Citat:
Ursprungligen postat av
Ixxen
Mjo det är klart, allt sådan har jag förstått men det jag inte förstår är varför jag har samma DMG per sek som en annan på 400 levels mer, varför är inte vapnet "bättre" hos dom? Svårt att förklara fast du kanske hajjar ändå
Du har ett level 70-vapen. Det har dessutom rullat bra, speciellt för att vara ett gult vapen. De du jämför med är också level 70 och har med andra ord samma chans till att få bra vapen som du har.
Att de har 400 paragon levels spelar ingen roll, ni lootar fortfarande samma grejer, om ni spelar på samma nivå. Det är din vanliga level som räknas.
Sen kan det vara otur med, i och med att man lootar saker slumpmässigt så kan någon som ha spelat som level 70 i en kvart hitta ett bättre vapen än någon som har spelat som level 70 varje dag i ett halvår.
Angående patchnotes:
Citat:
We are changing the way Fetish Sycophants works. Previously it triggered while casting. This caused it to create twice as many fetishes with certain skills such as Firebats (which trigger on-cast effects at double the normal rate), and also create fetishes even when there was no target available. We want to preserve the existing Fetish builds while allow Fetish Sycophants to be combined with all skills in the Witchdoctor arsenal. Fetish Sycophants now works with all skills and triggers on hit rather than on cast. While this means you can no longer get fetishes by simply casting at nothing, you will now get more fetishes if casting against large groups of enemies. In the case of spells other than Firebats, you will generally get more Fetishes than before. In the case of Firebats, you will get less Fetishes than before versus 1-3 targets, and more fetishes than before when facing groups of 5 or more.
Frågan är om man ska överge firebats, den räcker inte så farligt långt så jag måste stå väldigt nära en klump med mobs för att få sycophants, och bör dessutom helst vara minst 5 stycken. På lite lägre svårighetsgrader, T1 eller T2 går det väl an, då brukar jag kunna stå nära monster och ta lite stryk utan att det känns jobbigt. Men att stå nära en klump med åtminstone 5 mobs i T3 och upp känns lite väl äventyrligt. Speciellt om man lirar i party. Då brukar taktiken vara att skicka fram sina pets och ställa sig vid sidan om och skjuta firebats i tomma intet så det spawnas fler sycophants.
Någon som har bra tips på en syco-trigger? Grodorna kanske kan vara något?
Citat:
Spirit Walk
Now allows you to walk through obstacles created by the Waller monster affix
Underbart! Jag blev alltid lika frustrerad när jag inte kunde spirit walk:a genom deras väggar.
Citat:
Level 70 Legendary Mojos now roll with higher damage ranges than level 70 Magic and Rare Mojos
This change will affect existing Legendary Mojos
Citat:
The Tall Man's Finger
Damage dealt by the single dog that is summoned is now significantly greater than the damage of your individual dogs combined
Dessa två måste jag in och spana på, det låter riktigt intressant!