Citat:
Jag gillar dagens Sverige tycker det är ett av de bästa länderna i världen att leva i. Därmed inte sagt att det inte finns problem, det finns det naturligtvis och dessa måste vi försöka lösa. Därför tycker jag det är bra om partier som ska ställa upp i valet till Sveriges Riksdag har ett tydligt partiprogram där man förklarar hur man vill lösa dessa problem.
Jag tror inte att dagens invandring leder till kriminalitet, misär och fattigdom. Det finns idag stora problem med sveriges integrationspolitik som måste lösas. Människor som invandrar hit måste komma in i samhället, lära sig språket, få jobb osv mycket snabbare. Det finns vissa människor som kommer hit som idag inte är intresserade av att bli en del av de svenska samhället och det är ett stort problem.
MEN vi har en åldrande befolkning och behöver få hit invandrare som arbetar.
En fråga till dig, när vi slängt ut alla invandrare hur tror du det blir då? Kommer allt att vara bra då?
Hur kunde Sverige under 1800-talet som då var ett av världens mest homogena länder vara så fruktansvärt fattigt och eländigt? Hur kunde de finnas så omfattande problem med brottslighet, alkoholism fattigdom och allmänt elände när det bara fanns "etniska svenskar"?
Vi är en del av EU för att vi har ingått ett multilateralt avtal efter en folkomröstning, vi kan gå ut om vi vill vilket jag tycker vi borde. Att sluta avtal innebär per se en kompromiss där man uppsäger sig viss frihet för att åtnjuta andra förmåner vilket jag tycker är rimligt att man ibland gör.
Att vi skulle vara i händerna på det globala banksystemet får du gärna utveckla.
Finns det några siffror på när "etniska svenskar" kommer att vara i minoritet?
Jag tror inte att dagens invandring leder till kriminalitet, misär och fattigdom. Det finns idag stora problem med sveriges integrationspolitik som måste lösas. Människor som invandrar hit måste komma in i samhället, lära sig språket, få jobb osv mycket snabbare. Det finns vissa människor som kommer hit som idag inte är intresserade av att bli en del av de svenska samhället och det är ett stort problem.
MEN vi har en åldrande befolkning och behöver få hit invandrare som arbetar.
En fråga till dig, när vi slängt ut alla invandrare hur tror du det blir då? Kommer allt att vara bra då?
Hur kunde Sverige under 1800-talet som då var ett av världens mest homogena länder vara så fruktansvärt fattigt och eländigt? Hur kunde de finnas så omfattande problem med brottslighet, alkoholism fattigdom och allmänt elände när det bara fanns "etniska svenskar"?
Vi är en del av EU för att vi har ingått ett multilateralt avtal efter en folkomröstning, vi kan gå ut om vi vill vilket jag tycker vi borde. Att sluta avtal innebär per se en kompromiss där man uppsäger sig viss frihet för att åtnjuta andra förmåner vilket jag tycker är rimligt att man ibland gör.
Att vi skulle vara i händerna på det globala banksystemet får du gärna utveckla.
Finns det några siffror på när "etniska svenskar" kommer att vara i minoritet?
Det är väl självklart att det finns sociala problem också att allt inte går att skylla på invandringen även om flera av samhällets problem idag direkt går att kolla dit så gör inte allt det.
Hur skall man lösa integrationen anser du när de flesta som kommer hit söker sig till sina landsmän som redan bor här vilket tex svenskar som flyttar till spanska solkusten också gör. Att vilja bo med sina egna som pratar samma språk, delar samma sociala normer, kultur, seder och traditioner är fullständigt normalt men är också en av ingredienserna till varför mångkulturen är dömd att misslyckas. Det enda man kan göra skulle vara att tvångsintegrera folk med vapen såsom skedde i amerikanska skolor på 60 talet när nationella miliser vägrade att släppa in negrer och amerikanska staten skickade dit fallskärmsjägare för att om nödvändigt öppna eld mot vit befolkning för att lösa integrationen i vita skoldistrikt.
Vad det gäller arbetsmarkanden så gäller samma sak dvs svenskar anställer inte araber och negrer när det finns svenskar att tillgå precis som att du inte hittar så många svenskar i arabernas familjeföretag (pizzeriorna). Återigen är det den inbyggda etnocentrismen som gör att vi dras hellre till vår egen sort.

) har försämrats inkluderar dig väl dig också? Därav är du en del av problemet