2014-05-01, 21:31
Medlem
popeondopes avatar
Jag använder TextSecure. Den appen är riktigt smidig och väldigt användarvänlig. Alla mina sms är krypterade på telefonen och till dem som är appen kommunicerar jag helt säkert. För det mesta så är det sms som gäller. Sms är inbyggt i systemet och telenätet är byggt för det. TextSecure använder jag för att lagra dem krypterat på telefonen. 3000 gratis sms räcker gott och väl förutom när jag hade en klängig tjej på gymnasiet.

För ett par år sedan var det stort med appar men idag kan jag inte se ett behov för det om man inte har internationella grupp chattar.
Citera
2014-05-03, 17:42
Medlem
Alla använder kik, Skype och Instagram i Sverige. Whatsapp är en blandning av allt i hop!
Det är enklare att använda en app för varsin grej
Citera
2014-05-03, 23:58
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
Alla använder kik, Skype och Instagram i Sverige. Whatsapp är en blandning av allt i hop!
Jag känner ingen som använder nån av de appar du räknade upp.. Så "alla" kanske gäller mest din bekantskapskrets?
Citera
2014-05-04, 10:11
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Jag känner ingen som använder nån av de appar du räknade upp.. Så "alla" kanske gäller mest din bekantskapskrets?
Håller med lorebf, känner ingen som använder kik eller Instagram, men själv använder jag Skype för utlandssamtal.
Citera
2014-05-04, 10:31
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nth_london
En person har nämligen lagt till mig idag och jag fick se deras namn direkt. Frågan är om personen i fråga har sett mina uppgifter. Vill INTE det då jag inte vill ha kontakt med personen i fråga.

account/privacy

där kan du sätta vilka som ser dina uppgifter
Citera
2014-05-04, 17:46
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Vad menar du att instagram och whatsapp har gemensamt? Det är ju som att använda bilddagboken istället för twitter, dvs. en dålig idé.
Citera
2014-05-09, 16:14
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:

Skype är för samtal, det går inte ringa med whatsapp endast skicka korta ljudmeddelanden typ pushtotalk.
Citera
2014-07-24, 23:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
När man läser tråden slåss jag av att så många har motiveringen att de använder iMassage istället, och de går väl inte jämföra? Eller ptja.. iMassage fungerar till alla med iOS och WhatsApp till alla med som har WhatsApp men ändå .. Känns lite konstigt att iMassage skulle konkurrera med tjänster som Viber, Skype, Line, WhatsApp osv.

En stor fråga är varför så få svenskar använder Line.
Hade aldrig ens hört talas om det innan min senaste resa till Thailand där --alla-- hade det, undantagslöst nästan, och WhatsApp var på nergång
Citera
2014-07-27, 16:49
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Hur brukar abonnemangen se ut i Tyskland? Många av de svenska tillåter kunderna att skicka närmast obegränsade mängder sms vilket gör sådana appar överflödiga.
Yepp! Sedan vet man ju garanterat en annan har ett mobilnummer också. Orkar inte hålla på med What's app eller liknade. Vill man få tag på en person vet man garanterat att ett SMS fungerar.
Citera
2014-08-10, 01:06
Medlem
Använde whatsapp flitigt till android men tog bort det och har nu installerat det igen, och nu kan jag ej se alla kontakter som jag ursprungligen hade? de finns på sim-kort så det är inte det som är problemet.

Någon som vet?
Citera
2014-10-02, 21:40
Medlem
crippe-flippes avatar
Kostar whatsapp att använda?
Citera
2014-10-03, 07:26
Medlem
I stort sätt alla under 30 jag känner använder whatsapp. Väldigt sällan SMS används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in