Citat:
Ursprungligen postat av
SK89
Precis det jag har gjort, men skillnaden mellan oss två är att jag och min fru väntat i ett halvt år nu och inte fått en handläggare, dessutom har jag till och med bifogat personbevis från skatteverket och fått oss registrerade gifta här i Sverige. Vad i helvete är detta för jävla barnlek som förrigår hos Migrationsverket, de kan ju inte ärligt talat göra så här mot oss. De särbehandlar folk genom att handlägga vissa snabbare än andra, jag är glad för din skull men innerst inne är jag jävligt förbannad på hur du lyckats få svar så fort medans andra gått runt deprimerade inklusive mig och får kämpa för att hålla humöret uppe under dagarna. Det är inte ditt fel, du har skickat in en ansökan och fått ett svar men att de fortsätter säga att dessa 11 månader gäller alla är ren skitsnack och det finns så mycket bevis som talar emot detta försvars argument de rabblar upp åter och återigen.
Håller med.
ringer och ringer och får bara svar att linjen är full försök senare, i månader.
Vi är inne på våran andra intervju nu, då vi fick avslag pga
att det var en sekreterare i hans hemland som gjorde intervjun som inte
hade en aning om sverige , Då ha berättade att vi vart tillsmmans till öland, då hon
naturlitvis aldrig hört talas om öland och skrev fel på det och massa annat som mina
barns namn osv....
Jag kontakta omg ambassaden och han fick snabbt en ny intervju , men nu menar
dom att eftersom detta är en helt ny intervju , måste den även räknas så på handläggningstiden
som är 16 månader.
Han åkte till baka till sitt hemland för att han ville leva på ett normalt sett , med mig här och inte
gömma sig för polis och migration, han åkte 8 nov 12 och vi väntar ännu.
Har ett ex på en sjuk grej , En tunisisk tjej åker ner till sitt hemland och roar sig och
blir gravid 4 månader senare var han här ,utan att någonsin satt sin fot här förrut..
Medan jag är svensk och betala skatt i över 30 år,
Har ingen alls på migtv att prata med tack vare deras telefon svare hela tiden,,
Hur gör man ??
mvh Sofia