2014-05-03, 01:51
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Beror ju helt och hållet på vad man menar med störst. Historiskt är man ju som sagt bäst, men på sistone har man ju inte visat några sådana takter. Klart bäst i Sverige just nu är man i den där hålan i Västerbotten där Sveriges största sekt håller till.

Gapar högst gör man, men det går ju inte bara att mäta supportrar på det sättet. Ståplats är ju inte direkt den mest inkomstbringande delen. Även fast jag tror att stämningen bidrar till att en del av sittplats dyker upp också, men sådant är rätt svårt att mäta.

Tycker du verkligen att Djurgården har bra siffror för att husera i Sveriges största stad? Det gör inte jag. En miljon bortförklaringar om biografer, museum osv brukar ju finnas, men sanningen är ju att man är dåliga på att locka folk.

Vi får se. Oavsett är det kul att Djurgården är tillbaka igen. Brukar vara roliga matcher.
Historiskt sett är vi bäst men nu Skellefteå är bäst. Men vi är fortfarande den största föreningen, det behövs inga längre förklaringar för det.

Vi har konkurrenter som aik och bajen som båda drar bra med publik i fotbollen och sen är ju alla som bor i Sthlm förstås Stockholmare i grund och botten, så är det.
2014-05-03, 08:11
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Historiskt sett är vi bäst men nu Skellefteå är bäst. Men vi är fortfarande den största föreningen, det behövs inga längre förklaringar för det.

Vi har konkurrenter som aik och bajen som båda drar bra med publik i fotbollen och sen är ju alla som bor i Sthlm förstås Stockholmare i grund och botten, så är det.
Vad menar du med den största föreningen?
2014-05-03, 08:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Gissar att han menar antalet medlemmar eller möjligtvis antalet olika idrotter som föreningen basar över. DIF håller väl förutom hockey och fotboll på med tex. handboll, golf samt en del annat.
2014-05-03, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Gissar att han menar antalet medlemmar eller möjligtvis antalet olika idrotter som föreningen basar över. DIF håller väl förutom hockey och fotboll på med tex. handboll, golf samt en del annat.
Känner att jag redan har blivit trött på svingårdarna något mer drygt får man leta efter. Synd att AIK åkte ut eller kanske att Västerås eller nått sånt gått upp. Hoppas svingården åker ut nästa säsong och gör konkurs. Vi behöver inte dem!
2014-05-03, 11:49
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag menar om man räknar in allt så som publik, medlemmar, historia, mediaintresse m.m. så är vi den största hockeyföreningen. Jag kanske är ute och cyklar? nu är det fel tråd att diskutera det här om.
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vi snackar ju hockey så tänker inte dra in några andra sektioner.
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Känner att jag redan har blivit trött på svingårdarna något mer drygt får man leta efter. Synd att AIK åkte ut eller kanske att Västerås eller nått sånt gått upp. Hoppas svingården åker ut nästa säsong och gör konkurs. Vi behöver inte dem!
Vi började diskutera om en spelare och varför han skulle välja DIF om det inte vore för pengar. Vad är då det dryga? jag nämner andra anledningar som han kanske skulle lockas av för att gå till DIF.
2014-05-03, 12:12
Medlem
Schnurvels avatar
Citat:
Jag menar om man räknar in allt så som publik, medlemmar, historia, mediaintresse m.m. så är vi den största hockeyföreningen. Jag kanske är ute och cyklar? nu är det fel tråd att diskutera det här om.

Tja, snackar vi antalet medlemmar som i aktiva spelare så är inte Djurgården utan Linköping störst

Kul att ha er tillbaka förresten (hellre DIF än AIK i alla fall)!
2014-05-03, 13:12
Medlem
Jag sitter och funderar lite på Patrik Hersley. Han har väl sagt att han vill till KHL. Men baserat på dessa träningslandskamper så känns det ju inte som att han hänger med i tempot, skjuter i block för ofta och har svårt med markeringen. Om han inte kommer till VM lär väl intresset svalna från KHL, speciellt med tanke på vilken (brist på) konkurrens det är i den svenska truppen. Är ju inga kanoner från NHL som i sådana fall gör så Hersley blir petad, utan kollegor från SHL.
Men skulle han komma till VM blir väl hans brister än mer uppenbara vilket inte heller lär gynna honom.

Men han kanske har en pojkdröm om att spela i Schweiz?
2014-05-03, 13:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Det är din åsikt.

Jo, men även om man skulle räkna bort råttor och bajare så har man ett större publikunderlag än alla andra lag. För övrigt är ju inte Stockholm den enda stad som människor flyttar till.

Citat:

Djurgården drar inte mest publik, medlemmar har jag ingen aning om, historiskt är man bäst, mediaintresset får man endast för att man är från huvudstaden osv. Det går att tjafsa om det där hur länge som helst.

I mitt tycke har Djurgården en hel del att bevisa innan man kan börja prata om att man är den största föreningen igen. Som det är nu lockar man mindre än 1% av befolkningen i Storstockholm till arenan.
2014-05-03, 13:16
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Jag sitter och funderar lite på Patrik Hersley. Han har väl sagt att han vill till KHL. Men baserat på dessa träningslandskamper så känns det ju inte som att han hänger med i tempot, skjuter i block för ofta och har svårt med markeringen. Om han inte kommer till VM lär väl intresset svalna från KHL, speciellt med tanke på vilken (brist på) konkurrens det är i den svenska truppen. Är ju inga kanoner från NHL som i sådana fall gör så Hersley blir petad, utan kollegor från SHL.
Men skulle han komma till VM blir väl hans brister än mer uppenbara vilket inte heller lär gynna honom.

Men han kanske har en pojkdröm om att spela i Schweiz?

Han är iaf ingen hycklare utan har sagt att han vill utomlands och tjäna pengar. Ett bra kontrakt i Schweiz skulle nog sitta som handsken för honom.

Jag hoppas verkligen att han flyttar utomlands och inte går till nån onödigt rik seriekonkurrent.
Senast redigerad av von_S 2014-05-03 kl. 13:18.
2014-05-03, 13:25
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Han är iaf ingen hycklare utan har sagt att han vill utomlands och tjäna pengar. Ett bra kontrakt i Schweiz skulle nog sitta som handsken för honom.

Jag hoppas verkligen att han flyttar utomlands och inte går till nån onödigt rik seriekonkurrent.

Vem hycklar om att lönerna är större i Schweiz, Ryssland och Nordamerika?
2014-05-03, 13:26
Bannlyst
Citat:

Vi snackar ju hockey så tänker inte dra in några andra sektioner.

Vi började diskutera om en spelare och varför han skulle välja DIF om det inte vore för pengar. Vad är då det dryga? jag nämner andra anledningar som han kanske skulle lockas av för att gå till DIF.
Du gaggar om att ni är bäst, störst och gud vet vad. Fakta är att HV71 och Linköping som trots att de gör katastrofsäsonger är bättre. Örebro är bättre. Och för att vara störst är ni inte större än att ni fan inte ens lyckas behålla en junior. Håll er till golfen ty det är den enda idrott med klubba ni reder ut!
2014-05-03, 14:13
Medlem
LT10s avatar
Mitt sista inlägg om det här. Det är trots allt silly-tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det är din åsikt.

Jo, men även om man skulle räkna bort råttor och bajare så har man ett större publikunderlag än alla andra lag. För övrigt är ju inte Stockholm den enda stad som människor flyttar till.

Djurgården drar inte mest publik, medlemmar har jag ingen aning om, historiskt är man bäst, mediaintresset får man endast för att man är från huvudstaden osv. Det går att tjafsa om det där hur länge som helst.

I mitt tycke har Djurgården en hel del att bevisa innan man kan börja prata om att man är den största föreningen igen. Som det är nu lockar man mindre än 1% av befolkningen i Storstockholm till arenan.
Vilka är störst då? tycker det är en intressant fråga så vill gärna höra hur du resonerar. För det måste ju finnas en förening/klubb som är allra störst? tänker inte slå mig på bröstet och säga att vi är störst bara för att. Jag nämnde varför jag tycker som jag gör.
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Du gaggar om att ni är bäst, störst och gud vet vad. Fakta är att HV71 och Linköping som trots att de gör katastrofsäsonger är bättre. Örebro är bättre. Och för att vara störst är ni inte större än att ni fan inte ens lyckas behålla en junior. Håll er till golfen ty det är den enda idrott med klubba ni reder ut!
Ursäkta, brukar inte gå efter personpåhopp… men är du efterbliven eller efterbliven? var skriver jag att vi är bäst? det är 11 lag just nu som är bättre än oss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in