2014-05-07, 13:13
Medlem
Någon som vill ge lite tips om vad jag bör göra med min gear/spec?
Har +40% physical damage och +15% dmg på Sweeping Wind samt +12% Exploding palm

http://eu.battle.net/d3/en/profile/oventh-2485/hero/4598229

Även ute efter lite tips på WD-spec, har inte spelat den så mycket men tycker den verkar ganska kul att spela. Gearen på denna är inget märkvärdigt, utan jag vill ha en specc först som är spelbar
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Oventh-2485/hero/10666897

Tacksam för all input man kan få här!
Citera
2014-05-07, 14:08
Medlem
Bulkmodes avatar
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12675388820

Vad tycker ni om denna post? World first level 100 paragon HC (classic D3) ger sina åsikter om RoS. Rätt bra skrivet!
Citera
2014-05-07, 17:32
Medlem
sjpatriks avatar
Äntligen så lyckades jag gambla mig till en soj ring, min wd fire-build är snart komplett!
Citera
2014-05-07, 17:34
Medlem
Yamals avatar
Äntligen! Fick både Cindercoat, Ring of Royal Grandeur och Golden Gorget of Leoric idag! DD
Citera
2014-05-07, 17:50
Medlem
chullans avatar
Började rift hoppa igår i rift it forward för att snabbt få shards att gambla, samtidigt så sparar jag all information om vad som droppas, antal shards, legendaries gamblade osv.
Har hittills gamblat 12720 shards på legs, vilket har resulterat i 30 legendaries. Totalt har jag gamblat 2544 items (legendaries, gula & blåa), så chansen för mig att gambla ett par legendary legs har hittills legat på strax över 1%. Ska bli intressant att se hur länge det tar för mig att få ett par Hexing Pants of Mr. Yan.
Citera
2014-05-07, 17:50
Medlem
Wopzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode

Vad tycker ni om denna post? World first level 100 paragon HC (classic D3) ger sina åsikter om RoS. Rätt bra skrivet!

En träffande beskrivning av spelets nuvarande skick.
Citera
2014-05-07, 17:54
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode

Verkar vara mkt gnäll om varför han inte gillar spelet längre. Lika tråkigt och irrelevant för mig som alla andra gnällspikar på forumen. Jag tyckte inte han gav någon feedback överhuvudtaget om hur man kan göra saker bättre, han bara gnällde om sånt som var dåligt. Han vill ha cred för tiden han lagt ner på spelet, men när ingen vill ge honom det (antagligen för att ingen bryr sig), så klagar han.

Tycker det va väldigt dåligt skrivet.

Edit; Det är bara att gå in på vilket forum som helst, så hittar du "this is why I quit"-trådar.. Faktum är att ingen bryr sig. Det gäller D3, SC2 och WoW. Alltid någon som är missnöjd.
Citera
2014-05-07, 20:48
Medlem
ImWorthlesss avatar
Varför misslyckas Blizzard med så mycket små detaljer då det kommer till så stora speltitlar?

Vad jag upptäckt nu senaste 2 dagarna.

Critdamage är helt felande.
Exempel: Jag har på en char 510 CD, tar jag bort en ring med 44 CD så förlorar jag totalt 56 CD.
Så, innan diverse översittare som finns i denna tråd kommer och börjar med sina påhopp och kasst utvecklade vokabulär så kan jag påpeka direkt.
Jag har på den karaktären, inte en enda poäng utdelad i paragonsystemet där det är % beräknat.

Exempel #2
Cooldown Reduce ger inte vad det säger.
Lägger jag en Amulett i min Head som ska ge 11.5% så ger det mig 6.95% Cooldown Reduce.
Samma visa där, inga poäng utplacerade i parasystemet.

Nu kan vissa se detta som en skitsak, då man exempelvis redan har massvis med critdamage och en summa skiljer med så lite marginal.

Men just Cooldown Reduce är vad en hel build kan baseras på, där i mitt tycke en tiondels sekund kan göra massvis.

Så, någon mer som tänkt på detta?
Och kanske tom. vet om det kommer lösas i kommande patch?
Citera
2014-05-07, 20:55
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Varför misslyckas Blizzard med så mycket små detaljer då det kommer till så stora speltitlar?

Vad jag upptäckt nu senaste 2 dagarna.

Critdamage är helt felande.
Exempel: Jag har på en char 510 CD, tar jag bort en ring med 44 CD så förlorar jag totalt 56 CD.
Så, innan diverse översittare som finns i denna tråd kommer och börjar med sina påhopp och kasst utvecklade vokabulär så kan jag påpeka direkt.
Jag har på den karaktären, inte en enda poäng utdelad i paragonsystemet där det är % beräknat.

Exempel #2
Cooldown Reduce ger inte vad det säger.
Lägger jag en Amulett i min Head som ska ge 11.5% så ger det mig 6.95% Cooldown Reduce.
Samma visa där, inga poäng utplacerade i parasystemet.

Nu kan vissa se detta som en skitsak, då man exempelvis redan har massvis med critdamage och en summa skiljer med så lite marginal.

Men just Cooldown Reduce är vad en hel build kan baseras på, där i mitt tycke en tiondels sekund kan göra massvis.

Så, någon mer som tänkt på detta?
Och kanske tom. vet om det kommer lösas i kommande patch?

Vad det gäller CHD så antar jag att du bara har räknat fel någonstans (no offence).

CDR adderas inte ihop, har du två saker som ger 20% så blir det inte 40%. Den tar först bort 20%, sen 20% av det som är kvar, och totalt blir det alltså 36%.
Citera
2014-05-07, 21:12
Medlem
Knoppys avatar
Är det någon som sitter på en bra sida för aktuella builds och items man ska ha? Söker och söker men hittar ingenting...

Spelar DH med Cluster Arrow atm.
Citera
2014-05-07, 22:00
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Vad det gäller CHD så antar jag att du bara har räknat fel någonstans (no offence).

CDR adderas inte ihop, har du två saker som ger 20% så blir det inte 40%. Den tar först bort 20%, sen 20% av det som är kvar, och totalt blir det alltså 36%.

CHD är inte så felräknad då jag tog bort 44CHD bara och siffrorna var rätt tydliga, och enligt dom i klanen så är inte all fläckfritt på den sidan..

Vad gäller CDR så kan jag givetvis tänka fel, dvs att det inte stackar helt och hållet, får kolla upp den biten lite mer

EDIT; Kollade över CDR lite, tog bort all Gear och alla skills osv som kunde ge CDR..
Måste missat nåt, för oavsett, så har jag 10%CDR helt naken o samtliga skills jag kan se som ger CDR borta..
Men hur som haver, med dessa 10% som finns kvar och jag lägger på ett par Shoulders jag har 8 CDR, så får jag 17.2 CDR, känns onekligen som ett riktigt skumt räknesätt dom har för det hela.
Senast redigerad av ImWorthless 2014-05-07 kl. 22:07. Anledning: Slippa dubbelposta.
Citera
2014-05-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
CHD är inte så felräknad då jag tog bort 44CHD bara och siffrorna var rätt tydliga, och enligt dom i klanen så är inte all fläckfritt på den sidan..

Vad gäller CDR så kan jag givetvis tänka fel, dvs att det inte stackar helt och hållet, får kolla upp den biten lite mer

EDIT; Kollade över CDR lite, tog bort all Gear och alla skills osv som kunde ge CDR..
Måste missat nåt, för oavsett, så har jag 10%CDR helt naken o samtliga skills jag kan se som ger CDR borta..
Men hur som haver, med dessa 10% som finns kvar och jag lägger på ett par Shoulders jag har 8 CDR, så får jag 17.2 CDR, känns onekligen som ett riktigt skumt räknesätt dom har för det hela.

Spelet är så in i helvetes broken. Man kan i princip inte lita på några siffror i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in