Citat:
Ursprungligen postat av
LT10
Historiskt sett är vi bäst men nu Skellefteå är bäst. Men vi är fortfarande den största föreningen, det behövs inga längre förklaringar för det.
Vi har konkurrenter som aik och bajen som båda drar bra med publik i fotbollen och sen är ju alla som bor i Sthlm förstås Stockholmare i grund och botten, så är det.
Det är din åsikt.
Jo, men även om man skulle räkna bort råttor och bajare så har man ett större publikunderlag än alla andra lag. För övrigt är ju inte Stockholm den enda stad som människor flyttar till.
Citat:
Ursprungligen postat av
LT10
Jag menar om man räknar in allt så som publik, medlemmar, historia, mediaintresse m.m. så är vi den största hockeyföreningen. Jag kanske är ute och cyklar? nu är det fel tråd att diskutera det här om.
Djurgården drar inte mest publik, medlemmar har jag ingen aning om, historiskt är man bäst, mediaintresset får man endast för att man är från huvudstaden osv. Det går att tjafsa om det där hur länge som helst.
I mitt tycke har Djurgården en hel del att bevisa innan man kan börja prata om att man är den största föreningen igen. Som det är nu lockar man mindre än 1% av befolkningen i Storstockholm till arenan.