Citat:
Ursprungligen postat av
Varangian
Tja, det är inte min erfarenhet iaf. Jag sa nej artigt. De tjatade lite. Jag sa nej igen. De drog vidare.
Tänk om alla gjorde så!? Då slapp vi problemet. Jag har inte stött på det här patrasket, men gissar (jag är snäll) att de inte utsätter folk för rena hot, Men de är påträngande och lena i käften, så svaga personer "pratas omkull" - de uppför sig ungefär som dammsugarförsäljare.
Man ska inte ge sig in i diskussioner med dem. Bara börja filma. Då kan de iofs bli lite otrevliga, men det är ingen fara. De drivs av pengabegär, och inte av lust efter hämnd. Om man visar tydligt att man inte är intresserad, så ägnar de inte en vecka åt att försöka "straffa". De åker vidare, och hittar snart någon vek & godtrogen person att lura. Det finns gott om sådana..
En "närstående" blev pålurad ett mycket dyrt uppslagsverk av en dörrförsäljare. H*n levde då på studiestöd, och skulle inte ha haft en chans att betala månadskostnaden. Min fråga var "men varför gick du med på det här???". Svar: "men han var ju så trevlig.." Säljaren hade ett ovanligt namn, och var lätt att hitta (det här var långt innan internet..).Så jag åkte hem till honom, förklarade situationen, och krävde att han skulle annullera beställningen. Sedan sa jag lite mer, som är glömt & preskriberat nu

. Allting löste sig.. Sådant här löskefolk viker sig direkt, när de möter motstånd! Det finns alltid en annan stackars jävel att lura, om det blir bråk..
"Scum of the Earth"..