2013-01-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
Riktigt bra diskussion i tråden. Även jag har läst mästerkatten bakåt. Helt klart att han inte har varit SD'are. Extra mycket så när denna tråd kommer och fulmedia lyfter fram den. mästerkatten jag ser att du är inloggad. Skäms på dig din knarkande expoit! Oss konservativa eller nationella lurar du inte. Över 3000 inlägg och du klarade inte av att framföra ens enstaka inlägg med stark ideologisk solidaritet till SD på ett anonymt forum. Så detta fejkade scoop för fulmedia var inte planerat från början. Postbreivik kanske. Då dissade du ju redan SD.
.

Exakt! Och precis samma fenomen kommer du att upptäcka hos flera av de skribenter som uttrycker sitt stöd för TS med långa omständliga inlägg där de alla beskriver liknande historier. Inget av deras inlägg uttrycker något solklart stöd för SD. Det är inlindat och motsägelsefullt för hela slanten, inga klara besked om något...låter nästan som...politiker? Men inte SD politiker...
Citera
2013-01-14, 23:05
Medlem
Saturnuspojkens avatar
TS har även fel om nationalistisk musik!

På Radio Viking hittar man bra nationalistisk musik!

TS borde lyssna mera på den radiokanalen!
Citera
2013-01-14, 23:15
Medlem
AmiralSjostedts avatar
Det blir naturligtvis ett psykiskt sammanbrott när man som TS försökt använda politik som sin religion. Den blir ett opium som bryter ner utövaren.

Vi till vänster ser världen som den är och accepterar den som den är för att kunna åstadkomma nödvändiga förändringar till förmån för den lilla människan.

Man får bara hoppas att TS som anser sig utan egen förskyllan lurad i SD-diket nu inte utan egen förskyllan luras över i M-diket på motsatt sida av vägen. Det finns gott om tjusiga "vänner" som är beredda att lura in dig i fröken Billströms dekadenta borgarbracksarsle och innan du vet ordet av har du fått ett nytt psykbryt.

Alla deras religiösa trossatser om fria marknader, osynliga händer, privatiseringar och läxRUT är inget annat än illusioner som krossar dig inifrån och ut och utifrån och in. Mentalt och fysiskt.
Citera
2013-01-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anyoneatall
...samma fenomen...

Tack för din research! Jag läste deras inlägg. Jag litar helt på att det är som du skriver. Det kan väl vara de som är de riktiga politiska soldaterna fast för kulturmarxismen. SD är i alla fall en synnerligen folklig politisk rörelse. Förstår man inte det så är man indoktrinerad. Gröna vågen eller MP's uppgång känns som små samhällsrörelser jämfört med när vanligt svenskt folk inser vilken destruktiv kraft kulturmarxism är. Den har på kort tid lyckats fånga upp all media, myndigheter, skola samt alla politiska partier utom SD (samt mindre nationella partier). Snabbast och bäst i hela västvärlden. Jag härleder det till att vi är ett så vänligt folkslag. Vanliga människor blir i alla fall helt förskräckta när de kommer till insikt. Eftersom kulturmarxistisk galenskap fullkomligt lyser i alla svenska journalisters tankar och texter så blir det åka av där vanligt folk kan uttrycka sig på nätet samt röstande på SD eller andra partier som inte är samhällsdestruktiva.

För mig är en politisk soldat någon som slåss på ett påtvingat sätt för något konstruerat och onaturliga. Således kan inte en SD'are eller någon annan nationalist vara en politisk soldat. Jag vet dock att det är ett koncept (googla). Som koncept passar det i alla fall förträffligt på den vanligaste samhällsaktiva kulturmarxisten, men inte alls på den vanligaste samhällsaktiva SD'aren.
Citera
2013-01-15, 00:47
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Kan du dela med dig om vilken diagnos ni lider av?
Mästerkatten verkade ju lida av det intellektuella kaos en sökande, psykiskt labil och knarkande ungdom med för mycket fritid kan drabbas av.
Citat:
Själv var det en lång process för mig att bli nationalradikal paleokonservativ antisemit (eller vad jag nu ska kalla mig). Jag skulle aldrig ändra min övertygelse i någon övergripande fråga utan radikalt ändrade förutsättningar och bevis. Du verkar ändra dig lite hipp som happ.
Definitionen av din politiska hemvist stämmer in till 100% även på mig. Jag känner mig också övertygad om att radikala ändringar känns omöjliga, ställningstagandet har ju tagit ett helt liv att växa fram...
Citera
2013-01-15, 01:00
Medlem
MrBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag är också nyfiken och trodde i min enfald att man ändrade politiska uppfattningar efter att övertygande bevis har presenterats som fått en att inse att sina tidigare ställningstaganden varit direkt felaktiga och skadliga.
Så var det åtminstone för mig
V/MP-SD-SvP

TS verkar mest ha ändrat politiska åsikter för att de han hade tidigare var "jobbiga att ha". Detta tillsammans med narkotikabruk och eventuell psykisk sjukdom. Det här är ju en tragisk och sorglig historia på alla sätt och vis och ingenting att "se upp till" på något sätt.

Så du menar att den hormonstinna kick han fick ut av sitt "politiska engagemang" kan kallas för politiska åsikter ens? Jag tycker det framgår med all önskvärd tydlighet att TS problem grundar sig i just att han hade en total avsaknad av politiskt ställningstagande, inte insåg/brydde sig om detta faktum och när han började ifrågasätta sitt beteende så var det inte längre politiska ståndpunkter han kritiserade utan hela sitt väsen, sitt liv. Vad vi kan ta med oss från detta är att TS, om det nu mot förmodan inte rör sig om ett fullständigt fabrikat, vilket jag fortfarande tror starkt på, hamnade på glid därför att han hängav sig fullständigt åt något som han knappt förstådde på en väldigt grundläggande nivå.
Citera
2013-01-15, 01:00
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anyoneatall
Efter min analys av deras texter så är min diagnos "shill".

Typiskt att jag glömde bort shill, trots att jag brukar besöka ett forum där ordet shill konstant kastas fram och tillbaka mellan folk, det är en shill eller en vindflöjel som byggt hus på sand vi har att göra med här.

För er som inte vet vad vi menar med shill så har ni en bra förklaring här:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=shill
Citera
2013-01-15, 01:06
Medlem
MrBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paleolibertarian
Ser tyvärr ingen tendens till slutledningsförmåga i blogginlägget, vilket i grund och botten vore det enda genuint intressanta. Ingen form av logiskt resonemang för att komma fram till någon som helst adekvat slutsats förmedlas, så det är väldigt svårt att tolka helheten i inlägget. Trådstartaren frågar sig själv: "Vad är sensmoralen? Att nationalister har fel? Ja det tycker jag visserligen att de har, men den här berättelsen handlar egentligen inte om politik utan om en osund kultur runt en politisk åskådning." Ett sådant uttalande demolerar mer eller mindre hela textrelevansen och omvandlar sammanfattat texten till ett sentimentalt självcentrerat, platt och irrelevant bidrag till internetvärldens bloggdjungel. Den viktiga frågan var ju egentligen om trådskaparen enligt sig själv, objektivt sett, sanningssmässigt var inne på rätt spår; ja eller nej. Och om inte, varför då? Fast där fegar ju personen ur och vill inte förklara varför det han (av att förmoda) trodde på var fel.

Om man bortser från inläggets (brist på) substans, så är följderna i media intressanta. Som exempel så har vi på Flashback genom åren haft hundratals trådar med personer som säger sig varit allt från kommunister till socialliberaler som ändrat sina åsikter om (exempelvis för att återknyta till ämnet) invandringspolitiken och nationalism. Har dessa individers historier någonsin fått uppföljning i etablerad media? Oj, kan det vara en tillfällighet att när en person (utan att ens motivera varför) lämnar "högerextremismen" så nämns det och får stort genomslag i rikstäckande medier? Dessa ständiga konspirationer...

Men istället för att råanalysera inlägget och leka låtsaspsykolog så kan man ju enkelt säga att responsen i svensk media talar för sig självt; trådskaparen får uppmärksamhet och medialt utrymme tillsammans med personligheter som Sebastian Stakset, vilket borde säga det mesta. Jag skulle om något skämmas om jag (som TS) utnyttjades av SVT och Bonnier som posterboy för deras vansinniga ideologier. Tror någon verkligen att exempelvis journalisterna och mediemogulerna känner empati och medkänsla för den grovt kriminelle (och förmodligen lätt efterblivne) missbrukaren Stakset, och av endast emotionell drivkraft låter honom figurera i kända program? Självfallet skiter de fullständigt i honom som privatperson och utnyttjar givetvis honom för hans politiska åsikter som ett slagträ mot (i det här fallet) Sverigedemokraterna och invandringskritik. Så jag hoppas att trådstartaren är nöjd med sig själv nu, när han får hamna i samma varma gemenskap som dömda kriminella, endast p.g.a. den gemensamma nämnaren - att vara ett politiskt slagträ åt mediamakten. Måste verkligen vara smickrande (kanske något att inkludera på CV:t).

En annan extremt tragikomisk händelseutveckling är också att "konspirationerna" som TS trodde på, förverkligades tack vare att han skapade just den här tråden. "Risken fanns ju alltid att personen i andra änden var en EXPO-infiltratör" skrivs det, och nu i efterhand; i radioprogrammet Godmorgon Världen uppmärksammades denna tråd. I programmet hade man med Expo, Lisa Bjurwald. Som förkunnade det faktum att näthatet spreds (med denna tråd som bevis) och att det var förkastligt att många svenska internetsidors servrar låg i USA där dem, ordagrant citat från Bjurwald: "Har ett så starkt stöd för yttrandefrihet". Vilket inte var någonting att sträva efter. Så well played TS, kritiserar sektbeteende och lämnar en sekt för att bli ett politiskt verktyg för en annan sekt (Expo). Ytterst roande. Från högerextrem Internetaktivist, till slagträ för SR, Expo, Bonnier och SVT att använda för att försöka inskränka yttrandefriheten och öka kartläggningen av (åsikts)dissidenter, vilket i slutändan gör att fler personer blir utsatta för samma saker som du beklagar dig över.

Ännu ett välskrivet och välgenomtänkt inlägg på FB som kommer gå förlorat i den oändliga ocean av ordbajseri som karaktäriserar en Flashbacktråd som fått lite större uppmärksamhet, särskilt när det nu blivit nationella nyheter av eländet. Jag tycker din analys är klockren och även om jag inte är lika övertygad om inläggets äkthet utan tror det författades med det mediala efterspelet redan i startgroparna så applåderar jag din skarpsynthet med utgångspunkt i att det faktiskt ligger en betydande sanningsgrad i den gaggiga kakafoni som jag upplever att tråden är. Du får min röst.
Citera
2013-01-15, 01:20
Medlem
Instämmer med föregående talare. Kanske det bästa inlägget i tråden. (Betyget dras dock ner av att du snubblar över dina egna ord vid några tillfällen )
Citera
2013-01-15, 12:17
Medlem
Citat:
Kan du dela med dig om vilken diagnos ni lider av?

Jag förstår verkligen inte hur du och TS kan ändra världsbild så där markant på kort tid. Själv var det en lång process för mig att bli nationalradikal paleokonservativ antisemit (eller vad jag nu ska kalla mig). Jag skulle aldrig ändra min övertygelse i någon övergripande fråga utan radikalt ändrade förutsättningar och bevis. Du verkar ändra dig lite hipp som happ.

Ser det inte riktigt som att jag ändrat min världsbild. Jag har alltid varit borgerlig EU-vän. Under tonåren kände jag starka sympatier för SD. Vissa sympatier för SD finns kvar men överskuggas av en mängd andra faktorer som får mig att ogilla SD. Många av dessa faktorer var jag omedveten om under tonåren. Andra faktorer har tillkommit på senare tid eftersom SD och det politiska klimatet har förändrats. Mina åsikter är mina egna och jag känner inte till någon bloggare eller krönikör som tycker som jag.

mästerkatten är inne på ett intressant spår när han talar om "osund kultur". Att vilja begränsa invandringen till Sverige är en sund åsikt som jag respekterar. Men vad som kunde vara en sund åsikt har spårat ur. Jakten på argument för att stödja åsikten har blivit för hätsk och hatisk. Nyanser saknas. Detta problem är det samma på Avpixlat som på Aftonbladets redaktion.
Senast redigerad av LNBW 2013-01-15 kl. 12:30.
Citera
2013-01-16, 11:53
Avslutad
Bra skrivet och läsvärt. Det är aldrig bra att bli sådär fixerad vid någon ideologi, så bra att du har ändrat inställning.

Själv är jag motståndare till SD, men ändå starkt kritisk till integrationspolitiken, läser även Avpixlat ibland för att jag vill se saker från "båda" sidor. Detta funkar bra för mig, jag har inte blivit extrem åt något håll.

Däremot har jag insett mer och mer att extremism existerar åt båda håll, vilket jag starkt tar avstånd till. Jag kan BÅDE tycka att media grovt vinklar saker och att en del SD-människor påminner om en rasistisk sekt (tror även att det finns folk som röstar på SD som inte är ett dugg rasistiska), den synen MÅSTE faktiskt inte utesluta varandra. Även om många verkar tro det.

Att jag kan "tänka" så pass (någorlunda) objektivt och se från olika sidor/vinklar tror jag personligen beror på att jag blev politiskt intresserad först efter ett antal år som vuxen. (Närmare 30 än 20) Jag bildade alltså inte min uppfattning i tonåren eller som ung vuxen till exempel som de flesta gör, då jag tror att folk generellt sett är som mest lättpåverkade.

Det farliga är när någon blir helt blind för alla slags argument/fakta/åsikter som kommer från "motståndarna", vilket i mina ögon gäller för alla politiska sidor. Det existerar INGEN ideologi eller politik som har fel om allt, och det existerar heller ingen politik som alltid har rätt om allt.

Jag tar självklart avstånd till radikaliseringen du beskriver, i ditt fall "SD/rasist"-hållet, men jag tycker det är minst lika viktigt att fokusera på att denna radikalisering kan ske inom flera ideologier.

Jag gillar inte att media (nästan) enbart granskar högerextremism, det är inte en nyanserad beskrivning av verkligheten.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

SÄPO beskriver till exempel svensk extremism/radikalisering såhär:

Politiskt extremism: "I Sverige är det främst två politiska aktörer som kan utgöra ett hot - vit makt-miljön och den autonoma miljön. I dessa miljöer finns grupper, individer och nätverk som är beredda att använda våld, hot eller tvång för att nå politisk vinning eller hindra enskilda individer från att utöva sina grundlagsfästa fri- och rättigheter.

Religiös extremism: "Våldbejakande islamistisk extremism och radikalisering förekommer i Sverige och utgör ett hot som inte bör underskattas. Men för närvarande rör det sig om begränsade företeelser som främst bör bemötas genom ett ökat fokus på förebyggande åtgärder. Våldbejakande islamistisk extremism och radikalisering bör bemötas genom ett ökat fokus på förebyggande åtgärder.

Eftersom det finns stora likheter i hur och varför människor radikaliseras, oavsett ideologisk tillhörighet, bör förebyggande och motverkande åtgärder som riktar sig mot olika extremistiska miljöer kunna samordnas i större utsträckning." /SÄPOs rapporter om extremism i Sverige.

"Hoten" gäller alltså inte bara "högerSD och nazisterna", trots att man lätt kan få den bilden av media.

Kan även rekommendera denna artikel som nyanserar det hela lite och ser från olika vinklar: (Författat av en kvinna, invandrare)

"För en tid sedan skrev Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg en uppmärksammad text om den vardag som är hennes verklighet sedan Aftonbladet startat sin granskning av de högerextrema sajterna på nätet. En verklighet med ständiga trakasserier, hot och hat riktat inte bara mot henne utan också mot hennes familj. Vardag, var dag.
Vi var många liberala och konservativa skribenter och opinionsbildare som utan att blinka tog Linderborg i försvar. Inte för hennes åsikters skull, utan för hennes rätt att ha och torgföra dem. För ett ögonblick stod vi alla enade under samma paroll, höger som vänster, i en manifestation mot hat. Det väsentliga var att en journalist var hotad, inte utav vem.

Hur ofta sker motsatsen? Hur ofta visar vänstern sin avsky och sin empati när borgerliga opinionsbildare utsätts för exakt samma saker, fast från vänsterhåll?

Inte sällan i samband med att jag medverkat i någon TV-debatt eller skrivit en text på tema integration eller jämställdhet har det hänt att jag mottagit hatiska mejl och telefonsamtal. Ibland har jag fått regelrätta dödshot. Jag har kallats för husneger av rasister med utländskt påbrå som hävdat att jag "spelar svensk". På vänstersajter har jag läst hur vedervärdig jag är och hur min bakgrund ska elda upp klasshatet så att sådana som jag inte ska få finnas mer.

Det jag beskriver är på intet vis unikt. Ändå ser jag ingen manifestation mot det vänsterextrema hatet från vänstersympatiserande skribenter och opinionsbildare. Som om hatet och hoten vore mindre avskyvärda för att jag är borgerlig och den som hotar min antagonist. Som om det vore skillnad på hat och hat beroende på vem som hatar och vem som blir hatad.

Bjurwald frågar sig hur demokratin ska skyddas när de som utgör dess hot bara använder sig av de rättigheter som följer av styrelseskicket i sig. Det är en högst väsentlig fråga. En annan minst lika viktig fråga är hur problemet ska lösas om vi inte vågar erkänna hela dess komplexitet och sluta stirra oss blinda på vem som gör istället på vad som görs.

Förra året uppmärksammades poeten Johan Jönssons diktuppläsning på Dramaten. I en av Jönssons dikter beskrivs en stenläggares vilja att ge utlopp för sitt klasshat genom att smitta barnfamiljen han arbetar hos med herpes. Publiken på Dramaten skrattade. Hade de skrattat om rollerna varit ombytta?"

http://www.skanskan.se/article/20130112/OPINION/701129965/1061/-/ar-vansterns-hat-mindre-hatiskt
Citera
2013-01-17, 15:54
Medlem
Varför loggar du, mästerkatten in på FB utan att skriva något mer inlägg?

Ansåg du att efter din transformation att det var osunt att skriva på forum? Men att hänga på internet och läsa andras inlägg går bra?

Vet din psykolog om att du fortfarande loggar in här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in