2014-05-13, 16:53
Medlem
Nu när man har spelat en del med andra otroligt mycket bättre än mig så måste jag säga att detta stämmer rätt bra.
http://imgur.com/UuedhQX

Annars så tar det bara helt sjukt lång tid att få set delar. Har nu hjälm och axlar till Might of the Earth men varje gång jag har fått en set del så har jag fan suttit och kört hela dagen nästan och sen har det droppats efter flera timmar av spelande.

Man begrundar liksom sitt liv om det verkligen är värt allt ihopa... Sen öppnar någon en ny rift! Woo!
Citera
2014-05-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Mycket som spelar roll, min Crusader har drygt 1M ingame DPS och 867K om man kollar på profilen.

Du har Dmg på vapnet, main stat, sen crit dmg, crit chance, atk speed osv + sen har du även sekundär skada, e.g. + holy osv (även om det inte räknas på vanliga profilen).

(Väntar på att få ett bord här i hotellbaren där det finns en strömsocket, så jag kan lira lite D3 här )

Mjo det är klart, allt sådan har jag förstått men det jag inte förstår är varför jag har samma DMG per sek som en annan på 400 levels mer, varför är inte vapnet "bättre" hos dom? Svårt att förklara fast du kanske hajjar ändå

BTW, fick du tag i någon "socket"
Citera
2014-05-13, 18:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Mjo det är klart, allt sådan har jag förstått men det jag inte förstår är varför jag har samma DMG per sek som en annan på 400 levels mer, varför är inte vapnet "bättre" hos dom? Svårt att förklara fast du kanske hajjar ändå

BTW, fick du tag i någon "socket"

Haha, japps, fick tag i en, men då hade jag redan fått i mig 6 guiness, så var nästan dags för sängen så jag inte skulle vara allt för bakis när jag drog ut till kunden för att lära dem använda BI.

Sitter i hotellbaren nu igen (livet på vägen är spännande.....), väntar återigen på socket.

Vet faktiskt inte exakt hur dps funkar, men kan PM:a min profil så får du kolla på lite items där som sammanlagt ger den dps'n jag har.

Edit: Har socket nu, så får lite ström i 2 timmar, fick låna det enda bordet som har socket, men det är reserverat om två timmar, så laddar på lånad tid
Senast redigerad av ^Eaz 2014-05-13 kl. 18:57.
Citera
2014-05-13, 18:45
Medlem
Loxuss avatar
2.0.5 patch notes
http://us.battle.net/d3/en/blog/14138344/?cid=social_20140513_23823474#general
Citera
2014-05-13, 19:47
Medlem
Nästan bara positiva patch notes i mina ögon, det enda som ser lite tråkigt ut är : Bug Fix: Fixed an issue that allowed Earthquakes caused by this set to generate Fury via the Earthen Might passive

Annars så verkar ju Crusader bli hyffsat OP.. Proc, Heavenly strength update, Blessed hammer upp till 325 % dmg, 30 % damage reduction och massa mer!
Citera
2014-05-13, 19:59
Medlem
swebarbs avatar
fint att dom fixar seismic slam, kostar nu bara 22 fury kan väl bli grymt med den, men på nåt sätt är väl hota ändå jag van att köra nu.
Citera
2014-05-13, 21:56
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Du har ett level 70-vapen. Det har dessutom rullat bra, speciellt för att vara ett gult vapen. De du jämför med är också level 70 och har med andra ord samma chans till att få bra vapen som du har.
Att de har 400 paragon levels spelar ingen roll, ni lootar fortfarande samma grejer, om ni spelar på samma nivå. Det är din vanliga level som räknas.

Sen kan det vara otur med, i och med att man lootar saker slumpmässigt så kan någon som ha spelat som level 70 i en kvart hitta ett bättre vapen än någon som har spelat som level 70 varje dag i ett halvår.

Angående patchnotes:
Citat:
We are changing the way Fetish Sycophants works. Previously it triggered while casting. This caused it to create twice as many fetishes with certain skills such as Firebats (which trigger on-cast effects at double the normal rate), and also create fetishes even when there was no target available. We want to preserve the existing Fetish builds while allow Fetish Sycophants to be combined with all skills in the Witchdoctor arsenal. Fetish Sycophants now works with all skills and triggers on hit rather than on cast. While this means you can no longer get fetishes by simply casting at nothing, you will now get more fetishes if casting against large groups of enemies. In the case of spells other than Firebats, you will generally get more Fetishes than before. In the case of Firebats, you will get less Fetishes than before versus 1-3 targets, and more fetishes than before when facing groups of 5 or more.

Frågan är om man ska överge firebats, den räcker inte så farligt långt så jag måste stå väldigt nära en klump med mobs för att få sycophants, och bör dessutom helst vara minst 5 stycken. På lite lägre svårighetsgrader, T1 eller T2 går det väl an, då brukar jag kunna stå nära monster och ta lite stryk utan att det känns jobbigt. Men att stå nära en klump med åtminstone 5 mobs i T3 och upp känns lite väl äventyrligt. Speciellt om man lirar i party. Då brukar taktiken vara att skicka fram sina pets och ställa sig vid sidan om och skjuta firebats i tomma intet så det spawnas fler sycophants.

Någon som har bra tips på en syco-trigger? Grodorna kanske kan vara något?

Citat:
Spirit Walk
Now allows you to walk through obstacles created by the Waller monster affix
Underbart! Jag blev alltid lika frustrerad när jag inte kunde spirit walk:a genom deras väggar.

Citat:
Level 70 Legendary Mojos now roll with higher damage ranges than level 70 Magic and Rare Mojos
This change will affect existing Legendary Mojos
Citat:
The Tall Man's Finger
Damage dealt by the single dog that is summoned is now significantly greater than the damage of your individual dogs combined
Dessa två måste jag in och spana på, det låter riktigt intressant!
Senast redigerad av eXotic 2014-05-13 kl. 22:06.
Citera
2014-05-13, 22:53
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Tyrael will now chat about his poor eating habits with less frequency

Jag är nöjd.
Citera
2014-05-13, 23:38
Medlem
Vilka slynor de är på blizzard. Nu har dom förstört den enda t6 viable barb-builden med en "bug-fix" som inte var en bug utan fungerade som tänkt. "bug-fix" verkar vara något de börjat slänga sig med så fort de anser att något behöver nerfas.
För de som inte vet vad jag talar om så generar inte earthen-might passive fury för leapquake längre. Vilket gör hela builden lika clunky som alla andra fury-starvande barb-builds.
Jag fattar inte hur de resonerar när de nerfar builds som folk har kul med, det är ett singleplayer-spel och behöver inte balanseras sönder. Jag skiter fullständigt i hur OP någon annan klass är, jag spelar ändå den class jag tycker är roligast, fattar inte vad det är för idioter som gnäller över andra classer och deras builds.

Jag har själv inte fått testa leapquake-builden, men jag har farmat för den sista delen intensivt i fyra veckor nu utan resultat, men har fortsatt för SNART, snart kommer delen droppas och jag skulle få testa en awesome build. Så en sån här nerf är som ett slag i ansiktet, alla timmar man lagt ner på att farma delar, helt åt helvete. Hade kunnat rolla någon annan klass, istället för att spela en fury-starved HOTA build i evigheter i jakten på leapquake-setet.

"They had fun with this build, now they don't. Mission accomplished" är det så snacket går på blizzard team-meetings tro?
Citera
2014-05-13, 23:50
Medlem
TzOns avatar
Så du vet alltså inte ens om den var rolig eller fungerande, men ändå så anser du att du har bättre koll än vad Blizzard har? "ok"

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Vilka slynor de är på blizzard. Nu har dom förstört den enda t6 viable barb-builden med en "bug-fix" som inte var en bug utan fungerade som tänkt. "bug-fix" verkar vara något de börjat slänga sig med så fort de anser att något behöver nerfas.
För de som inte vet vad jag talar om så generar inte earthen-might passive fury för leapquake längre. Vilket gör hela builden lika clunky som alla andra fury-starvande barb-builds.
Jag fattar inte hur de resonerar när de nerfar builds som folk har kul med, det är ett singleplayer-spel och behöver inte balanseras sönder. Jag skiter fullständigt i hur OP någon annan klass är, jag spelar ändå den class jag tycker är roligast, fattar inte vad det är för idioter som gnäller över andra classer och deras builds.

Jag har själv inte fått testa leapquake-builden, men jag har farmat för den sista delen intensivt i fyra veckor nu utan resultat, men har fortsatt för SNART, snart kommer delen droppas och jag skulle få testa en awesome build. Så en sån här nerf är som ett slag i ansiktet, alla timmar man lagt ner på att farma delar, helt åt helvete. Hade kunnat rolla någon annan klass, istället för att spela en fury-starved HOTA build i evigheter i jakten på leapquake-setet.

"They had fun with this build, now they don't. Mission accomplished" är det så snacket går på blizzard team-meetings tro?
Citera
2014-05-14, 00:01
Medlem
[quote=TzOn]Så du vet alltså inte ens om den var rolig eller fungerande, men ändå så anser du att du har bättre koll än vad Blizzard har?
Citera
2014-05-14, 00:07
Medlem
[quote=TzOn]Så du vet alltså inte ens om den var rolig eller fungerande, men ändå så anser du att du har bättre koll än vad Blizzard har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in