2014-05-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Mitt sista inlägg om det här. Det är trots allt silly-tråden.

Vilka är störst då? tycker det är en intressant fråga så vill gärna höra hur du resonerar. För det måste ju finnas en förening/klubb som är allra störst? tänker inte slå mig på bröstet och säga att vi är störst bara för att. Jag nämnde varför jag tycker som jag gör.
Om jag får lägga mig i diskussionen så skulle jag säga att Färjestad är störst, och jag skyr ändå den klubben som pesten. Men det är klart att ni är där uppe också. Kan man inte erkänna det så har man skygglappar på.
2014-05-03, 15:32
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Mitt sista inlägg om det här. Det är trots allt silly-tråden.

Vilka är störst då? tycker det är en intressant fråga så vill gärna höra hur du resonerar. För det måste ju finnas en förening/klubb som är allra störst? tänker inte slå mig på bröstet och säga att vi är störst bara för att. Jag nämnde varför jag tycker som jag gör.

Det beror ju på kriterierna som sagt. Bäst är Skellefteå, mest publik drar Frölunda, bäst stämning har Djurgården, bäst över en längre tid(15 år ish) är väl Färjestad, bäst genom historien Djurgården, bäst talangutveckling slåss ju några st om osv.

Att som Djurgårdare då gå ut och säga att man är störst fungerar inte riktigt i min värld. Det man är bäst på är att skapa riktigt bra stämning på en del matcher när folk behagar att dyka upp och så har man ju faktiskt vunnit flest guld, men det börjar ju vara ett tag sedan sist.
Senast redigerad av siryessir 2014-05-03 kl. 15:46.
2014-05-03, 20:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Gozzi till Brynäs?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article18820450.ab
2014-05-03, 20:29
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Vem hycklar om att lönerna är större i Schweiz, Ryssland och Nordamerika?

Vad menar du? Jag förstår inte vad du menar.

Om du kollar vad jag citerade ser du att det var någon som jämförde Hersley med Klasens undanflykt om att han alltid drömt om Lugano. Helt felaktigt då Hersley, till skillnad från de flesta andra skulle jag säga, är helt öppen med att han är ute efter pengar.
2014-05-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Om du kollar vad jag citerade ser du att det var någon som jämförde Hersley med Klasens undanflykt om att han alltid drömt om Lugano. Helt felaktigt då Hersley, till skillnad från de flesta andra skulle jag säga, är helt öppen med att han är ute efter pengar.

Okej, den sista kommentaren kanske var onödig, men jag har fått intrycket att det i stort sett bara var KHL som gällde för han, men jag kanske fått det om bakfoten.

Alla andra fans kan nog pusta ut, Wallin ser ut att stanna i Karlstad.
http://www.hockeysverige.se/2014/05/03/wallin-mot-nytt-fbk-kontrakt/
2014-05-03, 20:37
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Så sa väl inte Klasen?
2014-05-03, 21:00
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Så sa väl inte Klasen?

"– Underbar känsla. Som liten grabb hade man många drömmar och Lugano var en av dessa"

Jo det sa han. Men det spelar ingen roll. Du verkar helt dum i huvudet.
2014-05-03, 21:03
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Har hört att Micke Sundlöv klivit av för att han inte tyckte att han hade tillräckligt med resurser för att kunna hålla kvar en del spelare han velat ha kvar i laget.

Om det stämmer vet jag inte men det är vad jag hört.

Nej, det är inte någon tidningsartikel som är min källa.
2014-05-03, 21:16
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
"– Underbar känsla. Som liten grabb hade man många drömmar och Lugano var en av dessa"

Jo det sa han. Men det spelar ingen roll. Du verkar helt dum i huvudet.

Citat:
Det var ett missförstånd. Det som egentligen sades var att när jag var där med Södertälje så tänkte man att det vore en dröm att spela där om man fick chansen. Men det var som sagt då, och då var jag inte en liten grabb, säger Klasen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/article18671803.ab

Inte enligt honom. Skön nivå du håller för övrigt.
2014-05-03, 21:37
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Gozzi till Brynäs?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article18820450.ab
Intressant. Lika väl som Gozzi tog oss upp så tog han ner oss också. Tyvärr.

Brynäs har ju ändå ganska bra spelarbudget och de var inte först vi började få lite pengar som Gozzi värvningar inte längre var bra. Skeppet han lämnade efter sig var byggt för att sjunka med dåliga kontrakt och höga löner på spelare som uppenbarligen inte kunde ta ansvaret för pengarna de fått.
2014-05-03, 21:44
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Har hört att Micke Sundlöv klivit av för att han inte tyckte att han hade tillräckligt med resurser för att kunna hålla kvar en del spelare han velat ha kvar i laget.

Om det stämmer vet jag inte men det är vad jag hört.

Nej, det är inte någon tidningsartikel som är min källa.
Vad är det för källa du har?
2014-05-03, 21:45
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad är det för källa du har?
Häng med lite, han känner folk i branschen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in