Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Idag finns inget parti eller grupp som har den extrema synen på vem som är svensk eller inte och tur är väl det. Både enligt SvP (och SMR?) så kan vita närbesläktade folk assimileras in i den svenska kulturen då de är så pass genetiskt lika det svenska folket att det bara är kulturen som skiljer något och här är ju även de flesta västerländska kulturer så pass närbesläktade så det blir inga problem där heller.

Inte ens Adolf Hitler hade din extrema syn på vem som är svensk (tysk då i Adolfs fall). Själv är jag en fjärdedels holländare och har massa vallonblod i mig och är tillika medlem i SvP. Partiet är fyllt av folk som har helt eller delvis annan västerländsk etnicitet än pursvensk tex finsk, estländsk, spansk, grekisk, dansk osv så då hade vi ju fått rensa ut oss själva med

De flesta européer är genetiskt nära varandra om man jämför med utomeuropéer.
Dock kan vissa extrem sydeuropéer och en del östeuropeiska vara gränsfall.
Tex så har vissa sicilianare och ö-greker för mycket utomeuropeisk admixture för att räknas som vita enligt mig. Samma sak gäller vissa ryssar och finska folk. De har för hög andel asiatisk admixture. Då pratar jag inte om finnar och vita ryssar utan om diverse blandfolk i Östeuropa.

Men att propagera för att svenskar är en egen ras är fel. Ett folk absolut. Dock ett folk som är näst intill identiskt med övriga skandinaver och nordtyskar. Det betyder dock inte att vi ska ta bort gränserna inom Europa
Citera
2014-06-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Men att propagera för att svenskar är en egen ras är fel. Ett folk absolut. Dock ett folk som är näst intill identiskt med övriga skandinaver och nordtyskar. Det betyder dock inte att vi ska ta bort gränserna inom Europa
Jag tycker inte att svenskar ska beblandas med varken tyskar, övriga europeer, eller amerikaner. Jag behöver inte studera genetik för att komma till den slutsatsen och det är min rättighet att inneha vilken åsikt jag vill, men jag kan ju välja att inte fortsätta propagera mina åsikter i denna tråd.
Citera
2014-06-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag tycker inte att svenskar ska beblandas med varken tyskar, övriga europeer, eller amerikaner. Jag behöver inte studera genetik för att komma till den slutsatsen och det är min rättighet att inneha vilken åsikt jag vill, men jag kan ju välja att inte fortsätta propagera mina åsikter i denna tråd.
Vi är redan blandade med tyskar. Våra språk har dessutom samma ursprung. Så på den punkten är det ganska kört, grabben.
Citera
2014-06-09, 20:37
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Synd att du missade det.
Det var oerhört trevligt. Vi hade riktig tur med vädret och ungarna älskade hoppborgen.
För många av deltagarna var det första gången de var på Öland och besöket på Borgholms slottsruin var riktigt intressant. Även köksmästarens coleslaw som serverades till grillningen under lördagen var fan en upplevelse i sig själv. Jag gillade nog Södermans tal bäst även om Björn var rolig och Daniel Carlsen var intressant att lyssna på.

Det verkar ha varit trevligt där på Öland. Spelades talen in? Både Magnus Söderman och Björn Björkqvist är ju väldigt duktiga talare, så det skulle vara intressant att få lyssna på dem.
Citera
2014-06-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Vi är redan blandade med tyskar. Våra språk har dessutom samma ursprung. Så på den punkten är det ganska kört, grabben.
Nej det är inte kört. Man kan använda kyrkböcker för att fastställa släktskap.
Jag har kommit fram till att svenskarnas parti inte står för de värderingar jag har, så jag kommer inte rösta på dem.
Citera
2014-06-09, 21:26
Medlem
Citat:
Jag har kommit fram till att svenskarnas parti inte står för de värderingar jag har, så jag kommer inte rösta på dem.

Dina värderingar är för extrema och utdaterade. Dock håller jag med om att alla europeiska folk ska fortsätta ha sin särart och egna kulturer utan att blandas till en sörja likt vita i USA.

Men vi bör samarbeta och ett förhållande européer emellan är ingen dödssynd.
Citera
2014-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ja, och då kommer nog de flesta svenskar hitta åtminstone en anfader från antingen Tyskland, Holland eller Frankrike. Ge dig nu.
Citera
2014-06-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Ja, och då kommer nog de flesta svenskar hitta åtminstone en anfader från antingen Tyskland, Holland eller Frankrike. Ge dig nu.
Jag har i varje fall ingen i min släkt fem generationer tillbaka. Jag kan förstå att det finns icke svenska motivationer bakom ert tänk. Jag ger mig aldrig.
Citera
2014-06-09, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det verkar ha varit trevligt där på Öland. Spelades talen in? Både Magnus Söderman och Björn Björkqvist är ju väldigt duktiga talare, så det skulle vara intressant att få lyssna på dem.
Ja. Talen spelades in, och Björkqvists anförande var nog bland det bästa jag hört på mycket länge. Vi får verkligen hoppas att de snart släpps för offentligheten.

Citat:
Det beror som sagt på vad man vill fastställa. Kyrkoböckerna säger ju ingenting om huruvida tidigare anfäder har varit från Tyskland, England, Danmark, Finland, Norge eller liknande. Personer som inte har någon anfader från något annat vitt närliggande landområde är nog relativt få som sagt, och att börja kasta ut människor som har en dansk farfars far eller en tysk mormor, det känns mer som sådant som våra fiender gärna ljuger och påstår att vi ägnar oss åt för att diskreditera oss, snarare än faktisk verklighet.

Citat:
Nej, det gör du såklart som du vill. Låt mig vara den förste att lyckönska dig på jakten efter ett alternativ som passar just dina åsikter. För gissningsvis kommer du nog att få starta det själv.
Citera
2014-06-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Det beror som sagt på vad man vill fastställa. Kyrkoböckerna säger ju ingenting om huruvida tidigare anfäder har varit från Tyskland, England, Danmark, Finland, Norge eller liknande.
Man använder de 32 femte generationens förfäder för att definiera de 16 fjärde generationens förfäder som svenskar. Kyrkböckerna säger en hel del men visst man kan inte gå hur långt tillbaka i tiden som helst. Men fem generationer tillbaka i tiden finns det kyrkböcker för. Kyrkböckerna säger saker som namn, född, död, dödsorsak, föräldrar, syskon, inflyttning, utflyttning, husförhör, kyrkliga räkenskaper, vigsel, födde, yrken, sjukdomar, prästens noteringar. Så det finns mycket information.
Senast redigerad av matterik 2014-06-09 kl. 22:26.
Citera
2014-06-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
De flesta européer är genetiskt nära varandra om man jämför med utomeuropéer.
Dock kan vissa extrem sydeuropéer och en del östeuropeiska vara gränsfall.
Tex så har vissa sicilianare och ö-greker för mycket utomeuropeisk admixture för att räknas som vita enligt mig. Samma sak gäller vissa ryssar och finska folk. De har för hög andel asiatisk admixture. Då pratar jag inte om finnar och vita ryssar utan om diverse blandfolk i Östeuropa.

Självklart så finns det gränsfall även inom Europas gränser men jag menade rent generellt
Citera
2014-06-09, 22:43
Medlem
DEATHSTARRs avatar
När man har för extrema åsikter för SvP - ja, då är det ta mig fan illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in