2014-04-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Det går inte att fuska med de digitala. Polis kan kolla allt. Eller de ser allt om dig och bilen och kan dra vissa slutsatser direkt.

Om du inte är tillräckligt påläst om hur det fungerar med bladen/färdskrivaren rek. jag dig att inte fuska med dessa.

Ahaa tackar jo känns svårt med digitalt, men med bladen försöker jag ju här och nu att läsa på, inte så att det går att läsa i tungboken.

kan inte du förklara hur det funkar ?
Citera
2014-04-30, 13:32
Medlem
kan ngn förklara när och hur mkt ob man får i transport?
Citera
2014-04-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NokTrucker
Ahaa tackar jo känns svårt med digitalt, men med bladen försöker jag ju här och nu att läsa på, inte så att det går att läsa i tungboken.

Via PM.
Citera
2014-04-30, 20:01
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Det börjar bli svårt på de nya maskinerna, men har du en bil med ett par år på nacken går det ju alltid att sätta på magneter... Annars finns det ju alltid någon kollega eller chef som inte använder sitt kort.
Vad det gäller körningen så funkar knappast magnet inte heller kort om nu inte samhall sköter polisens jobb med.

Sover man runt lass/loss kan man spara tid, på körning är det inte lönt att tänka på digitalt.
Citera
2014-04-30, 21:57
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Vad det gäller körningen så funkar knappast magnet inte heller kort om nu inte samhall sköter polisens jobb med.

Sover man runt lass/loss kan man spara tid, på körning är det inte lönt att tänka på digitalt.

Så länge du inte blir stoppad med magneten på går det helt fint; det registreras då ingenting utan ser ut som att den stått stilla. Hur ska tillsynsmyndigheten kunna bevisa att bilen varit i rörelse i efterhand, samhall eller inte? Samma sak med lån av kort; enda gången du får problem är om du fastnar med fingrarna i syltburken så att säga.

Herregud; jag vet till och med om fall där en administratör på ett åkeri "kört" nästan lika mycket som chaufförerna, och tre firmakontroller senare har inte myndigheterna ens ställt frågan varför han kört så mycket, då speciellt långa sträckor, med dragbil, utan E-behörighet...
Citera
2014-05-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NokTrucker

Samma här, man vet hur kör- och vilotidsbestämmelserna skall skötas. Hur man dock knappar in allting på det digitala är enligt mig helt förvirrande.

Bättre med manuellt.
Citera
2014-05-03, 11:27
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Första turen till sthlm igår, vilken trafik! Tar ett tag att vänja sig, svårt att byta fil med 24m långt Ekipage. Lite omställning att jobba 13 H pass utan rast också.
Citera
2014-05-03, 11:54
Medlem
nilemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska
fått erbjudande att jobba åt studentconsulting i norge hos bring över sommaren. Lönen skulle hamna på ca 190NOK boende för ca 4500 i månaden.

Är det en bra deal tycker ni?

Jag far till Tønsberg över sommaren, jobbar åt Manpower, kör för Tine

Ska bli spännande att dra neråt =)
Citera
2014-05-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Första turen till sthlm igår, vilken trafik! Tar ett tag att vänja sig, svårt att byta fil med 24m långt Ekipage. Lite omställning att jobba 13 H pass utan rast också.
Bara låta hornen växa och svänga
Citera
2014-05-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Din arbetsgivare är säkert nöjd med att du jobbar 13 H pass......

Du kan ju försöka få din arbetsgivare att betala böterna också den dag du blir stoppad........

Absolut inte värt att bryta mot arbets- och vilotidsreglerna ( iaf inte i det långa loppet).
Citera
2014-05-03, 13:34
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilema
Jag far till Tønsberg över sommaren, jobbar åt Manpower, kör för Tine

Ska bli spännande att dra neråt =)

Jobbade där förra året, dock inte åt manpower men åt SC. Ha så kul med den nya omläggningen säger jag bara Dom ville ha dit mig iår igen, men med alla förändringar så sa jag naj :P
Citera
2014-05-03, 13:40
Medlem
nilemas avatar
Vad för omläggning?
Kan du berätta mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem