Citat:
Ursprungligen postat av
raajtan
Jag läser upp en kurs jag aldrig har tagit förr just nu och det betalar min kommun.

Har även läst upp flera kurser från g till mvg utan att behöva betala också.
Det första är ju inget märkligt, det var ju det jag skrev. Kurser man aldrig har läst eller har IG i brukar inte kosta något att läsa eller pröva. Det andra låter däremot rätt märkligt om du gjorde det efter det nya systemet trädde i kraft (vet faktiskt inte hur det fungerade innan, kanske var det vanligt då att man kunde läsa upp kurser gratis?) - nästan så att jag vill ha namnet på din kommun eller annan källa för att kunna tro dig

Är nog väldigt ovanligt att man får pröva gratis i alla fall, har aldrig hört eller läst om någon kommun där man kan pröva kurser helt gratis om man redan har E eller mer. Kanske om läraren är snäll eller dylikt, men kan inte tänka mig att det står på kommunens hemsida att prövningar är gratis? Kan ha fel, men tycker det låter märkligt i så fall. Vet bara att den max får kosta 500 kr och oftast brukar göra det, men gratis prövningar i ämnen som man redan har godkänt i, eller mer i låter för bra för att vara sant!