Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Ja och även det faktum att man INTE kan ladda ner alla dessa olika meddelandeappar. Det borde du väl ha förstått utifrån ämnet på tråden.Ankdammarna i detta fall torde väl ändå vara de grupper som simmar omkring och tror att Whatsapp, Viber, Skype osv skulle kunna vara en generell lösning.Ja visst är det skillnad på det. Det är väl självklart. Om du inte förstår fördelarna med att ha ett standardiserat sätt som fungerar med världens alla mobiler, då förstår jag ditt resonemang. Det handlar säkert inte, för dig, om att inte behöva sms.
Grundfrågan i tråden var ju trots allt varför inte fler använder Whatsapp. Jag presenterade ett av de möjliga svaren på frågan.
Nyckelordet här torde vara "använder", dvs varför använder folk med tillgång till Whatsapp inte tjänsten/appen?
Att då blanda in mobilanvändare som har tekniskt enklare telefoner i diskussionen är helt enkelt irrelevant.
Att jag "borde förstått" detta blir det bumerang på då du överhuvudtaget inte förstått TS frågeställning till att börja med.
Hade frågan varit varför så få medborgare i Moldavien använder Whatsapp så hade möjligtvis ditt presenterade förslag varit aningen godtagbart, då vissa länder har en mindre andel användare/ägare av smartphones.
Men då Sverige är ett land som ligger i framkant när det kommer till ett brett användande av ny teknik så blir det bara tramsigt att först dra till med något som skulle kunna vara applicerbart på ett u-land för att sedan försöka mästra andra.