Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 13:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Det gör han jävligt rätt i. Allt annat vore skriande okamratligt, extremt skadligt och skulle snabbt störta partiet i fördärvet.

Generellt angående skrangliga intervjuer så är min erfarenhet att lärokurvan går väldigt snabbt uppåt. Många är bristfälliga i början, men efter bara 2-3 telefonare kan de plötsligt vara kungar. Det handlar mycket om att bara bli bekväm i situationen. Därför är det ytterst klantigt att bita hårt mot nybörjare.

Det är inte hans första intervju, och han är toppnamn i sin kommun.
Kanske SvP skulle ägna en tanke åt att erbjuda sina kandidater lite stöd och träning?
Eller löser sig sånt också av sig självt bara man kastar ut packet?

Och visst.. man kanske inte behöver vara taskig mot en snubbe som är ovan vid att bli intervjuad och gör bort sig totalt. Men inte kan man göra annat än att skratta åt försöket att profilera sig mot frågor som rör äldreomsorgen och sen när nån frågar vad man faktiskt har för åsikter angående denna inte ens ha vara i närheten av grundläggande påläst i frågan.
Citera
2014-05-06, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är inte hans första intervju, och han är toppnamn i sin kommun.
Du får det att låta som att Svenskarnas parti i Mora har hundratals medlemmar, jag tror inte att det stämmer utan jag antar helt utan att veta att det handlar om en 10-15 personer som arbetar för partiet där.

Citat:
Kanske SvP skulle ägna en tanke åt att erbjuda sina kandidater lite stöd och träning?
Eller löser sig sånt också av sig självt bara man kastar ut packet?
Jag läste att åtminstone en sådan utbildning genomfördes tidigare i år.

Träning ger färdighet, vad är ditt förslag, att man kastar ut alla medlemmar som inte gör bra ifrån sig i radio eller tv-intervjuer?
Citera
2014-05-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Du får det att låta som att Svenskarnas parti i Mora har hundratals medlemmar, jag tror inte att det stämmer utan jag antar helt utan att veta att det handlar om en 10-15 personer som arbetar för partiet där.

Jag läste att åtminstone en sådan utbildning genomfördes tidigare i år.

Träning ger färdighet, vad är ditt förslag, att man kastar ut alla medlemmar som inte gör bra ifrån sig i radio eller tv-intervjuer?

Tydligen inte så framgångsrik träning då

Nej. Mitt förslag är att såklart att man lägger ner partiet.
Men annars kan man ju i alla fall låta sina företrädare vara ärliga och inte säga att äldreomsorgen är en av deras hjärtefrågor när det i en intervju snabbt visar sig att personen inte kan ett endaste jävla dugg om det.
Annat än att äldre vill träffa andra människor och gillar att fika, då...
Citera
2014-05-06, 13:20
Medlem
Citat:

Det är väl lite oklart hur många de är eftersom geniet av någon anledning vill hålla detta hemligt.

Om han är toppnamn av 10-15 personer lär de andra vara riktiga stjärnskott. Det hade varit bra om det lyckades knyta till sig någon som åtminstone framstod som nära normalbegåvad.
Citera
2014-05-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Det är väl lite oklart hur många de är eftersom geniet av någon anledning vill hålla detta hemligt.

Om han är toppnamn av 10-15 personer lär de andra vara riktiga stjärnskott. Det hade varit bra om det lyckades knyta till sig någon som åtminstone framstod som nära normalbegåvad.

Problemet är att de som är villiga att vara offentliga oftast är de som inte har något att förlora.
Citera
2014-05-06, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Nej. Mitt förslag är att såklart att man lägger ner partiet..
Du verkar ganska fientligt sinnad. Själv tror jag att personen som intervjuas kommer att lära sig av detta. Hur som helst kan den kritik som du framför knappast klassas som särskilt konstruktiv.

Citat:
Varför ska han säga hur många medlemmar de har? Vad vinner han på det menar du? Mig veterligen går partiet inte ut någonstans med hur många medlemmar man har och man har heller ingen anledning att göra det.
Citera
2014-05-06, 13:32
Medlem
Citat:
Varför ska han säga hur många medlemmar de har? Vad vinner han på det menar du? Mig veterligen går partiet inte ut någonstans med hur många medlemmar man har och man har heller ingen anledning att göra det.

För att inte lika tydligt framstå som en obskyr sekt utan ett seriöst parti. Om man väljer att inte gå ut med det kanske det är en bra idé att åtminstone komma på en bättre anledning än "därför".
Citera
2014-05-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Han är ung, formbar och en viktig stöttepelare i SVP. Med lite mer erfarenheter och media träning så tror jag grabben kan komma långt. Han har viljan, talet och känns folklig, sådana saker människor uppskattar.

Jag tror han har en ljus framtid som politiker, små justeringar som behövs och göra intervjuer med reportrar som inte bara vill sätta honom i dålig dager!

Vad i helvete...?

Detta var en av de mest balanserade och tillåtande intervjuerna av en "nazist" jag någonsin hört i gammelmedia. Att Robin gör den i särklass sämsta intervjun jag någonsin hört en politiker göra beror inte på endast dålig mediaträning, utan kan bara ses som ett tecken på en ytterst låg intelligensnivå. Jag tycker inte om att göra sådana påhopp på någon människa, och jag tvekar inte på att det finns betydligt mer begåvade personer inom SvP, men detta var ju för fan fruktansvärt. Det enda rimliga för partiet att göra är ju att tvinga bort mannen från sin ordförandeposition, detta är ju för fan pinsamt även för oss som inte röstar SvP.

Har du någon gång hört en intervju med Carl Bildt? Säg vad du vill om mannen och hans politiska gärning, men när det gäller intervjuer så är han antagligen den skickligaste politikern vi har i Sverige. Carl Bildt kommer undan med att driva ursprungsbefolkningar i Afrika från deras hem bara genom sin skicklighet i intervjuer, Robin Olsén kommer ju för fan knappt undan med att vilja hjälpa pensionärerna i sin hemkommun.

Avgå!
Citera
2014-05-06, 13:51
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Svenskarnas partis sommarläger Nordisk Vision hålls om en månad. Någon annan som ska dit eller någon som varit där tidigare år och kan berätta om era upplevelser från lägret?

https://www.svenskarnasparti.se/2014/05/05/nordisk-vision-2014/

Jag ska dit i år och det brukar vara jättetrevligt! Den här gången sammanfaller det ju med nationaldagsfirandet också så det blir två flugor i en smäll!
Vi kanske kan ha någon form av utbildning eller liknande i mediaträning för alla våra kandidater som finns på plats. Jag vet att jag skulle ha nytta av en sån sak iaf.
Citera
2014-05-06, 13:52
Bannlyst
Citat:
För att inte lika tydligt framstå som en obskyr sekt utan ett seriöst parti. Om man väljer att inte gå ut med det kanske det är en bra idé att åtminstone komma på en bättre anledning än "därför".
Ja, man kan konstatera att det inte är något som utomstående har att göra med eftersom Svenskarnas parti inte får något medlemsbaserat statligt stöd likt de stora partierna.

De som tjatar om medlemssiffror verkar ju mest vara kommunister, journalister och personer på olika sätt har ett intresse av att kartlägga partiets verksamhet.
Senast redigerad av Savitri 2014-05-06 kl. 13:55.
Citera
2014-05-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Jag ska dit i år och det brukar vara jättetrevligt! Den här gången sammanfaller det ju med nationaldagsfirandet också så det blir två flugor i en smäll!
Vi kanske kan ha någon form av utbildning eller liknande i mediaträning för alla våra kandidater som finns på plats. Jag vet att jag skulle ha nytta av en sån sak iaf.

Ni menar alltså att det inte finns någon uppbyggd struktur för träning och stöd till era kandidater?
Efter vad man har sett och hört i media så kanske man inte ska vara så förvånad iofs.

Det var ju inte längesen partiledningen åkte till nån håla i dalarna för att få en fd sverigedemokrat/politisk vilde i en kommun att bli medlem i SvP. Trots att han hade träffat personer från partiledningen i flera dagar så var han totalt ovetandes om SvPs politik när han konfronterades av media. När han insåg vad partiet hade för politik valde han om jag inte missminner mig att hoppa av.
Det säger ju lite om hur måna partiet är om att ha pålästa och välinformerade kandidater.
Citera
2014-05-06, 14:04
Medlem
Ignatius94s avatar
Jag brukar vara försiktig med att kritisera SvP representanter av flera skäl men vad beträffar Robin Olsén så får jag nog göra ett undantag. Robin var en total katastrof för SvP, han visade upp tre attribut som bekräftar den typiska stereotypen av en hollywood nazist dvs 1,intelligensbefriad och allmänt trögtänkt, 2, osympatisk och 3, klär sig som en jävla pundarslusk.
Senast redigerad av Ignatius94 2014-05-06 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in