Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
De flesta har konstaterat att intervjun inte var någon höjdare men också att vissa liberaler och rödingar drar växlar på detta som de inte har täckning för. Vi talar här om kommunalpolitik och alla som träffat kommunpolitiker oavsett partifärg vet att SvP Robin knappast behöver skämmas bredvid dem.
Wow. Att ens försöka antyda att man gör en minimal ansträngning på att försvara eller rationalisera Olséns klavertramp (trots att journalisten gav honom femtioelva chanser) är bara självförnedrande och visar rimligtvis brist på självrespekt. Jag finner inga ord.
Skiten har redan slagit i fläkten. Allt ifrån normalt folk till kulturvänstern gör sig lustiga över Olsén på hans bekostnad. Till och med hårdhudade rasister på Flashback är inkluderade i skaran av människor som producerar skämt på löpande band.
Inte ens f.d. "propagandaministern" och PR-legenden (trots att han är/var en moderat) Per Schlingmann kan producera en pudel åt Olsén. Så illa är det, och spinndoktorn av särskild rang Schlingmann vet verkligen vad han gör.
Att ens försöka jämföra Olsén med andra kommunala politiker som har gjort och sagt dumma saker (som bleknar liknande en svart kavaj gör med blekmedel i jämförelsen till denna monstruöst komiska intervju) är trams. Denna intervjun slår inte SDaren från Värmland, Miljöpartisen som trodde på chemtrails eller Vänsterpartisten som ville införa rösträtt för spädbarn. Tillsammans.
Jag har träffat en hel del kommunpolitiker i mitt fackliga uppdrag och det är ett oerhört vitt spektrum i kompetens. Allt ifrån jubelidioter och jönsar (inte i samma liga som Olsén, han spelar i en egen) till sylvassa politiker som hade kunnat passa som ministrar eller ledamöter i partistyrelser.
Så summa summarum: Olsén ska skämmas vid närvaro av andra kommunpolitiker oavsett partitillhörighet. Dessa har åtminstone (oavsett vart de befinner sig i spektrumet jag talade om) ett hum om vad det är frågan om, till skillnad från Olsén som bevisligen är det skarpaste SvP har att lägga fram som toppnamn i Moras kommun.
Jag skäms å Sveriges vägnar, hur kan Moder Svea fostra sådana här söner?