Citat:
Idag finns inget parti eller grupp som har den extrema synen på vem som är svensk eller inte och tur är väl det. Både enligt SvP (och SMR?) så kan vita närbesläktade folk assimileras in i den svenska kulturen då de är så pass genetiskt lika det svenska folket att det bara är kulturen som skiljer något och här är ju även de flesta västerländska kulturer så pass närbesläktade så det blir inga problem där heller.
Inte ens Adolf Hitler hade din extrema syn på vem som är svensk (tysk då i Adolfs fall). Själv är jag en fjärdedels holländare och har massa vallonblod i mig och är tillika medlem i SvP. Partiet är fyllt av folk som har helt eller delvis annan västerländsk etnicitet än pursvensk tex finsk, estländsk, spansk, grekisk, dansk osv så då hade vi ju fått rensa ut oss själva med
Inte ens Adolf Hitler hade din extrema syn på vem som är svensk (tysk då i Adolfs fall). Själv är jag en fjärdedels holländare och har massa vallonblod i mig och är tillika medlem i SvP. Partiet är fyllt av folk som har helt eller delvis annan västerländsk etnicitet än pursvensk tex finsk, estländsk, spansk, grekisk, dansk osv så då hade vi ju fått rensa ut oss själva med

De flesta européer är genetiskt nära varandra om man jämför med utomeuropéer.
Dock kan vissa extrem sydeuropéer och en del östeuropeiska vara gränsfall.
Tex så har vissa sicilianare och ö-greker för mycket utomeuropeisk admixture för att räknas som vita enligt mig. Samma sak gäller vissa ryssar och finska folk. De har för hög andel asiatisk admixture. Då pratar jag inte om finnar och vita ryssar utan om diverse blandfolk i Östeuropa.
Men att propagera för att svenskar är en egen ras är fel. Ett folk absolut. Dock ett folk som är näst intill identiskt med övriga skandinaver och nordtyskar. Det betyder dock inte att vi ska ta bort gränserna inom Europa