Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Del 3
Ett starkt minne från hösten 2007 var det årets valrörelse i Danmark. Förutom Flashback följde jag vid den tiden en mindre nationalistisk blogg som genom att länka till olika reportage i svenska och danska medier visade hur svenska medier systematiskt särbehandlade Dansk Folkeparti på ett negativt sätt och framställde det som om de skulle bli valets förlorare, fastän sanningen var den motsatta. Detta gjorde i sin tur att jag fick upp ögonen för att Sverigedemokraterna särbehandlades negativt och att många negativa uppfattningar jag haft av partiet byggde på desinformation eller fördomar.
Insikten att media kunde ha en så tydlig agenda och att så mycket av det jag fått mig itutat var falskt, gjorde mig uppretad. Jag började sympatisera med SD på en rent mänsklig nivå, dvs. även om jag inte höll med om deras åsikter så kunde jag känna skadeglädje för att de vann framgångar trots att de möttes av ett kompakt motstånd av alla Sveriges medier och riksdagspartier. Jag har alltid sympatiserat med folk som slår ur underläge.
Undergången
Jag mår bra nu och trivs med livet, men det går inte att göra det förflutna ogjort. Jag la fyra av mina bästa år på att vara missnöjd, hatisk och leva i ständig skräck eftersom jag inte kunde stå för vad jag egentligen var.
Du hade ju uppenbart en helt sund, kritisk inställning från början. En bild som fler och fler "vanliga" politiker och debattörer i alla läger delar idag. Men du blev fanatisk i din anonyma kamp och sedan gick du totalt in i väggen när du drabbades socialt och av internetberoendet.
Men att du inte öppet kunde stå för vem du var och att du inte tilläts vädra dina åsikter bland vänner och bekanta var var ju dock inte DITT fel!
Har du egentligen kollat med psykologen vilken skuld istället samhället har i att du blev som du blev?
(En arbetsplats där folk blir sjuka och klagar på uppenbart dålig luft ska helst ändra på arbetsplatsens miljö och genomföra förändringar, inte efter att personalen blivit helt tokig be dem att gå till psykologen för att prata ut om deras "vanföreställningar" och "negativa beteende".)