2014-05-08, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Enligt Ratsit finns det en Merzedes-Benz 1995 års modell hos paret, inte gratis med bil........Bilden från skolan i Gaza med Y**a ....det är inte hennes huvud,varför är det viktigt för Bio-pappan att ge BLT bilden?
20 år gammal bil?
Många kör sina 20 år gamla bilar till skroten.
Kostar inte många ören att köpa o är billig o äga pga att den inte är stöldbegärlig så försäkring lär ju vara billig med.
Bilen e ju billigare en än normal mobiltelefon kostar
Citera
2014-05-08, 22:50
Medlem
Kan man i tråden redogöra för inkomster är det väl inte fel att tala om utgifter spec. sådana som går ut över...vadå skattebefriad kostar inte bränsle o försäkring +parkeringar.......Beträffande bilden tycker jag inte flickans ansikte påminner ett dugg om Y**as!
Citera
2014-05-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja, medeltemperaturen ser behaglig ut, men det hindrar inte att det kan bli rått och vått, riktigt obehagligt ibland, särskilt på kvällar och nätter; så nog finns det något varmare plagg i varje garderob. Den här dagen ser också riktigt gråtrist ut, men det kan bero på fotots allmänna kvalitet.
Vilket inte bevisar något naturligtvis, bara nyanserar lite

Det ser i alla fall ut som dagtid. Men det visar sig allt efter utredningen fortgår.

Men jag tror detta är ett ganska komplicerat fall med många bottnar.
Citera
2014-05-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Nu kommer jag väl bli utbuad här men bilden som det samtalas om så är "yara" rund om maggen. Finns ingen annan sådan bild på det hullet som visats tills nu.
Jag luskat bland barnen som figurerar på nätet och denna tös, som verkar vara yaras syster, är en aning lik.
Är jag ute och cyklar?

Här är rätt bild:

https://anonfiles.com/file/09e95cecb7fe37d502424291c0dc09a5
Dem är ju så olika dem kan bli.
Citera
2014-05-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Kan man i tråden redogöra för inkomster är det väl inte fel att tala om utgifter spec. sådana som går ut över...vadå skattebefriad kostar inte bränsle o försäkring +parkeringar.......Beträffande bilden tycker jag inte flickans ansikte påminner ett dugg om Y**as!

Känner du henne personligen?
Citera
2014-05-08, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Källa på det tack. Du vet kanske inte så mycket om Gaza? Uppenbart.
Källan på det är tråden o deras fb samt bio pappans uttalanden.
Finns massor av bilder på Rami med flickan i Gaza.
Pappan säger att Madi kom med en grupp människor och tog med Yara till sverige.
Jag har bara läst tråden och tidnings artiklarna som tråden länkat till samt deras fb.
Så jag är övertygad om att de verkar resa fram o tebax som de har lust och köper inte storys om att man måste smugglas i tunnlar till egypten för de verkar ju vara lätt för dem o komma o gå som de vill.
Jag kanske tror fel men inget pekar ju på det ännu.
Citera
2014-05-08, 22:59
Medlem
Ingenting har föranlett orosanmälan säger skolan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18846034.ab
Citera
2014-05-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Nu kommer jag väl bli utbuad här men bilden som det samtalas om så är "yara" rund om maggen. Finns ingen annan sådan bild på det hullet som visats tills nu.
Jag luskat bland barnen som figurerar på nätet och denna tös, som verkar vara yaras syster, är en aning lik.
Är jag ute och cyklar?

Här är rätt bild:

https://anonfiles.com/file/09e95cecb7fe37d502424291c0dc09a5

Dom har - enligt mig - helt olik ansiktsform, oavsett hull.
Citera
2014-05-08, 23:11
Medlem
På mammans facebook då dem firar födelsedag i gaza som jag förstår så står det en fanta, sprite? Och coca cola på bordet. Heter de samma där som här och ser likadana ut? Eller är dem i Sverige?
Citera
2014-05-08, 23:14
Avslutad
Citat:
Källa på det tack. Du vet kanske inte så mycket om Gaza? Uppenbart.
Nej jag vet ingenting om Gaza o jag e inte intresserad heller den världsdelen ingår inte i de delar av världen jag vill besöka.
Sen tror jag att det är ganska stora skillnader på om man kommer med Svenskt pass eller ett utfärdat där eller i Syrien
Jag tror inte Svenskar hänvisas till tunnlar i egypten för att besöka Gaza.
O jag tror att både Rami och Madi använt Svenska papper när de rest dit o inte deras egna papper därifrån.
Men det är vad jag tror sedan skiter jag faktiskt i vilket de har slagit ihjäl ett barn här och det är inget jag kan ha förståelse för oavsett vilken jävla kultur de än har.
Jag kan bara hoppas att de får åka hem o avtjäna sina straff där för jag ser ingen anledning att jag skall vara med o betala för deras uppehälle i fängelse.
Bättre o skicka hem dom o låta dem straffas efter sin egen kultur.
Senast redigerad av Skitsverige 2014-05-08 kl. 23:17.
Citera
2014-05-08, 23:29
Medlem
Citat:
Fyra månader senare landar Y i Sverige iklädd samma jacka fast med vinterboots om fötterna ..

Men hakar man inte upp sig väl mycket på jackan..jag tänker älsklingsjacka fast det har kanske avhandlats. Jackan kan ha hängt med av flera olika skäl. Kan till med finnas flera likadana för att Y*R* ville ha precis en sådan. Men man har såklart konstaterat att det är samma jacka.
Citera
2014-05-08, 23:31
Medlem
Dr-Watsons avatar
Jag tycker nog att det är Yaras syster vid den bombade skolan. Båda har kanske fått likadana jackor.

Syskonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in