2014-01-04, 20:24
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Grejen är att i utlandet kostar det att ta emot SMS!

Det gäller enbart ett par länder i hela världen.
Citera
2014-01-08, 12:49
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Det gäller enbart ett par länder i hela världen.

I USA kostar det 20 cent per mottaget SMS. Vilka andra länder har detta knäppa system?

Som sagt Sverige har alltid haft nästintill GRATIS SMS och därmed har vi aldrig behövt att ha massa appar för att skicka SMS.
Citera
2014-01-08, 13:21
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
I USA kostar det 20 cent per mottaget SMS. Vilka andra länder har detta knäppa system?

USA, Kanada och nåt av länderna i Indokina, om jag inte minns fel.

Citat:
Som sagt Sverige har alltid haft nästintill GRATIS SMS och därmed har vi aldrig behövt att ha massa appar för att skicka SMS.

Håller med! Varför trassla när det finns (oftast) kostnadsfria, standardiserade lösningar?
Citera
2014-04-19, 10:48
Medlem
Myggstifts avatar
Jag har haft och använt whatsapp sedan säkert 4 år tillbaka och varit super duper nöjd med appen, många i min familj och vänner hade den också, så det var ett solklart val.

Men nu när Facebook köpte den så avinstallerade jag den samma dag jag läste om köpet och installerade Viber istället. Nu har de flesta av oss gått över till denna och funkar lika bra som whatsapp gjorde.
Citera
2014-04-19, 11:26
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggstift
Jag har haft och använt whatsapp sedan säkert 4 år tillbaka och varit super duper nöjd med appen, många i min familj och vänner hade den också, så det var ett solklart val.

Men nu när Facebook köpte den så avinstallerade jag den samma dag jag läste om köpet och installerade Viber istället. Nu har de flesta av oss gått över till denna och funkar lika bra som whatsapp gjorde.
Vad bra då. Får gratulera
Citera
2014-04-19, 12:32
Medlem
Använder iMessage. Fungerar bra.
Citera
2014-04-19, 13:36
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Använder iMessage. Fungerar bra.
Funkar asdåligt på alla andra system förutom iOS..
Citera
2014-04-20, 13:37
Medlem
morkfromorks avatar
Jag installerad whatsapp idag och kunde se att i princip alla redan hade den, jag bor dock inte i sverige.
Citera
2014-04-20, 13:45
Medlem
Brainmydamages avatar
Använde whatsapp när jag dejtade en tjej som hade detta. Nu för tiden kör jag vanliga sms då jag har 3000 gratis och framförallt eftersom det drar så förbannat med batteri att alltid ha igång mobil data i min galaxy. Bra koncept dock!
Citera
2014-04-27, 21:13
Medlem
nth_londons avatar
Whatsapp-expert sökes

Verkar inte finnas nån Whatsapp FAQ-tråd så jag skapar en ny.

Till frågan:

Om jag lägger till ett helt nytt nummer till någon - får jag då se deras profil? Ser man namn och bild på personen i fråga om den nu har angivit det i profilen.

En person har nämligen lagt till mig idag och jag fick se deras namn direkt. Frågan är om personen i fråga har sett mina uppgifter. Vill INTE det då jag inte vill ha kontakt med personen i fråga.
Citera
2014-04-27, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nth_london
Verkar inte finnas nån Whatsapp FAQ-tråd så jag skapar en ny.

Till frågan:

Om jag lägger till ett helt nytt nummer till någon - får jag då se deras profil? Ser man namn och bild på personen i fråga om den nu har angivit det i profilen.

En person har nämligen lagt till mig idag och jag fick se deras namn direkt. Frågan är om personen i fråga har sett mina uppgifter. Vill INTE det då jag inte vill ha kontakt med personen i fråga.
Så fort man lägger till ett nummer så kan man se dennes profilbild osv utan att motparten måste acceptera.
Citera
2014-04-27, 21:33
Medlem
nth_londons avatar
Tack för snabbt svar även om det inte var det jag ville höra.

Mods feel free att göra vad ni vill med tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in