2014-05-10, 11:15
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
BobbySands = svenskt troll, en riktigt irländare kan skilja mellan their och there

Jag är faktiskt tveksam iom att jag har lyckats reta upp BobbySands rätt bra nu, och med ilska följer lätt slarvfel i stavningen.
Men å andra sidan, är dessa resande egentligen så bra på engelsk engelska, dom har ju ett eget resande språk.
Citera
2014-05-10, 12:17
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag är faktiskt tveksam iom att jag har lyckats reta upp BobbySands rätt bra nu, och med ilska följer lätt slarvfel i stavningen.
Men å andra sidan, är dessa resande egentligen så bra på engelsk engelska, dom har ju ett eget resande språk.

tror inte heller att han är ett troll. många av mina engelska bekanta gör samma "fel".

jag skulle dock vilja att Bobby Sands svarade på frågan varför dom är här överhuvudtaget? Om det är så jäkla illa.. Kan det vara svårt att få jobb på hemmaplan? Och om dom är så himla ärliga, legitima och duktiga, varför inte skaffa Fskatt och konkurrera på lika villkor? Uppmanar alla att anmäla kund till skatteverket om ni ser dom jobba hos någon.
Citera
2014-05-10, 13:56
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHedgehog
https://www.youtube.com/watch?v=6nFhj2kGWCE

Så, då blev dom avhysta från parkeringen i Kungälv. Får se vart cirkusen drar vidare nu

Fy fan va de ser ut!! skräp och skrot överallt! (nu vet jag iofs inte om det såg ut som skit innan "dem" kom dit).

Men vilken miljö att låta barnen växa upp i, fan när jag va liten fick man träffa polisen en gång, då kom han till skolan och berättade lite för oss och sen visade sin polisbil, det är typ all kontakt jag hade med polisen när jag växte upp.
Citera
2014-05-10, 14:16
Medlem
Haruspexs avatar
Träffade på en sån här jävel som stoppade mig i sin vita skåpbil och frågade om jag kunde hjälpa honom med lite weed, gjorde det trots att jag läst denna tråd - som han själv sa: "I dont want to fuck anyone over, I just want to get high man"

Han vart lamslagen av haschet jag styrde, lite rolig anekdot om detta folk.
Citera
2014-05-10, 14:39
Medlem
Miniwas avatar
Var ett gäng från Storbritannien/Irland i en vit skåpbil som besökte vårat hus i Falun idag.

De bär nån sorts gul reflexväst allesammans och saknar dessutom företagsnamn/logo både på bilen och sina "uniformer". Erbjöd sig att lägga om våran gång till dörren för ca 30.000 och sade även att de hade gjort jobb åt en av våra grannar men jag misstänker att detta är rent skitsnack.
Citera
2014-05-10, 15:35
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniwa
Var ett gäng från Storbritannien/Irland i en vit skåpbil som besökte vårat hus i Falun idag.

De bär nån sorts gul reflexväst allesammans och saknar dessutom företagsnamn/logo både på bilen och sina "uniformer". Erbjöd sig att lägga om våran gång till dörren för ca 30.000 och sade även att de hade gjort jobb åt en av våra grannar men jag misstänker att detta är rent skitsnack.

Problemet är att nu måste ni vara extra vaksamma och ha övervakning, risken finns att dom kommer hem till er och börjar riva medans ni är på jobbet.
Citera
2014-05-10, 19:40
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Problemet är att nu måste ni vara extra vaksamma och ha övervakning, risken finns att dom kommer hem till er och börjar riva medans ni är på jobbet.

Det är avgjort ingen risk, utan ett garanterat händelseförlopp! Det är deras affärsidé: utföra "arbete" som man inte önskar utfört och därför gör de det när man inte är hemma. Passiv övervakning är dessutom helt otillräcklig; de bryr sig inte om kameror. Att fysiskt avhysa dem är enda realistiska lösningen. Fast det bästa är såklart att ringa polisen så fort de närmar sig ens mark. De är själva inte särskilt intresserade av rätt och fel så det går bra att ange att de uppträtt hotfullt i förebyggande syfte.
Citera
2014-05-10, 23:49
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är avgjort ingen risk, utan ett garanterat händelseförlopp! Det är deras affärsidé: utföra "arbete" som man inte önskar utfört och därför gör de det när man inte är hemma. Passiv övervakning är dessutom helt otillräcklig; de bryr sig inte om kameror. Att fysiskt avhysa dem är enda realistiska lösningen. Fast det bästa är såklart att ringa polisen så fort de närmar sig ens mark. De är själva inte särskilt intresserade av rätt och fel så det går bra att ange att de uppträtt hotfullt i förebyggande syfte.

Självklart menade jag inte kameraövervakning, utan kanske en granne om de själva inte kan vara på plats.
Citera
2014-05-11, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbySands
What a load of rubbish. What do you know about the UK DVLA and car registrations and how they are checked jack shite. Our cars, caravans are controlled on a regular basis via the chassis number the police ring Interpol in Belgium and run all the numbers. So changing the number is useless. Any Swedish Gestapo police that are in here reads here can verified that.You mention caravans that were stolen in England and found here how do you know they belonged to travellers? And if they did their are many travellers groups here with Romanian Roma with them and some of them are not the best of people. All our stuff is legitimate and paid for I take exception to you saying otherwise you little Nazi fecker your grandmother got bred by a German solider

Hej there lil Bobby! Unfortunately for "your" travelling folk some of us do know how the DVLA works... and it seems there's 2 of your vehicles which haven't paid their tax for some months.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Fotona är tagna i Mjölby igår, senare blev transiten siktad i Norrköping, och säkra källor säger att detta gäng bordade en Finlandsfärja igår och är nu i Finland.

Norrköping: http://imgur.com/0BHCPE6

OBS: Jag anmodar ALLA att ta bilder på ALLA resande pikey idioter och postar dem här.

Little hard to make out the reg plate, but NG54 NYP is it. Enter that at https://www.taxdisc.direct.gov.uk/EvlPortalApp/app/enquiry?execution=e1s1 along with the Make, Ford and ooh you'll see it's not been taxed since January this year.

Even better... the flat bed here
https://www.youtube.com/watch?v=6nFhj2kGWCE#t=119
Hasn't been taxed since August last year. Now for it to be inspected, it has to go to the UK, and to drive on UK roads it needs to have paid its tax. So it's highly likely that truck is neither taxed nor tested, naughty naughty!
Citera
2014-05-11, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
BobbySands = svenskt troll, en riktigt irländare kan skilja mellan their och there

Inte nödvändigtvis. I många engelsktalande länder (har jag hört) fokuserar man inte lika mycket på skrivande som man fokuserar på det talade ordet. Inte alls ovanligt att "their/there/they're" blandas ihop, likaså exv "should have" och "should of".

Sen vet jag inte hur det är med travellers och skolgång, har de inte gått i skolan kan ju stavningen tänkas vara lite kass.
Citera
2014-05-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Inte nödvändigtvis. I många engelsktalande länder (har jag hört) fokuserar man inte lika mycket på skrivande som man fokuserar på det talade ordet. Inte alls ovanligt att "their/there/they're" blandas ihop, likaså exv "should have" och "should of".

Sen vet jag inte hur det är med travellers och skolgång, har de inte gått i skolan kan ju stavningen tänkas vara lite kass.
Har sett hur många travellers skriver på facebook och stavningen är inte den bästa, milt uttryckt.
Citera
2014-05-11, 19:03
Medlem
Claysons avatar
Givetvis är Bobby ett troll, sluta gärna att mata trollet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in