Citat:
Ursprungligen postat av
Oilkink
Hans pianospelande var klart godkänt! Jämfört med mig är han en virtuos.
Jag vet inte vilka av partiledarna som musicerar, men någon borde väl göra det?
Men om den där texten skulle vara "rasistisk", hur många är då inte det? Då kan man ju inte ens sjunga nationalsången utan att bli kallad rasist. Nej, just det... där är vi ju i princip redan!
Ungefär så jag känner, jämfört med mig är han riktigt duktig och han verkar ju "känna" att pianot/gitarren är ostämd. Jag skulle aldrig klara av det, jag skulle sätta mig ner och spela och det skulle låta för jävligt och jag skulle tro att det lät bra.
Löfven känns inte som en musiker. Norrländsk industriarbetare lär inte lägga så mycket vikt vid att kunna spela ett instrument, för honom räcker det med att lyssna på Ledin eller någon rock. Reinfeldt lär inte heller varit speciellt intresserad av att spela något instrument. Han spelade ju basket, varför lägga tid på ett töntigt instrument när man kan vara cool och sporta? Romson och Fridolin känns inte heller som några som spelar. Sjöstedt möjligtvis. Skulle inte förvåna mig om Lööf kan spela fiol. Det känns som något en ambitiös tjej som Lööf gör i sin ungdom. Att Björklund och Hägglund i alla fall haft nån typ av musiklektion annat än de obligatoriska i skolan skulle inte heller förvåna mig. Fast det är bara fördomsfulla gissningar allt ihop
Angående låten tycker jag varken bu eller bä.