2010-09-23, 20:28
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
http://img137.imageshack.us/img137/3694/112cmn.jpg (Ej redigerad, print screen från facebok)

http://img214.imageshack.us/img214/8016/432m.jpg (texten under bild 1. + paint)

Jahapp, då har man förlorat tre vänner redan idag. Visserligen bara på facebook, men jag antar att de kommer sluta höra av sig i verkligenheten också.

Citat taget från kommentarsfältet under bilden:

"Tror förövrigt jag ska säga upp min vänskap med honom ganska omgående."

"Är ganska sugen på att ta bort de som vänner på FB.. hade 14 stycken. Pinsamt!"

"‎3 här med.. 2 ryker, antar att den tredje är ironisk.."

Är det värt att säga upp sin vänskap sedan tio år tillbaka på grund av politiska åsikter?

Ämnet är detsamma som i förra tråden och med tanke på att vi är inom R&S så innebär det att strikt politisk diskussion är ot och kommer att raderas (och med tanke på hur snabbt det spårar ur även tilldelas tillsägelse för!). Då öppnar vi upp igen!
Citera
2010-09-23, 20:41
Medlem
Denoms avatar
Jag tycker att de som säger upp vänskap på grund av att jag röstar på SD inte är värda att behålla i min bekantskapskrets. Jag ser inte det som min förlust.
Citera
2010-09-23, 20:44
Medlem
peffe22s avatar
Nu har jag inte någon aning vad andra ämnet handlade om men antagligen om det är rätt sätt att agera?

Och nej jag tycker det är helt jävla korkat att människor kan tycka att andras åsikter om integrationspolitiken är ett så avskyvärt ämne så att dom verkligen säger upp vänskapen för dom.

Om någon av mina kompisar skulle skriva så till mig skulle jag inte betrakta dom som kompisar överhuvudtaget, skulle antagligen skrivit en rad att; Hej ****** Karlsson, Tycker du verkligen att min åsikt är så avskyvärd att du verkligen tar avstånd från mig och aldrig mer vill veta av mig? Det tycker jag är synd med tanke på att till och med nysvenska personer röstar på SD och säkerligen flera andra av dina kompisar även om dom säger något annat. Men nu förstår jag att du inte var av det virke jag trodde, vill bara önska dig lycka till med dina framtida kompis-relationer(Som antagligen inte kommer gå så bra om du inte lär dig respektera andras åsikter!). Med varm hälsning från Peffe22
Citera
2010-09-23, 20:47
Medlem
dwgs avatar
Alla ni som har tagit bort /fått mindre vänner på FB
Är ni bra kompisar i livet? Eller är det bara vänner man har träffat nån gång?

Själv tog jag bort min senste "vän" Kompis på högstadiet (16år sen)
Som ville att man skulle göra det om man röstade SD.
Och han är den ända, men känner han ej nu så bryr mig inte ett dugg.

Dom vännerna man träffar i livet nästan varje dag vet vad man röstar och
brysr sig ej.

Är det nån som har en riktig vän som har gjort det?
Eller är det bara "vänner"?
Citera
2010-09-23, 20:53
Medlem
Har man "vänner" som gör så och verkligen skiter i en efter en sådan grej, så var dom ALDRIG riktiga vänner från början enligt min mening.
Citera
2010-09-23, 21:47
Medlem
Nej, att säga upp sin vänskap med någon p.g.a en politisk åsikt är helt jävla absurd.
Tycker att vi liknar afghanistan mer eller mindre.
Ser det inte som min förlust om någon jävel skulle göra något liknande. Bara tanken på det gör mig förbannad över att det finns sådana tragiska och idiot människor.
Citera
2010-09-23, 22:10
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Vidriga människor som låter politik gå före vänskap.
Citera
2010-09-23, 22:18
Medlem
DangerDooms avatar
Den där modeflugan om att säga upp sin vänskap på Facebook är så patetiskt kul!
Ser inte det som en förlust om någon skulle ta bort mig på Facebook utan de är väl helt enkelt inte ens värda att behålla inom bekantskapskretsen vilket som.
Facebook är ju trots allt bara en community men ändå.
Citera
2010-09-23, 22:23
Medlem
Benny76s avatar
skitsamma,det heter vänner men de har nog inte skrivit ett ord tillvarandra.
av flera hundra så har nog de flesta runt 5 st som man kan se som riktiga och pålitliga vänner.
Citera
2010-09-23, 23:07
Medlem
Oldberrys avatar
Har märkt att flera av de vännerna jag umgås med mest slutat höra av sig. När jag ringer dem kommer med dåliga bortförklaringar... Inte kul.

Förstår inte hur det kan spela så himla stor roll. Jag skulle inte ha några som helst problem med att fortsätta umgås med folk bara för att det visade sig att de gillade kommunismen eller nazismen.
Citera
2010-09-23, 23:13
Medlem
Rockchics avatar
Jag blev borttagen trots att jag inte röstat på SD, jag sa bara att det var larvigt att ta bort sina vänner för att de hade röstat på dem. Då ansåg personen ifråga att jag "uttalat mig positivt om SD", så jag rök från vännerlistan.
Citera
2010-09-23, 23:16
Medlem
listigts avatar
Finns idioter till allt, i just detta fall finns det extremt mycket hjärntvättade idioter. Att ingen tar reda på fakta innan dem göra sådana uttalanden och handlingar är en stor besvikelse för Sverige, framtiden och mänskligheten i största allmänhet. Vart har världen tagit vägen när man litar mer på media än fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in