iMessage är överlägset bland mina vänner och personligen känner jag att det är ganska onödigt att använda Whatsapp när båda parter har en iPhone. Däremot om du ska smsa någon med en smartphone av annan modell så fungerar Whatsapp bra. Problemet är väl att appen kostar (gjorde iaf förut?) och deras konkurrenter Facebook Messenger samt Kik gör det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ducedo
Slutligen har du Skype (fria meddelande och telefonsamtal) vilket har både en och två användare.
På så vis är det ytterst sällan värt tid och energi att hålla på med en ny app när det redan sköts genom andra kanaler som man använder.
Citat:
Ursprungligen postat av
grodkungen
Varför byta bort Skype?
Finns det något i de här "nya" apparna som faktiskt är bättre än det Skype redan gjort i många år?
Skype = En tjänst som låter mig skicka bilder text och video (samt alla andra filformat som finns) hur mycket jag vill till vem jag vill helt gratis.
Jag själv avskyr Skype på telefonen. Är en aktiv användare av det på dator och varje gång jag loggar in på Skype på telefonen måste den ladda alla mina konversationer jag haft på datorn vilket tar minst 1 minut varje gång. Ibland hänger sig appen under processen dessutom.