJ trovärdighet, den är egentligen ointressant, frågan handlar om att kunna utesluta hypotesen om att VB och KJ med mobiltelefoner befann sig på en annan plats inom mastvinkeln.
Att mord och styckningsplats inte har kunnat visas vara i KJ lägenhet borde betyda att mordet rimligen kan misstänkas ha skett på en annan plats, särskilt när undersökningen av mobilernas positioner talar sitt tydliga språk. Undersökningen säger något om i vilken zon(med vaga gränser) mobilerna befann sig, dock ingenting om en exakt eller avgränsad plats som GM och BO kan knytas till, dessutom så vet man inte om mordet begicks när KJ och VB var tillsammans i den här zonen.
KJ var den siste som såg VB i livet, ja KJ säger det, men det har åklagaren med bevisbördan inte visat, det finns inte ens hjälpbevis som säger något om den saken. Säger i vilket fall som helst ingenting i skuldfrågan.
MB var den siste som hade elektronisk kontakt med MB, det säger inte heller någonting i skuldfrågan, men är en jämförelse.