2014-05-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Så du vet alltså inte ens om den var rolig eller fungerande, men ändå så anser du att du har bättre koll än vad Blizzard har? "ok"

Efterbliven eller så? Man måste alltså testa en erkänt awesome build själv för att veta att den är bra? Räcker inte med att se streams eller läsa hur andra barbs prisar den? Samma sak med nerfen, räcker med att titta i patch-notes eller läsa vad andra barbs (som har setet) skriver om hur bra (läs: inte bra) builden fungerar nu. Jävlas pajas.

Och btw, kanske inte jag men communityn i stort har helt klart bättre koll än vad blizzard utvecklings-team verkar ha. De verkar iaf ha världens sämsta test-team, då de inte kunde upptäcka en "bug" som varit känd ända sen RoS-betan. Inte för att den var en bug, då denna "bug" kräver avsiktligt scriptande för att fungera som den gjort (är själv programmerare). Att kalla den bugg är bara en lam ursäkt av blizzard för att få nerfa nerfa nerfa nerfa och balansera sitt singleplayer-spel. Tvärtemot vad communityn vill.

BTW 2, ursäkta de två tidigare quotsen, verkar vara blizzard's team som utvecklat flashback-appen också.
Citera
2014-05-14, 00:42
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jag har samma mojo som dig i kistan, dock halvkass roll. Men kanske skulle testa ännu mer pets och dra på mig ringen som kallar fram hundar och sen försöka leta reda på den ringen du har som gör om de till elaka hundar... Hmmm. Jag kanske bara är van att hålla maxtempo på master. Dock känns jag squishy som fan, en stunlock eller liknande i en elitepöl med laser eller nåt och jag går upp i ångor.
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Hoppas inte för mycket av ringen som gör hundarna till en gargantuan dog. Han gör bra med skada, men det finns lite nackdelar med att bara ha en stark hund istället för 3/4 lite svagare hundar:
Mindre targets, monstrena har mindre pets att attackera och fler kan välja att gå direkt på dig.
För dig som lirar med Leeching Beasts kommer dina hundars attack speed att sjunka, från att vara 3/4 som attackerar till att bara vara en. Det är 3/4 gånger mer LoH jämfört med vad din ensamma hund klarar av. Om du dessutom byter bort din hundskill mot Fetish Army så kommer din monsterhund inte ha någon runa. Den kommer vara physical och inte ha några speciella effekter.

För mig som 1: Använder mig av Sycophants så blir jag inte lidande av att ha 2 - 3 hundar mindre än jag brukar. För under ideala förhållanden så har jag ~10 - 15 Sycophants som springer omkring och retar monstrena ändå.
2: Inte spelar HC, så klarar jag mig utan LoH-förlusten (Jag hade inte ens LoH på mina hundar även innan.) jag litar på att Spirit Walka mig ur tuffa situationer då den laddar om rätt snabbt tack vare Grave Injustice, och att använda potions när Spirit Walk laddar om ifall det behövs.
Det jag sa om LoH var antingen fel, eller så kommer det att ändras till 2.0.5. Här har du lite matnyttig info om hundarna och Tall man's finger.
http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/25h14r/tall_mans_finger_analysistesting/
Citera
2014-05-14, 01:19
Medlem
TzOns avatar
Självklart är det Blizzards fel det med, är det även deras fel att ditt luder till mamma fick dig efter hon blev våldtagen av en efterbliven arabdvärg?

Om Blizzard ändrar nått så finns det oftast en anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Efterbliven eller så? Man måste alltså testa en erkänt awesome build själv för att veta att den är bra? Räcker inte med att se streams eller läsa hur andra barbs prisar den? Samma sak med nerfen, räcker med att titta i patch-notes eller läsa vad andra barbs (som har setet) skriver om hur bra (läs: inte bra) builden fungerar nu. Jävlas pajas.

Och btw, kanske inte jag men communityn i stort har helt klart bättre koll än vad blizzard utvecklings-team verkar ha. De verkar iaf ha världens sämsta test-team, då de inte kunde upptäcka en "bug" som varit känd ända sen RoS-betan. Inte för att den var en bug, då denna "bug" kräver avsiktligt scriptande för att fungera som den gjort (är själv programmerare). Att kalla den bugg är bara en lam ursäkt av blizzard för att få nerfa nerfa nerfa nerfa och balansera sitt singleplayer-spel. Tvärtemot vad communityn vill.

BTW 2, ursäkta de två tidigare quotsen, verkar vara blizzard's team som utvecklat flashback-appen också.
Citera
2014-05-14, 01:48
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Det jag sa om LoH var antingen fel, eller så kommer det att ändras till 2.0.5. Här har du lite matnyttig info om hundarna och Tall man's finger.
http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/25h14r/tall_mans_finger_analysistesting/
Då är det ringletande nu då sen är vi set för t2.
Citera
2014-05-14, 02:01
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Då är det ringletande nu då sen är vi set för t2.
Ja garghunden verkar vara galen enligt rapporterna från NA.

I och med den nya passiven så kan man ha sex stycken hundar, till skillnad mot det gamla fem, som man sedan slår ihop till en ensam garghund. Garghunden i sig har fått en rejäl boost så han gör betydligt mer skada än han gjorde förut, plus att han får kraften av en extrahund.

Folk rapporterar att han öser på i stil med Wrathful Protector, fast med bättre AI! På bilden i tråden som jag länkade till dig så crittar ju hunden 192M på Ghom i T6. Jag vet inte riktigt vad en bra speccad Wrathful Protector gör. Men 192M är riktigt galet med tanke på hur det var innan patchen.
Citera
2014-05-14, 06:42
Medlem
Armadass avatar
Va fan är det här?
laddade ner de nya patcherna idag och när jag sen loggar in är alla mina heroes borta???
Citera
2014-05-14, 07:49
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurest
Just nu är crusadern det absolut bästa valet för solo play/teamplay på både softcore och hardcore.
barbarians är helt utvattnade nu och slutkörda i jämförelse.

Vilken build skulle du köra på en HC crusader?
Citera
2014-05-14, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
Va fan är det här?
laddade ner de nya patcherna idag och när jag sen loggar in är alla mina heroes borta???

Servrarna är väll inte uppe förrens 9-11 tiden?
Citera
2014-05-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
Va fan är det här?

Servrarna har inte kommit upp än, kanske råkat logga in på US?
Citera
2014-05-14, 09:07
Medlem
Helvete jag dog! arcaine, jailer, waller.. 92 paragon WD, om samma situation hade kommit efter patchen idag hade jag överlevt. GG. ALL JÄVLA GEAR!!!!
Citera
2014-05-14, 09:30
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Helvete jag dog! arcaine, jailer, waller.. 92 paragon WD, om samma situation hade kommit efter patchen idag hade jag överlevt. GG. ALL JÄVLA GEAR!!!!

Synd :/

Men kör soft core.

Vill du känna adrenalin kick, spela DayZ, Arma 3, eller "Tibia", nu var det 8 år sedan jag spelade så vet ej hur kass de blivit, etc. Diablo 3 ska inte vara stress spel. Det handlar ju om för fan, farma gears .
Citera
2014-05-14, 10:53
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Synd :/

Men kör soft core.

Vill du känna adrenalin kick, spela DayZ, Arma 3, eller "Tibia", nu var det 8 år sedan jag spelade så vet ej hur kass de blivit, etc. Diablo 3 ska inte vara stress spel. Det handlar ju om för fan, farma gears .
Tibia och Adrenalin har ingenting med varandra och göra nu för tiden tyvärr, mer noob vänligt än WoW har blivit!

OnT, Är det T2 som gäller för att ha större chans för bra legendarys, eller är T1 okej också? om man bortser från MF/EXP boostern dom olika nivåerna har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in