2014-05-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag har inga som helst möjligheter att tekniskt se om bilden är photoshoppad. Men jackan verkar onekligen varm för Gaza. Temperaturen verkar påminna om Kanarieöarnas. 10-20 grader varmt i januari och 25-30 grader varmt på sommaren. Här är en lista över medeltemperaturer månad för månad:
http://www.mittresvader.se/l/palestina/klimat-gaza-temperaturer-vattentemperatur.php

Fyra månader senare landar Y i Sverige iklädd samma jacka fast med vinterboots om fötterna ..
Citera
2014-05-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Enligt Ratsit finns det en Merzedes-Benz 1995 års modell hos paret, inte gratis med bil........Bilden från skolan i Gaza med Y**a ....det är inte hennes huvud,varför är det viktigt för Bio-pappan att ge BLT bilden?
Kan du förtydliga, helst illustrera på något sätt?
Citera
2014-05-08, 22:35
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Enligt Ratsit finns det en Merzedes-Benz 1995 års modell hos paret, inte gratis med bil........Bilden från skolan i Gaza med Y**a ....det är inte hennes huvud,varför är det viktigt för Bio-pappan att ge BLT bilden?

Bra fråga, varför är det viktigt att ge medierna den bilden?

Vad menar du med att det inte är hennes huvud?
Citera
2014-05-08, 22:36
Medlem
Citat:

Inte? Hur vet du det så säkert?
Citera
2014-05-08, 22:39
Avslutad
Citat:
Jag har inga som helst möjligheter att tekniskt se om bilden är photoshoppad. Men jackan verkar onekligen varm för Gaza. Temperaturen verkar påminna om Kanarieöarnas. 10-20 grader varmt i januari och 25-30 grader varmt på sommaren. Här är en lista över medeltemperaturer månad för månad:
http://www.mittresvader.se/l/palestina/klimat-gaza-temperaturer-vattentemperatur.php
Det har ju redan framkommit att båda MGM rest fram o tebax till gaza gång på gång så flickan kan ju varit här åkt hem o hälsat på o tagit bilder som styrker anledningen att få ASYL här.
Tror inte de fotoshoppat bilden utan flickan kan ha varit där precis när som helst i år eller förra året
Tyvärr så ljugs det så friskt från alla inblandade så framtiden får utvisa om ens något de påstått stämmer.
Det ända som är säkert är att vårdnadshavarna behandlat barnet riktigt illa och slagit ihjäl henne.
Synd att sverige skall utreda deras förehavanden jag tycker att barnets föräldrar skulle få ta hand om både utredning och straff påföljden.
Hade någon rört mitt barn så hade personen fått söka skydd hos polisen för jag hade gjort sönder fanskapet o skickat hem delarna i en påse.
Citera
2014-05-08, 22:41
Medlem
Citat:
Enligt Ratsit finns det en Merzedes-Benz 1995 års modell hos paret

Marknadsvärdet på den är väl nära Noll. Kanske t.o.m. skattebefriad? Vad har den bilen med detta att göra?

Saknar väl all relevans.
Citera
2014-05-08, 22:42
Medlem
Citat:

Allvarligt talat om ni kan konstatera att det är samma dag som de lättklädda vid skolbombningen så borde det vara något att gå på. Är det en "kall" dag då hon bara ska visa skolan där hennes skola bombades så kan det ju vara annorlunda. Temperaturskillnader och barns ej adekvata klädsel, älsklingsjacka är väl också faktorer. Hoppas verkligen ni får fram något!
Senast redigerad av VemKom 2014-05-08 kl. 23:06.
Citera
2014-05-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet inget om photoshopping alls, men det finns bild på Yara just i den röd/cerisa jackan med duffelknäppning från Sverige, då med rejäla vita halvlånga vita boots på fötterna. Mars 2013.

Här var samma överdel, men med sandaler på fötterna! Alla andra vid den bombningarna gick i kortärmade skjortor och sandaler.

Något stämmer inte.
Mamman har inte haft sin FB länge. Hon skaffade i FB i samma veva som jag tror att Yara kom hit. Dvs runt feb 2013. Alla (de flesta) bilder är uppladdade under perioden feb-mars-april. Där av förvirring tror jag.
Senast redigerad av purpleSoul 2014-05-08 kl. 22:54.
Citera
2014-05-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ja, medeltemperaturen ser behaglig ut, men det hindrar inte att det kan bli rått och vått, riktigt obehagligt ibland, särskilt på kvällar och nätter; så nog finns det något varmare plagg i varje garderob. Den här dagen ser också riktigt gråtrist ut, men det kan bero på fotots allmänna kvalitet.
Vilket inte bevisar något naturligtvis, bara nyanserar lite
Citera
2014-05-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Det har ju redan framkommit att båda MGM rest fram o tebax till gaza gång på gång så flickan kan ju varit här åkt hem o hälsat på o tagit bilder som styrker anledningen att få ASYL här.

Källa på det tack. Du vet kanske inte så mycket om Gaza? Uppenbart.
Citera
2014-05-08, 22:46
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Nu kommer jag väl bli utbuad här men bilden som det samtalas om så är "yara" rund om maggen. Finns ingen annan sådan bild på det hullet som visats tills nu.
Jag luskat bland barnen som figurerar på nätet och denna tös, som verkar vara yaras syster, är en aning lik.
Är jag ute och cyklar?

Här är rätt bild:

https://anonfiles.com/file/09e95cecb7fe37d502424291c0dc09a5
Senast redigerad av Bus-i-mitt-hus 2014-05-08 kl. 22:50.
Citera
2014-05-08, 22:49
Medlem
Citat:
Jo det är sant men det som är varmt för oss här ju knappast detsamma för dem. Det är samma sak i ett medelhavsland jag åker till mitt o vintern då går folk med tjocka jackor och mössor medan vi är alldeles till oss av de ynka 15 graderna.

Dessutom hade Gaza mer snö än oss denna vintern kom jag ihåg att jag såg på nyheterna så det skiftar nog mycket.
Senast redigerad av purpleSoul 2014-05-08 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in