2014-01-01, 17:07
Medlem
Librarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo
Som andra redan nämnt så har den stora massan iPhone vilket innebär gratis SMS (iMessage) och telefonsamtal (Facetime) mellan varandra. Utöver det så är det närmast standard med 3k "fria" SMS från operatören samtidigt som en del får ringa för sin månadskostnad. Lägg sedan till att nästan samtliga svenskar är medlemmar på Facebook vilket underlättar gruppkonversationer. Slutligen har du Skype (fria meddelande och telefonsamtal) vilket har både en och två användare.

På så vis är det ytterst sällan värt tid och energi att hålla på med en ny app när det redan sköts genom andra kanaler som man använder.

Där tog du upp det jag skrev väldigt bra. Folk använder sig av flera olika appar / funktioner samtidigt istället för att samlas på ett enda - som skulle vara mycket smidigare för alla. Men sen så har alla förstås sin egen idé om vad som är just "bäst"..
Citera
2014-01-01, 17:11
Medlem
Imessage är väl också en anledning mellan Iphoneanvändare. Skickar över nätetverket., på samma sätt som whatsapp.
Citera
2014-01-01, 17:12
Medlem
meas19s avatar
Man kan bigoga större filen i What´s upp...
Citera
2014-01-01, 17:13
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
iMessage är överlägset bland mina vänner och personligen känner jag att det är ganska onödigt att använda Whatsapp när båda parter har en iPhone. Däremot om du ska smsa någon med en smartphone av annan modell så fungerar Whatsapp bra. Problemet är väl att appen kostar (gjorde iaf förut?) och deras konkurrenter Facebook Messenger samt Kik gör det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo
Slutligen har du Skype (fria meddelande och telefonsamtal) vilket har både en och två användare.

På så vis är det ytterst sällan värt tid och energi att hålla på med en ny app när det redan sköts genom andra kanaler som man använder.

Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Varför byta bort Skype?
Finns det något i de här "nya" apparna som faktiskt är bättre än det Skype redan gjort i många år?

Skype = En tjänst som låter mig skicka bilder text och video (samt alla andra filformat som finns) hur mycket jag vill till vem jag vill helt gratis.

Jag själv avskyr Skype på telefonen. Är en aktiv användare av det på dator och varje gång jag loggar in på Skype på telefonen måste den ladda alla mina konversationer jag haft på datorn vilket tar minst 1 minut varje gång. Ibland hänger sig appen under processen dessutom.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2014-01-01 kl. 17:17.
Citera
2014-01-01, 17:39
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Jag själv avskyr Skype på telefonen. Är en aktiv användare av det på dator och varje gång jag loggar in på Skype på telefonen måste den ladda alla mina konversationer jag haft på datorn vilket tar minst 1 minut varje gång. Ibland hänger sig appen under processen dessutom.
Själv lyckas jag inte ens med detta. Skypekonversationerna från datorn dyker helt enkelt inte upp på mobilen. Skitapp.
Citera
2014-01-01, 17:54
Medlem
JohnniePumas avatar
Hur brukar abonnemangen se ut i Tyskland? Många av de svenska tillåter kunderna att skicka närmast obegränsade mängder sms vilket gör sådana appar överflödiga.
Citera
2014-01-01, 17:58
Medlem
hmm vet inte ens vad whatsapp är, inte viber heller som någon skrev
Citera
2014-01-01, 18:02
Medlem
lingonkakas avatar
Vad är det för fel på Facebook messenger? På den ser man vad både folk från datorn och mobilen skriver
Citera
2014-01-01, 18:09
Medlem
PNISÄNs avatar
Det är väl bara kids/riktigt gamla som har abonnemang utan fritt/extremt många sms/mms som ingår?

Det hade ju varit en bra grej för 10 år sedan när ett sms kunde kosta 1 spänn, men nu... vem orkar?
Citera
2014-01-01, 18:13
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonkaka
Vad är det för fel på Facebook messenger? På den ser man vad både folk från datorn och mobilen skriver

Problemet med Facebook Messenger är just att folk tycks förutsätta att man är tillgänglig och sitter framför datorn varför mer chattartade meddelanden dyker upp i tid och otid.
Citera
2014-01-01, 18:15
Medlem
neqers avatar
De flesta jag vet använder kik...
Citera
2014-01-01, 18:19
Avslutad
Skype-appen är totalt värdelös, tyvärr. På dator (och kanske surfplatta? Vet ej, har inte en sådan) är det däremot ett alldeles ypperligt program.

Men som redan nämnts otaliga gånger i tråden, det finns ingen efterfrågan för det WhatsApp erbjuder i Sverige; många har x antal fria sms/månad, iMessage, Facebook (Messenger), Kik för de yngre, och så vidare.

Jag använder WhatsApp för att chatta med vänner när jag är utomlands, och för att chatta med utrikiska vänner.

Jag föredrar WhatsApp av de program som finns tillgängliga när det gäller att chatta.
Senast redigerad av U-Fig 2014-01-01 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in