2013-01-20, 09:48
Medlem
Roadrunner33s avatar
TS kände sig helt enkelt alltför hotad av våldsamma och hysteriska vänstermänniskor, så han tvingades ge upp kämpandet i ren rädsla att det skulle få personliga konsekvenser.

Inte fan hoppar nationalister på vänsterpartister rent fysiskt, och med hot osv?? Nä, men vänsterfolket kan minsann hota sverigedemokrater fritt utan konsekvenser. Hysteriska vänsters är en fara för samhället.
Citera
2013-01-20, 10:01
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Varför loggar du, mästerkatten in på FB utan att skriva något mer inlägg?

Ansåg du att efter din transformation att det var osunt att skriva på forum? Men att hänga på internet och läsa andras inlägg går bra?

Vet din psykolog om att du fortfarande loggar in här?
Han kanske kollar PM - vet din mamma om att du loggar in här ?
Citera
2013-01-20, 13:34
Medlem
Podcasten Gaffel har bearbetat Mästerkattens inlägg.

Länken till avsnittet: http://tinyurl.com/akkeoqy
Senast redigerad av insidejob 2013-01-20 kl. 13:35. Anledning: Länkfix
Citera
2013-01-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Han kanske kollar PM - vet din mamma om att du loggar in här ?

Jag menar om det nu inte har något med ett internetberoende att göra utan bara den osunda förhållningen till just inrikespolitik, om han nu ändå sitter på forumet o PMar, varför verkar han ha gett upp att diskutera övriga intressen som borde få mer tid nu när han lämnat den politiska arenan?

Min mamma sitter bakom dig.
Citera
2013-05-10, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrunner33
TS kände sig helt enkelt alltför hotad av våldsamma och hysteriska vänstermänniskor, så han tvingades ge upp kämpandet i ren rädsla att det skulle få personliga konsekvenser.

Inte fan hoppar nationalister på vänsterpartister rent fysiskt, och med hot osv?? Nä, men vänsterfolket kan minsann hota sverigedemokrater fritt utan konsekvenser. Hysteriska vänsters är en fara för samhället.

Haha nej du, alla extremister är precis lika illa, vare sig de är politiska eller religiösa. Jag har mött extremister från alla håll som dels inte tänker längre än "min tanke bra, deras tanke dålig", samt gärna talar om att bruka våld mot motsättare. Men vänsterextremister är inte värre än höger- eller nationalistextremister. Om en är villig att ta till våld mot gemene människa måste en tänka om.
Har dock hört mer ljud i skällan från de som lutar åt högern, speciellt riktat mot mig personligen.
Citera
2013-05-10, 02:17
Medlem
Väldigt intressant läsning. Bra skrivet också, en ovanlighet här. Skulle vara intressant att läsa mer faktiskt, utveckla mer detaljer och händelser. Skulle i princip kunna bli en bok.
Citera
2013-05-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priapos
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrunner33

Haha nej du, alla extremister är precis lika illa, vare sig de är politiska eller religiösa. Jag har mött extremister från alla håll som dels inte tänker längre än "min tanke bra, deras tanke dålig", samt gärna talar om att bruka våld mot motsättare. Men vänsterextremister är inte värre än höger- eller nationalistextremister. Om en är villig att ta till våld mot gemene människa måste en tänka om.
Har dock hört mer ljud i skällan från de som lutar åt högern, speciellt riktat mot mig personligen.
kan man skylla på våldsamma vänstermänniskor för att Mästerkatten tvingades ge upp sitt "kämpande"? Dom gjorde inget med han, och inget händer med majoriteten i SD eller andra nätcommando fighter warriors whatever.
Frågan är varför han betonar paranoian så mycket, om det beror på drogerna eller för att den som skrivit berättelsen viste att den biten skulle tilltala Lenin-fans i media, tyckare som blev alldeles till sig av den här omvändelsen av en anonym okänd person som ingen sett.
nedanstående är också tänkvärt:

Citat:
Ursprungligen postat av paleolibertarian
En annan extremt tragikomisk händelseutveckling är också att "konspirationerna" som TS trodde på, förverkligades tack vare att han skapade just den här tråden. "Risken fanns ju alltid att personen i andra änden var en EXPO-infiltratör" skrivs det, och nu i efterhand; i radioprogrammet Godmorgon Världen uppmärksammades denna tråd. I programmet hade man med Expo, Lisa Bjurwald. Som förkunnade det faktum att näthatet spreds (med denna tråd som bevis) och att det var förkastligt att många svenska internetsidors servrar låg i USA där dem, ordagrant citat från Bjurwald: "Har ett så starkt stöd för yttrandefrihet". Vilket inte var någonting att sträva efter. Så well played TS, kritiserar sektbeteende och lämnar en sekt för att bli ett politiskt verktyg för en annan sekt (Expo). Ytterst roande. Från högerextrem Internetaktivist, till slagträ för SR, Expo, Bonnier och SVT att använda för att försöka inskränka yttrandefriheten och öka kartläggningen av (åsikts)dissidenter, vilket i slutändan gör att fler personer blir utsatta för samma saker som du beklagar dig över.
Citera
2013-05-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg
Frågan är varför han betonar paranoian så mycket
Under den perioden TS beskriver så var SDarna mycket paranoida sett utifrån vad de då skrev på Flashback.

Huruvida paranoian var befogad eller ej låter jag vara osagt, men paranoia fanns. Idag har det lugnat ner sig lite, men om vi gör en snabb sökning så ser vi ett visst mönster.
Se under vilken period alla dessa trådar skapades och när de var som mest aktiva:
https://www.flashback.org/t932318
https://www.flashback.org/t1348116
https://www.flashback.org/t1302583
Citera
2013-05-10, 13:19
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Under den perioden TS beskriver så var SDarna mycket paranoida sett utifrån vad de då skrev på Flashback.

Huruvida paranoian var befogad eller ej låter jag vara osagt, men paranoia fanns. Idag har det lugnat ner sig lite, men om vi gör en snabb sökning så ser vi ett visst mönster.
Se under vilken period alla dessa trådar skapades och när de var som mest aktiva:
https://www.flashback.org/t932318
https://www.flashback.org/t1348116
https://www.flashback.org/t1302583
Vari ligger paranoian i dessa trådstarter i demokraturen Sverige? Du verkar ha missat helt att det politiska läget var väldigt annorlunda för bara några år sedan. Människor som öppet gav sitt stöd för SD sågs som kackerlackor för några år sedan, nu ses de "bara" som något katten släpat in.
Citera
2013-05-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Vari ligger paranoian i dessa trådstarter i demokraturen Sverige? Du verkar ha missat helt att det politiska läget var väldigt annorlunda för bara några år sedan. Människor som öppet gav sitt stöd för SD sågs som kackerlackor för några år sedan, nu ses de "bara" som något katten släpat in.
Jag upprepar: Huruvida paranoian var befogad eller ej låter jag vara osagt.
Senast redigerad av nummer10011 2013-05-10 kl. 14:12.
Citera
2013-05-10, 15:30
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Jag upprepar: Huruvida paranoian var befogad eller ej låter jag vara osagt.
Jag får ursäkta, det var väldigt slarvigt läst av mig.
Citera
2014-05-03, 21:49
Medlem
Tack mästerkatten för att du skrev den här texten!
Jag är själv antirasist och är förstås glad över att du hoppat av. Hoppas också att du mår mycket bättre nu!

Ibland är jag inne på avpixlat och argumenterar emot, lite för att spräcka deras bubbla, lite för att jag inte kan låta bli att sälja ifrån när jag tycker att något är fel. Möter ofta paranoian där. Oftast ingen personlig rädsla, vad som märks i alla fall, men många mer eller mindre långsökta konspirationsteorier. Personerna är ofta svåra att förstå sig på och verkar många gånger helt oemottagöiga för relevanta argument. Din text ger mig lite mer förståelse för dem. Hoppas att den hjälper några fler att närma sig "avprogrammering".

Det är också en text som verkligen ger inblick i mekanismerna bakom grupphysteri och överdriven övertygelse. Man frågar sig vilka föreställningar man själv skulle må bättre av att få mer nyanserade.

Tack än en gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in