2013-01-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Väntar väl på återbesökstid hos terapeut/psykolog, för att gemensamt formulera ett inlägg.
Ansluter till MoLoks teori att trådstarten ingår som delmonent i någon form av avprogrammeringsterapi. Inlägget har även en viss kvinnlig ton, vilket pekar mot att det kan vara ett gemensamt projekt där både patient och terapeut ingår.

Om han gick i behandling för internetberoende där han för psykologen har berättat om sitt liv så kan ju hemarbetet ha varit att skriva av sig hela sin story som "f.d. nationalist" o sen ändra lösenordet till något som han inte kan skriva en gång till.

Kan han inte komma in på sitt konto igen men glider in ändå och får läsa att vi har fattat att det hela var en uppgift från en psykolog så är det kanske inte lika kul idag förstås.
Citera
2013-01-09, 23:07
Medlem
02-02-2012s avatar
Vad är slutsatsen av den här tråden? Att TS har rätt och SD förespråkar folkmord via offentlig upphandling eller att det kan blir problem om man röker för mycket hasch när man är ensam?
Citera
2013-01-09, 23:37
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
För mig verkar det uppenbart att mästerkattens trådstart är en hemuppgift av en psykolog/terapeut. Läste att någon annan tidigare tänkt samma sak.

Jag ställde en (av flera) fråga till TS som nog kan ha insinuerat ovanstående.

Någon här nämde det feminina anslaget (vilket jag inte letat efter) som bevismaterial.

Jag själv förbryllas över detaljrikedomen i entryfasen (intresant för p./terapeuten) men total avsaknad av någon som helst beskrivning av tankegångarna i exitfasen (för psykologen/t. En självklarhet)

Det hade varit nice med en bra exitfasbeskrivning, för då hade man sluppit att en gång av tio ångra färgvalet på matrixtabletten.

På mobilen (med febrig bebis i famn),
Ich
Citera
2013-01-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Del 3

Ett starkt minne från hösten 2007 var det årets valrörelse i Danmark. Förutom Flashback följde jag vid den tiden en mindre nationalistisk blogg som genom att länka till olika reportage i svenska och danska medier visade hur svenska medier systematiskt särbehandlade Dansk Folkeparti på ett negativt sätt och framställde det som om de skulle bli valets förlorare, fastän sanningen var den motsatta. Detta gjorde i sin tur att jag fick upp ögonen för att Sverigedemokraterna särbehandlades negativt och att många negativa uppfattningar jag haft av partiet byggde på desinformation eller fördomar.

Insikten att media kunde ha en så tydlig agenda och att så mycket av det jag fått mig itutat var falskt, gjorde mig uppretad. Jag började sympatisera med SD på en rent mänsklig nivå, dvs. även om jag inte höll med om deras åsikter så kunde jag känna skadeglädje för att de vann framgångar trots att de möttes av ett kompakt motstånd av alla Sveriges medier och riksdagspartier. Jag har alltid sympatiserat med folk som slår ur underläge.

Undergången
Jag mår bra nu och trivs med livet, men det går inte att göra det förflutna ogjort. Jag la fyra av mina bästa år på att vara missnöjd, hatisk och leva i ständig skräck eftersom jag inte kunde stå för vad jag egentligen var.

Du hade ju uppenbart en helt sund, kritisk inställning från början. En bild som fler och fler "vanliga" politiker och debattörer i alla läger delar idag. Men du blev fanatisk i din anonyma kamp och sedan gick du totalt in i väggen när du drabbades socialt och av internetberoendet.

Men att du inte öppet kunde stå för vem du var och att du inte tilläts vädra dina åsikter bland vänner och bekanta var var ju dock inte DITT fel!

Har du egentligen kollat med psykologen vilken skuld istället samhället har i att du blev som du blev?

(En arbetsplats där folk blir sjuka och klagar på uppenbart dålig luft ska helst ändra på arbetsplatsens miljö och genomföra förändringar, inte efter att personalen blivit helt tokig be dem att gå till psykologen för att prata ut om deras "vanföreställningar" och "negativa beteende".)
Citera
2013-01-10, 21:25
Medlem
Väldigt intressant text som bekräftar många av mina tankar kring extremism och utanförskap. Tack för att du lättat på ditt hjärta och för att jag fick ta del av det.
Citera
2013-01-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenQQ
Väldigt intressant text som bekräftar många av mina tankar kring extremism och utanförskap. Tack för att du lättat på ditt hjärta och för att jag fick ta del av det.

Haha, snacka om att göra det enkelt för sig. Du har uppenbart inte läst tråden.

Men jag skulle gärna vilja se en avhoppad och ångerfull PKistisk fanatiker.
Senast redigerad av Fnysington 2013-01-10 kl. 21:54.
Citera
2013-01-10, 22:28
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Haha, snacka om att göra det enkelt för sig. Du har uppenbart inte läst tråden.

Men jag skulle gärna vilja se en avhoppad och ångerfull PKistisk fanatiker.

Det ser du fullt utav här ju. Vad tror du vi tyckte innan vi insåg hur fel det var?

PK-ismen är som en vägg, en vägg utav människor som upprepar samma sak för att få dig att känna dig liten och utsatt. En miljoner flugor kan inte ha fel eller vad är det man brukar säga?
Citera
2013-01-10, 23:02
Medlem
resistance is futile. Inte sant mästerkatten?
Citera
2013-01-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Det ser du fullt utav här ju. Vad tror du vi tyckte innan vi insåg hur fel det var?

PK-ismen är som en vägg, en vägg utav människor som upprepar samma sak för att få dig att känna dig liten och utsatt. En miljoner flugor kan inte ha fel eller vad är det man brukar säga?

Jodå, jag var också där, och vi är många som tagit vår förnuft till fånga. Men jag vill även se någon på Jan Helin / Bengt Westerberg - nivå gråta ut offentligt
Citera
2013-01-11, 00:09
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jodå, jag var också där, och vi är många som tagit vår förnuft till fånga. Men jag vill även se någon på Jan Helin / Bengt Westerberg - nivå gråta ut offentligt

Äh vi knäcker dem tillslut. Börjar se tecken på att sådana som Åsa Linderborg exempelvis uppenbarligen tar riktigt illa upp för att saker och ting börjar röra på sig.

Inte så kul att varje dag behöva sålla bland hatmejl, det blir så att säga en psykologisk krigföring och det börjar bli allt mer tydligt vilken sida det är som har gått in i den här striden som segrare.

Till er övriga, läs Sun Tzu för fan!

God Natt!
Citera
2013-01-11, 13:19
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Jag tycker att liknelsen med extremt WoW-spelande som vissa har dragit är värd att trycka på. Det handlar om TS personlighet, inte nationalismen som politisk idé.
Citera
2013-01-11, 16:23
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
Jag tycker att liknelsen med extremt WoW-spelande som vissa har dragit är värd att trycka på. Det handlar om TS personlighet, inte nationalismen som politisk idé.
Läs hans inlägg! Killen har aldrig varit i närheten av att vara en nationalist, han har varit en assimilerare som varit väldigt förvirrad om sin egen identitet (därav min misstanke om schizofreni). När jag läste ett par av hans inlägg undrade jag om det var en MPare som trollade och försökte förstöra trådar, efter att ha läst ytterligare inlägg misstänkte jag genast sjukdom. Just nu var det ett parti han fastnade för och han har redan hittat en ny fallos att dyrka. Min gissning är att han kommer gå med i någon tokreligiös grupp och mässa på om det i ett par år till han får nästa psykbryt och efter det blir det nog ett självmordsförsök (om han inte redan försökt!).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in