2014-05-07, 12:08
Medlem
Ardalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Mycket intressanta uppgifter du kommer med. Som vanligt måste jag säga.
Vad vet trådens skribenter om Southern Front? Är de skapade av CIA i Jordanien?
Angående frågeställningen så svarar jag: ja, tyvärr så kommer vapenleveranserna öka pga annalkande nytt kallt krig. Vapnen har redan fallit i orätta händer, då de slickats till muslimer.

Finns det någon verksam rebellgrupp som är sekulär, alltså inte "moderat", utan uttalat sekulär med eventuellt kristna medlemmar?
Till att börja med är du iranier och därför finns det risk att du snackar skit i syfte att gynna kamelregimen i Teheran.

Det finns bara några militära grupper som är uttalat sekulära. kurdiska grupper och andra kristna grupper kopplade till dom förstnämnda. Dessa benämns dock inte som rebeller.

Nej. Det finns inga sekulära grupper inom rebellerna. Det fanns en del i början av konflikten, men dom avlägsnade sig i takt med att rebellerna blev mer radikala. Sedan så får man inte glömma att oppositionen i Syrien aldrig varit organiserad eller haft möjlighet att utvecklas. Landet går efter enpartisystem och varenda oliktänkande varelse betraktas som satans unge.
Citera
2014-05-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Vi alla har sett video på Jabhat al-Akrad och al-Qaida flaggan sida vid sida
Har du källor på att kristna ,druser och alawiter finns i al-Akrad ?
Det var ingen al-Qaida flagga, utan någon annan islamistisk grupp.

Såg i en video på Youtube, där Jabhat al-Akrad bestog av alla olika sorters människor. Hittar tyvärr inte videon.

Men eftersom du försöker få alla i tråden att tro att oppositionen består av endast blodtörstiga sunni islamister så ska jag visa dig Jesus Christ Brigade inom FSA.
http://www.youtube.com/watch?v=yFfudH0L2g8

Här har vi en annan grupp inom FSA, Syrian Turkmen Brigade, om de syriska turkmenerna och de irakiska turkmenerna är samma sorts folk, så är turkemener shia, alltså shiamuslimer inom FSA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Turkmen_Brigades

Citat:
IDIOT han skrev Jabhat al-Akrad inte YPG

YPG ligger i hårda strider med al-Nusra,Ahrar al-Sham och ISIS i Hasakah provinsen när al-Akrad slickar röven på samma grupper i Aleppo .
Nejdå, al-Akrad ligger i krig med ISIS och Nusra. Alla kurdiska byar/städer utanför YPG-kontrollerad område styrs av al-Akrad.
Citera
2014-05-07, 13:27
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Men eftersom du försöker få alla i tråden att tro att oppositionen består av endast blodtörstiga sunni islamister så ska jag visa dig Jesus Christ Brigade inom FSA.
http://www.youtube.com/watch?v=yFfudH0L2g8

Största skämtet i tråden hittils? En "Kristen" brigad som passande nog heter Jesis Christ Brigade ... Som består av 10st maskerade nissar med gigantiska kors hängandes runt halsen haha
Jihadisterna är helt jävla sämst på propaganda
Citera
2014-05-07, 13:36
Medlem
Ardalans avatar
haha jesus christ brigade. Det är så som visa idioter i tråden brukar säga: radikala extrema islamistiska terrorister finns bland alla folk. Även kristna.

Är det här assyrier eller syriyoyo? Jag tror det är personer från dessa två folkgrupper, eftersom korsen är så jävla stora. Det är bara såna bondfolk som går runt med såna stora kors runt halsen. Ta inte ila upp.
Citera
2014-05-07, 14:20
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
http://www.liveleak.com/view?i=9b8_1364808438&comments=1
http://www.youtube.com/watch?v=AHust7h-2vE

Och ditt svar var 2st videos som är likadana som fail-propaganda-videon jag kommenterade innan
Citera
2014-05-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Och ditt svar var 2st videos som är likadana som fail-propaganda-videon jag kommenterade innan
Va vill du ha då? Ska jag ner o filma bland de eller vad är det du kräver?
Citera
2014-05-07, 15:09
Avslutad
Citat:

hahahaha vad han kräver är att du inte är så lättlurad, vem som helst kan ha gjort den videon och även ifall det hade varit kristna så är dom typ 10 pers? Vem representerar dom egentligen.
Citera
2014-05-07, 15:34
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
Vi alla har sett video på Jabhat al-Akrad och al-Qaida flaggan sida vid sida
Har du källor på att kristna ,druser och alawiter finns i al-Akrad ?
Vet ej om det finns kristna druser eller alawiter i al akrad men däremot finns det gamla SAA soldater i Al akrad som inte stod ut med att assad flygbombar civila.
https://www.youtube.com/watch?v=J3EoDfhqhvQ
Citera
2014-05-07, 15:52
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
hahahaha vad han kräver är att du inte är så lättlurad, vem som helst kan ha gjort den videon och även ifall det hade varit kristna så är dom typ 10 pers? Vem representerar dom egentligen.

Precis som Generalennn skriver...

Men visst, från början var konflikten inte lika "sekterisk" som den är nu, och i början av konflikten fanns det faktiskt en "kristen" brigad om jag kommer ihåg rätt, men dock kan det likaväl ha varit ett propagandastunt också.

Men att det idag skulle finnas helkristna förband på jihadistsidan är befängt.

Dem kristna har i princip sedan dag 1 varit på lojalist-sidan... Det är via sunni-moskeerna som upproret startade, så jag antar att dem kristna har varit med på vad som gäller från första början.
Man kan läsa artiklar på bl a. vatikanens egna nyhetssida om förföljerserna av kristna under konfliktens gång. Fördjupa dig i vad kristna i homs/idlib/hama var tvungna att göra när det blev jihadistkontrollerat är ett tips.
Citera
2014-05-07, 16:41
Medlem
Ardalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
Nu är det så att Qandil har fört fram bevis som styrker hans tes medan ni andra inte ens gjort ett försök att motbevisa honom utan enbart håller på och skrattar åt det. Lättlurad eller inte så är det fortfarande bara fakta som är relevant.

Tycker inte det är något märkvärdigt med den här videon då det finns en miljon liknande från små grupper i Syrien. Det finns motsättningar inom alla folkgrupper och sekter. Varenda hjärna kan ju inte tycka samma sak. Sedan så kan en grupps ståndpunkt bero på hur omgivningen ser ut. Är området dominerat av sunniaraber så är det givetvis smartast att inte sticka ut från flocken ifall man endast är ett fåtal.

Bathisregim anhängarna i tråden brukar så ofta som det går lyfta fram att Syrien är ett "jani" mångkulturellt land. Mångkulturellt mig ass! Regimen har försökt assimilera grupper genom aktiv eller passiv folkförflyttning, vilket lett till att en del folkgrupper bor på ställen som dom annars inte skulle komma i närheten. Så det finns säkert en hel del kristna araber som bor bland sunni araber.
Citera
2014-05-07, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ardalan
Nu är det så att Qandil har fört fram bevis som styrker hans tes medan ni andra inte ens gjort ett försök att motbevisa honom utan enbart håller på och skrattar åt det. Lättlurad eller inte så är det fortfarande bara fakta som är relevant.

Tycker inte det är något märkvärdigt med den här videon då det finns en miljon liknande från små grupper i Syrien. Det finns motsättningar inom alla folkgrupper och sekter. Varenda hjärna kan ju inte tycka samma sak. Sedan så kan en grupps ståndpunkt bero på hur omgivningen ser ut. Är området dominerat av sunniaraber så är det givetvis smartast att inte sticka ut från flocken ifall man endast är ett fåtal.

Bathisregim anhängarna i tråden brukar så ofta som det går lyfta fram att Syrien är ett "jani" mångkulturellt land. Mångkulturellt mig ass! Regimen har försökt assimilera grupper genom aktiv eller passiv folkförflyttning, vilket lett till att en del folkgrupper bor på ställen som dom annars inte skulle komma i närheten. Så det finns säkert en hel del kristna araber som bor bland sunni araber.

Har fört fram bevis? Ge mig ett par AK och RPG och några rånarluvor så ska jag också göra en liknande video. Jag minns när denna videon las upp, jag tror det va Thunderman som hoppade på den direkt och sa TITTA TITTA, KRISTNA MOT ASSAD! Propaganda, inget mer. Man är väl medveten om när en religiös grupp verkligen krigar, man vill mer än gärna visa vilken religion man tillhör och än så länge har jag verkligen inte sett några kristna grupper liknande Jabhat Al Nusra eller ens en större del inom FSA som består av kristna.
Citera
2014-05-07, 17:37
Medlem
Kurderna i Aleppo skrev ju nyligen på en vapenvila med Nusra,IF,Jam.
https://twitter.com/CdricLabrousse/status/459709773051469824/photo/1/large

Detta bevisar ju att kurderna i Aleppo inte kan hålla ett tvåfrontskrig mot SAA och IF samtidigt. De ska alltså samarbeta för att hålla undan SAA, för kurderna kan inte göra de själva.

Förövrigt gör Soria ett underbart jobb i tråden. Han är nästan dagligen inne och uppdaterar oss med länkar från krigets alla fronter. Ni kurder kommer bara in och gnäller och skriver långa rader med arg text.Jag undrar vad som uppskattas mest av den vardagliga läsaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in