Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-21, 16:20
  #17521
Medlem
Pittris avatar
Jag vet att SvP är emot den parlamentariska demokratin i Sverige men vad är deras svar på detta?
Citera
2014-05-21, 16:26
  #17522
Avstängd
Kakafonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittri
Jag vet att SvP är emot den parlamentariska demokratin i Sverige men vad är deras svar på detta?
Citat:
4, Sverige skall styras på ett så ändamålsenligt sätt som möjligt: Statsapparaten skall ledas av ett modernt statsskick som så effektivt som möjligt gagnar svenskarna. Statsskicket måste bygga på kompetens och ansvar, och dess uppgift skall alltid vara att tjäna befolkningen, aldrig tvärtom. Det styrande systemets ledord skall vara förbättring, utveckling och hela folkets väl.
Dagens statsskick har varit ett experiment som varat i ungefär ett sekel och det negativa resultatet av det går inte att ta miste på idag. Det demokratiska systemet är en av huvudanledningarna till den kaosartade situation som börjar sprida sig allt mer då dagens statsskick bygger på ansvarslöshet, egoism och folksplittring, vilket har möjliggjort inflytande för allehanda särintressen på bekostnad av allmänhetens dito. Ett nytt system där kompetens, ansvar och allmännytta är ledord måste ersätta det nuvarande systemet för att kunna lösa krisen som skapats och sedan kontinuerligt förbättra Sverige.

Man kan kanske tänka sig att partiet söker inspiration både från korporativismen och från den fornnordiska ledartanken. Detta i kombination med ett stärkt folkstyre i framför allt lokala frågor. SÅ har jag åtminstone uppfattat det, men något färdigt styrelseskick finns inte publicerat än. I så fall har jag missat det.
__________________
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-05-21 kl. 16:30.
Citera
2014-05-21, 17:44
  #17523
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Till dom som dömer ut Svp eller enskilda Svp-medlemmar. Vad ska vi göra? Lägga ner verksamheten. Ska alla gå över till motståndsrörelsen. Hoppas på att SD nånsin blir som det en gång var. Starta nåt nytt parti eller rörelse. Eller gå med i Svp och kämpa för ett Svenskt Sverige istället för att sitta här och vara så himla smarta "nationalister" och besserwissra. För Sverige och Svenskarna. Alltid.
Citera
2014-05-21, 18:09
  #17524
Avstängd
Kakafonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Du måste vara den mest hjärndöda i hela landet
Jag har precis gjort en analys av partiprogrammet och pekat ut dess svagheter, så kommer du och postar en länk till det.
Du fattas elementär kunskap om nationalism plus en enkel analysförmåga att kunna läsa ett inlägg på flashback utan att fylla ut med din egna förvirring.
Är du berusad? Jag länkade till stadgarna, inte till partiprogrammet. Förstår du skillnaden? Du är helt fel person att prata om "kunskap" och "analyser" för övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av enriktigsvensk.
Till dom som dömer ut Svp eller enskilda Svp-medlemmar. Vad ska vi göra? Lägga ner verksamheten. Ska alla gå över till motståndsrörelsen. Hoppas på att SD nånsin blir som det en gång var. Starta nåt nytt parti eller rörelse. Eller gå med i Svp och kämpa för ett Svenskt Sverige istället för att sitta här och vara så himla smarta "nationalister" och besserwissra. För Sverige och Svenskarna. Alltid.
Det kommer nog alltid finnas olika suspekta element som av olika skäl försöker motarbeta partiet. Det kommer man nog inte ifrån, man får lära sig att sålla helt enkelt och ignorera de värsta tokskallarna och öppet fientliga individerna.
Citera
2014-05-21, 18:24
  #17525
Medlem
Neolitikums avatar
För ett år sedan var bla Skillt på väg ner till Syrien för att strida för Al-Assad.
Nu så är Al-Assad enligt SvP en ond diktator som är i maskopi med "Putler"
Citera
2014-05-21, 18:51
  #17526
Avstängd
Kakafonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
För ett år sedan var bla Skillt på väg ner till Syrien för att strida för Al-Assad.
Nu så är Al-Assad enligt SvP en ond diktator som är i maskopi med "Putler"
Blir det inte tröttsamt att hitta på halmgubbar som du sedan argumenterar emot? Vad är vitsen med att ljuga ihop vad ens politiska motståndare står för och sedan bemöta den lögnen man själv har skapat? Då kan jag ju lika gärna påstå att du är en barnvåldtäktsman och argumentera utifrån den premissen.

Var någonstans kallar SvP Al-Assad för "ond diktator"? I princip samtliga tycker nog motsatsen. Du kan ju inte bara hitta på saker som du sedan "kräver ansvar" för. Det blir ju jätteknasigt.
__________________
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-05-21 kl. 18:55.
Citera
2014-05-21, 18:59
  #17527
Avstängd
Kakafonisks avatar
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

Citat:
Idag genomförde medlemmar ur Svenskarnas parti i Stockholm en protestaktion utanför den tyska ambassaden. Anledningen till detta var att tyska staten ännu en gång ska försöka förbjuda det nationalistiska partiet NPD.
Citera
2014-05-21, 19:04
  #17528
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Blir det inte tröttsamt att hitta på halmgubbar som du sedan argumenterar emot? Vad är vitsen med att ljuga ihop vad ens politiska motståndare står för och sedan bemöta den lögnen man själv har skapat? Då kan jag ju lika gärna påstå att du är en barnvåldtäktsman och argumentera utifrån den premissen.

Var någonstans kallar SvP Al-Assad för "ond diktator"? I princip samtliga tycker nog motsatsen.

Personligen förstår jag inte all denna fokus på vad som sker och har skett i Ukraina och Syrien osv. Det är ju en valrörelse vi är mitt uppe i. Svp ställer upp i vad det 35? kommuner. Partiföreträdare blir intervjuade nästan dagligen. Lögnmedia visserligen men ändå. Är det inte detta vi ska fokusera på. Kampen för Sverige. Visst, det är mycket intressant och viktigt det som sker i världen. Självklart. Men nu är det ju snart val. All fokus och energi bör ligga på detta. Vi vill ha Sverige tillbaks.
__________________
Senast redigerad av enriktigsvensk. 2014-05-21 kl. 19:08.
Citera
2014-05-21, 19:25
  #17529
Avstängd
Kakafonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enriktigsvensk.
Personligen förstår jag inte all denna fokus på vad som sker och har skett i Ukraina och Syrien osv. Det är ju en valrörelse vi är mitt uppe i. Svp ställer upp i vad det 35? kommuner. Partiföreträdare blir intervjuade nästan dagligen. Lögnmedia visserligen men ändå. Är det inte detta vi ska fokusera på. Kampen för Sverige. Visst, det är mycket intressant och viktigt det som sker i världen. Självklart. Men nu är det ju snart val. All fokus och energi bör ligga på detta. Vi vill ha Sverige tillbaks.
Jag håller med, och det gör partiet också. Det är bland annat därför man tidigarelägger Nordisk Vision så att den sista delen av valrörelsen inte störs. Givetvis är det inrikespolitik och valrörelsen som partiet ska fokusera på i detta läge, något jag tror de flesta håller med om om de tänker efter en stund. Inte på många decennier har svenska rasnationalister ställt upp i lika många kommuner som vi gör nog. Till och med massmedia gastar ju om att det är den största mobiliseringen sedan kriget.

En av de viktigaste perioderna på mycket länge. Och SvP har aldrig fått så här mycket fokus tidigare.
Citera
2014-05-21, 19:30
  #17530
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
För ett år sedan var bla Skillt på väg ner till Syrien för att strida för Al-Assad.
Nu så är Al-Assad enligt SvP en ond diktator som är i maskopi med "Putler"

Det var väl mer än ett år sen.
Och han var väl inte ens medlem i SvP då utan var engagerad i ND (tills han straffade ut sig då, men det var ju också det som gjorde att resan till syrien inte blev av kan man tro).
Citera
2014-05-21, 19:37
  #17531
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Jag håller med, och det gör partiet också. Det är bland annat därför man tidigarelägger Nordisk Vision så att den sista delen av valrörelsen inte störs. Givetvis är det inrikespolitik och valrörelsen som partiet ska fokusera på i detta läge, något jag tror de flesta håller med om om de tänker efter en stund. Inte på många decennier har svenska rasnationalister ställt upp i lika många kommuner som vi gör nog. Till och med massmedia gastar ju om att det är den största mobiliseringen sedan kriget.

En av de viktigaste perioderna på mycket länge. Och SvP har aldrig fått så här mycket fokus tidigare.

Det är naturligtvis positivt. Jag menade inte Svp utan mer en del element här inne som ska tjata om Ukraina hit och dit. Partiet gör ett bra jobb tycker jag. Nu ska här bli åka av.
__________________
Senast redigerad av enriktigsvensk. 2014-05-21 kl. 19:43.
Citera
2014-05-21, 19:43
  #17532
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Hur ser män- och kvinnofördelningen ut bland SvPs väljare och aktiva medlemmar? Det här är nog såklart svårt att bedöma, men på ett ungefär? Har SvP några kvinnliga politiker överhuvudtaget?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback