Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Jag ska dit i år och det brukar vara jättetrevligt! Den här gången sammanfaller det ju med nationaldagsfirandet också så det blir två flugor i en smäll!
Vi kanske kan ha någon form av utbildning eller liknande i mediaträning för alla våra kandidater som finns på plats. Jag vet att jag skulle ha nytta av en sån sak iaf.
Trevligt med ett nationalistiskt nationaldagsfirande. Sådant tror jag många skulle uppskatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ni menar alltså att det inte finns någon uppbyggd struktur för träning och stöd till era kandidater?
Efter vad man har sett och hört i media så kanske man inte ska vara så förvånad iofs.
.
Man har som sagt haft en utbildningshelg hittills där man gått igenom lite med kandidaterna. Det är viktigt att arbeta mer med sådant även om Svenskarnas partis resurser såklart är begränsade.
Citera
2014-05-06, 14:21
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ni menar alltså att det inte finns någon uppbyggd struktur för träning och stöd till era kandidater?
Efter vad man har sett och hört i media så kanske man inte ska vara så förvånad iofs.

Vi har tidigare i år genomfört en kortare utbildningshelg för våra kandidater. Vi försöker ge våra kandidater stöd och hjälp i största möjliga mån men vi har ju inte riktigt samma ekonomiska resurser som många andra partier.
Så att diskutera hur man utnyttjar den tid man ges i media på bästa sätt när vi ändå träffas på Nordisk Vision i sommar kan vara ett bra sätt att spara pengar med.
Senast redigerad av Rickard-SvP 2014-05-06 kl. 14:25.
Citera
2014-05-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Ja, man kan konstatera att det inte är något som utomstående har att göra med eftersom Svenskarnas parti inte får något medlemsbaserat statligt stöd likt de stora partierna.

De som tjatar om medlemssiffror verkar ju mest vara kommunister, journalister och personer på olika sätt har ett intresse av att kartlägga partiets verksamhet.

Ja, man kan också konstatera att genom att vägra att svara på frågan och på frågan varför man inte vill svara på frågan svara "därför" framstår man som en idiot.

Lyssnade om nu. Man märker hur journalisten drar ner nivån och tempot i sitt språk ju mer Robin får prata som om han pratar med ett barn eller någon efterbliven. Hela intervjun är fantastiskt rolig!
Citera
2014-05-06, 14:33
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Det är väl lite oklart hur många de är eftersom geniet av någon anledning vill hålla detta hemligt.

Om han är toppnamn av 10-15 personer lär de andra vara riktiga stjärnskott. Det hade varit bra om det lyckades knyta till sig någon som åtminstone framstod som nära normalbegåvad.

Jag kan garantera dig att det finns människor i dom etablerade partierna
som är lika om inte mer obegåvade i media än vad han är ta en sådan
som Monica Green (Kvinnan som vill legalisera incest), men det blåses
det inte upp lika mycket då journalister inte ser något propagandavärde
i det. Utan det händer enbart om det rör sig om Sverigedemokrater
och Svenskpartister. Tror inte sådana här småincidenter knappast
kommer ha någon direkt inverkan på valresultatet.
Citera
2014-05-06, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Jag brukar vara försiktig med att kritisera SvP representanter av flera skäl men vad beträffar Robin Olsén så får jag nog göra ett undantag. Robin var en total katastrof för SvP, han visade upp tre attribut som bekräftar den typiska stereotypen av en hollywood nazist dvs 1,intelligensbefriad och allmänt trögtänkt, 2, osympatisk och 3, klär sig som en jävla pundarslusk.

Ja, vad han gör är att få partiet att framstå som någon sorts subkulturell hobbyverksamhet genom sitt sätt att företräde, ett huligangäng dit man ansluter sig p.g.a den varma känsla man får i kroppen av att stå 200 m ifrån den lokala synagogan och skrika "Sieg Heil!". Inte någon seriös, politisk rörelse som får vettiga människor att ansluta sig av den enkla anledning att de vill skapa en bättre värld för sina barn och barnbarn.
Senast redigerad av Abraham.Foxman 2014-05-06 kl. 14:38.
Citera
2014-05-06, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Har du något exempel på en intervju där Monica Green gör bort sig? Hennes incest-uttalande blåstes för övrigt upp ganska ordentligt.
Citera
2014-05-06, 14:49
Medlem
Citat:

Har inte hört någon intervju med henne, om du har någon där hon framstår ens i närheten av lika sinnessvag som Lille-Robin här får du gärna länka!

Det är alltså inte i första hand Robins åsikter jag vänder mig emot, även om jag ogillar dem, utan att någon som är så fullständigt inkompetent tillåts ta plats i media för ett parti som till hösten ska ställa upp i valet.
Citera
2014-05-06, 14:55
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Vi har tidigare i år genomfört en kortare utbildningshelg för våra kandidater. Vi försöker ge våra kandidater stöd och hjälp i största möjliga mån men vi har ju inte riktigt samma ekonomiska resurser som många andra partier.
Så att diskutera hur man utnyttjar den tid man ges i media på bästa sätt när vi ändå träffas på Nordisk Vision i sommar kan vara ett bra sätt att spara pengar med.

Vad ingick i den utbildninghelgen?
Enklare råd och tips som att i varje fall ha läst något om de frågor man påstår sig tycka vara viktiga?

Citat:

Klart det finns idioter i alla partier. Frågan är om det finns annat än idioter i SvP?

Menar du att Robins intervju har blåsts upp nån annanstans än på flashback? I såfall var?
Nu är det iofs i princip bara rapport som jag följer av svensk media, men av vad jag har sett så har hans intervju endast publicerats på webbplatsen för lokalradion som genomförde intervjun?
Citera
2014-05-06, 14:58
Medlem
Jag har inte heller något till övers för Robins åsikter. Jag tycker mest det är fascinerande att de låter en sådan krutdurk uttala sig. Det känns ju som att han skulle kunna säga lite vad som helst. Robin är SvP:s Levi Klausen
Citera
2014-05-06, 15:01
Avslutad
Citat:
Menar du att Robins intervju har blåsts upp nån annanstans än på flashback? I såfall var?
Nu är det iofs i princip bara rapport som jag följer av svensk media, men av vad jag har sett så har hans intervju endast publicerats på webbplatsen för lokalradion som genomförde intervjun?
Min Facebook är fullständigt översvämmad av "Inte rasist, men", "Genusfolket", och liknande sidor som gjort en uppdatering angående intervjun.. De syns på min Facebook för att vänner gillat/kommenterat. Det är även ett flertal privatpersoner som spridit den för att visa hur dum i huvudet Robin Olsén är. För det ska man inte sticka under stol med - han är faktiskt riktigt trög. Och han är alltså ordförande...

Jag är fortfarande inte helt, helt säker på om jag ska rösta SD eller SvP i riksdagsvalet... varför?

Därför.

Å andra sidan, nu vet alla att Svenskarnas parti finns. Helt sjukt att ett parti som har som mål att få 0,2 % av rösterna får så mycket uppmärksamhet - både i media och av privatpersoner.
Senast redigerad av U-Fig 2014-05-06 kl. 15:06.
Citera
2014-05-06, 15:08
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=KQvziO9mCg8
82000 visningar

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Å andra sidan, nu vet alla att Svenskarnas parti finns. Helt sjukt att ett parti som har som mål att få 0,2 % av rösterna får så mycket uppmärksamhet - både i media och av privatpersoner.
Nationalism säljer?

Massmedia kan ju inte låta bli att rapportera om stöveltramp. De klarar helt enkelt inte av, rent mentalt, att bara ignorera Svenskarnas parti. Och det är förstås rätt så trevligt.
Senast redigerad av Savitri 2014-05-06 kl. 15:11.
Citera
2014-05-06, 15:19
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
[...]

Nja, det är ju sanning med modifikation. Vi har som mål att i detta valet nå minst 10 000 riksdagsröster. Betoning på "minst". Målet är ju naturligtvis att på sikt totalt utklassa de övriga partierna och reformera politiken på grundnivå, för vilket det krävs minst två mandatperioder med majoritet.

Ett högt mål, ja, men det är också därför vi sätter realistiska delmål. Och 10 000 riksdagsröster känns alltmer realistiskt för var dag som går. Nästa mål är 1%-spärren, något man självklart hoppas på att nå redan i år, men det är inte jätterealistiskt.

Vi arbetar med vad vi har och tar vad vi får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in